Ik geef momenteel borstvoeding en ben van plan dit iig een half jaar te geven. Als anticonceptie gebruik ik nu de Cerazette-pil. Hierbij is er geen stopweek. Kan ik in de periode dat ik bv geef, nu wel of geen ongesteldheid verwachten? Ik heb nl begrepen dat je mogelijk geen ovulatie en dus niet ongesteldheid wordt als je borstvoeding geeft. Maar nu ik deze pil gebruik wordt de situatie 'nagebootst' waardoor je dus (bij een normale pil) een soort van nep-ongesteld zou worden. Is dat dan ook wel zo als je bv geeft? Zo ja, wanneer zou ik dan de 1e ongesteldheid kunnen verwachten? Deze pil heeft nl geen stopweek, dus daar is het niet uit af te leiden. Ik heb direct na de bevalling een b-linch operatie gehad, is dit nog van invloed op de ongesteldheid? Vast bedankt.
hoi bij de cerazette is het vaak zo dat je helemaal niet ongesteld wordt. Dit staat ook in de bijsluiter. Soms verlies je de eerste pilstrip wel bloed, maar daarna meestal helemaal niet meer. een van de eigenschappen van deze pil is namelijk dat het baarmoederslijmvlies niet wordt opgebouwd, dus het hoeft ook niet te worden afgestoten in een ongesteldheid. Mirjam