Help!!!!!!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dotty, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat iemand me goed advies kan geven, want ik zit er doorheen.

Mijn mannetje is nu bijna 3 weken en ik had van tevoren bedacht dat ik in ieder geval een half jaar bv wilde geven. In het begin kwam de bv niet goed op gang, maar met veel aanleggen en kolven lukte het toch (wel in het begin moeten bijvoeden met kv, omdat hij teveel afviel). Uiteindelijk had ik genoeg voeding. En toen kwam de ellende. Ik heb tepelkloven. Daarvoor is de lk geweest. Ze heeft veel tips gegeven, maar de pijn blijft (ook al zijn de kloven minder). Dus heb ik op haar aanraden gevoed met een tepelhoedje. De kleine man komt iets van 10x per dag voor een voeding en doet daar dan zeker 3 kwartier over, daarna kolf ik nog. Maar sinds een paar dagen krijg ik niks meer gekolft (meestal 15 cc totaal!). Ik voed daarom weer zonder tepelhoedje (met weer ergere pijn tot gevolg) en drink meer, maar ik kolf nog steeds bijna niks.

De pijn, het weinige kolven en de vele uren die in het voeden en kolven zitten maken me onzeker en ik zie daarom ook geen plezier meer in voeden. De enkele x dat ik totaal genoeg heb gekolft dat we een flesje kunnen geven of een kv geven vind ik dat zo heerlijk, geen pijn en even adempauze.

Vriend is erg allergisch en daarom wilde ik zo graag bv geven, maar ik weet niet of ik dit zo lang ga volhouden nog. Ik zie op tegen voedingen.

Heeft iemand tips, advies of eigen ervaringen voor me?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik kan je alleen aanraden om het kolven te laten zitten. Ik moest ook nakolven om mijn produktie op gang te houden, maar laat het nu even zitten. Je wordt er alleen maar depressief en onzeker van. Je tepelkloven beginnen te genezen en zullen nog een tijdje pijn doen, daar is niets aan te doen. Laat je vriend/man Mothers Mates halen, die houden je tepels zacht waardoor kloven sneller genezen en minder pijn doen.

En verder doen wat je al doet. Lekker veel drinken. Neem rust. Klim met je kindje in bed en voedt een dag op twee helemaal op verzoek lekker in bed. Dit houdt je produktie ook op gang. En natuurlijk heel goed opletten met aanleggen.

3. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    helaas geen tips,
    maar ik weet hoe zwaar het is, ik heb de eerste 3,5 maand voltijd gekolft en ben nu aan het afbouwen en gaan we over op kv,
    ik kon in het begin er ook niet van genieten, heb heel veel pijn gehad, ook met kolven
    maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, ons ukkie groeide beter op BV dan op KV....

ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!!!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik had ook tepelkloven.. smeerde na elke voeding bepanthen. En tussendoor ook zo vaak als ik kon. nu ben ik er vanaf

5. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    Hi, wat vervelend! Maar zelfs na 11 maanden onze eerste voeden (ook 12 keer per dag de eerste maanden) was ik echt volledig vergeten hoe veel pij voeden de eerste weken kan doen! Met 4 weken ging het hier echt stukken beter, en tot die tijd.... Smeren! En nu wl ik weer niet stoppen :)...! Je bent echt niet de enige bij wie de start geen mooi gebeuren is, en misschien nu ook nog met de eerste regeldagen er overheen.... Sterkte! Als je wilt kan je altijd nog eens een lk laten meedenken?!

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Dotty zijn je kloven nu helemaal weg? Wanneer heb je pijn .Gelijk vanaf het aanleggen of ook nog na het voeden?

Share This Page