Mijn naam is miranda ik heb 4 soorten apps op me telefoon : womanlog , period tracker , menstrual calender en mijn biologische klok. ze verschillen nogal in stijl en werking 1ervan verandert vanzelf de gemiddelde cyclus de rest blijft automatisch op 28 staan maar mijn schoonzus raadde 9maand.be aan daar is me eisprong volgens hun weer wat later dan de apps op me telefoon zij heeft daar weer baat bij gehad (2kids) dus ik ben heel nieuwschierig naar jullie methodes en ervaringen met die methodes. Groetjes miranda
Hoi Naar mijn mening werken die kalenders inderdaad enkel met gemiddelde.. Als ik daar naar had geluisterd was het denk ik nooit gelukt.. Voor mij werkte ovulatietesten!.. gewoon duidelijk een LH-piek en daarin aan het klussen gegaan.. De ene keer wat vroeger in de cyclus en de andere keer wat later, misschien iets voor jou? Succes!!
Wat Ytest zegt klopt en temperaturen kan ook. Wat ik doe is met mijn vingers voelen in de vagina. Aan het begin en eind van de cyclus komt hier witte prut uit. Als je vruchtbaar wordt, wordt het doorzichtig en is het elastisch. Als ik dat slijm ga krijgen, ga ik starten met ovulatietesten. Meestal als het dan duidelijk meer wordt, slaat de test positief uit en moet je aan de bak! Succes
Oke dank jullie wel voor die reacties ik hoor graag de ervaringen met verschillende methodes van andere daar is t forum voor toch. Niemand iets met apps of 9maand.be ervaring of andere methodes ? Alles welkom hoor. Groetjes mirandje
Ik heb de app.van fertilityfriend. Maar die werkt natuurlijk ook op t gemiddelde. Volgens dat ding zou ik pas op t eind vd week mn ei hebben, maar omdat ik begonnen was met temperaturen en ovulatietesten kwam ik erachter dat mn ei dik een week eerder was. Die app is overigens wel handig om je temperatuur bij in te vullen. In dat grafiekje staat nu alles lekker overzichtelijk. Ik zou t alleen gebruiken als overzichtje voor jezelf, maar niet als wegwijzer..
Ik heb zelf ook Mijn biologische klok op mijn iPhone staan. Is wel handig om bij te houden wanneer ik ongesteld ben geworden, maar verder kijk ik er niet veel naar. Ik hou idd ook mijn slijm in de gaten, en voor aankomende maand heb ik nu ovulatietesten van sensitest besteld.
Net zoals rapunzzel heb ik mijn biologische klok. Ik gebruik deze ook alleen maar om te zien wanneer ik ongi zou moeten worden en om te zien wanneer ongeveer mijn vruchtbare periode is. Verder hou ik mijn temp bij in my fertility friend. Daarnaast gebruik ik ook nog ovu testen. Een heleboel dus, maar helaas nog geen zwangerschap.
Ik zou de apps alleen gebruiken om te beginnen met waar en wanneer ik moet zoeken en naar wat ik eigenlijk zoek in de vruchtbare periode en dan met ovulatie sticks vast stellen wanneer je dan werkelijk je ei hebt! Zo is het tot nu toe het makkelijkst voor mij, en mijn slijmvlies is hard aan het werk zich te herstellen na jaren lang te zijn verdoofd door al die hormonen
Oke ikben dus niet de enigedie gek wordt van die apps maar ze ook niet van me telefoon gooit hihi. en websites gebruiken ? Zoals 9maand.be ? Dank jullie wel xx
Mijn telefoon is te antiek voor app's haha Ik heb de calculator op deze site gebruikt en die heeft gelukkig gewerkt bij mij
Hallo, ik ben meisje van 22 en zit vet met een probleem ik wil dol graag moeder worden naar mijn man nog niet! Nu word iedereen om me heen moeder! Ik wil et ook by my moeder duurde et ook héél lang voor dat ze zwanger was! Nu ben gewoon bang dat zelf nooit moeder word! En kan ik van niks genieten! Help bedankt
Ik ben zelf erg gehecht aan menstruatiekalender.net. Dit is geen app, maar werkt wel makkelijker op pc om dingen in te voeren.
Ik had ook allemaal verschillende apps, maar ben toch te ongeduldig en ging in de tweede maand meteen aan ovulatie testen. Vind het toch wel fijn dat je dan precies weet wanneer je je eisprong hebt. Al doe je het maar een paar maanden dan weet je ongeveer rond welke dagen je ei is. Was trouwens wel meteen in de tweede maand zwanger, volgens mij was ik de ronde daarvoor te vroeg gestopt met klussen om de dag omdat ik af ging op de apps en berekeningen via internet
Ik heb ook een aantal app's maar ik vind die van FF het fijnst. Die gaat ook wel uit van gemiddelde, maar past zich het beste aan aan de 'symptomen/kenmerken' die je invoert. Volgens mij is dat ook de enige waar je zelf je eisprongkenmerken in kan voeren. Mijn biologische klok werkt voor geen meter (bij mij) Ik was vorige maand 10 dagen ongesteld en deze maand maar 2. Hij vult gewoon weer 10 vakjes rood in ipv 2. Die app denkt iets te veel zelf na zonder naar mijn commentaren te luisteren. Heel irritant. En verder kijk ik gewoon naar mijn banner, slijm en ovutesten. De app is meer een soort administratie
De app van fertility friend is trouwens een goede hoor. Maar dan moet je ook temperaturen. De eerste 2 maanden pakt hij een gemiddelde, maar daarna gaat hij uit van jouw eigen gegevens. Dus dan is hij al wat betrouwbaarder dan de andere apps.
De FF kende ik nog niet. Deze ook maar direct gedownload. Ik ben deze maand met temperaturen begonnen en vorige maand al met ovu testen. Deze heb ik waarschijnlijk net niet lang genoeg door gebruikt. De app mbk gebruikte ik al. Het lukte me alleen daarin niet om een periode van 8 dagen ongi in in te voeren, waardoor mn eerste dag van de laatste keer ongi ging veranderen. Pffff best wel irri. Maar goed. We nemen meer het zekere voor het onzekere.
Methodes die ik heb geprobeerd: - Ovulatie testen - Temperaturen - Ovulatietesten in combi met temperaturen - Pre-seed - Ovulatie testen in combi met clomid - Clomid met pregnyl - Clomid met pregnyl en IUI - Puregon met pregnyl en IUI - Orgalutran met puregon met pregnyl met utrogestan icm met ICSI - Decapeptyl met puregon met pregnyl met utrogestan icm met ICSI - Decapeptyl met progynova met utrogestan icm Cryo tp. Veel methodes, veel manieren. het belangrijkse is dat wanneer je nog niet in de MMM zit en je het dus natuurlijk doet dat je weet wanneer je ovulatie is, daar rekening mee houdende zit je volgens mijn gyn wel goed. En vooral... veel plezier hebben en het niet als een "moetje" zien om het gezellig te maken zeg maar Ik denk dat dat het belangrijkste advies is wat ik je kan geven aangezien ik als ik terug kijk naar de periode dat mijn man en ik nog natuurlijk bezig waren we de plezier een beetje vergaten terwijl dat zo verschrikkelijk belangrijk is! Suc6 en ik duim voor je Ps: ik zwoor in mijn "natuurlijke" tijd bij tempen icm ovulatie testen, dat gaf mij het duidelijkste beeld. Ik hield deze gegevens bij op FertilityFriend.com
ML wil het ook niet weten van mij. We houden er in elk geval maar plezier in. Moetjes gaan voor mij ook niet werken. @flippo ik hoop voor jullie dat de wens ook snel mag uitkomen.
@Miepjemiep: Daar houden we het vertrouwen in Ben immers nu een keer zwanger geweest dus heb de bevestiging dat het wel kan in ieder geval... dus we proberen zo goed en zo kwaad als t kan positief te blijven
Ik gebruik alleen de app van Mijn Biologische Klok.. Die gebruik ik om mijn menstruatie te bepalen en ongeveer mijn vruchtbare periode vast te stellen.. Verder niet, ik lees hier veel, maar gebruik geen ovu-testen en of andere methodes.. Zijn ook pas in ronde 4 en pas sinds deze ronde serieus aan het klussen.. Begin nu ook pas een klein beetje inzicht in mijn cyclussen te krijgen.. Ovulatietesten kunnen altijd nog, tot nu toe moet het bij ons ook spontaan en leuk blijven! Veel succes!