Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal voor twee ochtenden in de week. Over drie weken is zij echter het enige meisje in de groep...ik vind dit toch wel raar en jammer... Wat vinden jullie? Voorlopig staan er ook geen meisjes op de wachtlijst. Ik denk dat een gemengde groep toch beter/leuker is dan een groep met alleen maar jongens. Iemand ervaring?
Lijkt me ook wat saai voor je dochter. Natuurlijk maakt het niet uit maar meisjes hebben vaak andere interesses met spelen dan jongens ( hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk) Denk aan knutselen de meeste jongens vinden dat niet altijd zo leuk meiden vinden dat vaak leuker haha. Probeer het even vaak hebben ouders er meer moeite mee dan de kinderen zelf.
Haha ja ik denk ook dat ik er meer moeite mee heb dan m'n dochter, volgens de juf red ze zich ook prima, maar toch..
mmmh apart.... misschien komt het ook omdat er meer jongens geboren worden dan meisje... maar idd wel heel jammer wat met een meisje spelen is toch wel leuk als je zelf een meisje bent... ook al spelen jongens ook met alles en meisjes ook maar echt ff een meisjes ding doen met een meisje zit er verlopig niet in... Hebben ze niet iets wat ook in de beurt is waar wel meisje op zitten ipv alleen jongens...??
Hier was Puck ook 1 van de 2 meisjes toen ze startte en nu na een jaar zitten er wel 8 (de helft dus). Het verloop op een psz is behoorlijk (kindjes die naar de basisschool gaan) dus de kans is groot dat er na een half jaartje al wat meer meisjes komen.
Hier sluit ik me bij aan, vorig jaar aan het eind waren er nog maar 3 jngens van de 16 kindjes en nu maar 4 meisjes en de rest jongens dus ephet verloop is wel groot. Denk zelf dat het voor de kinderen nog niks uit maakt, mijn zoontje noemt alle kindjes meisjes dus ik uitleggen nee dat is ene jongen en nu noemt hij alle kindjes jongens .
Het is inderdaad vaak met vlagen. Toen mijn dochter begon zat ze met 1 ander meisje tussen 14 jongens. Halverwege kwamen er meer meisjes bij. Nu zit mijn zoontje met nog 2 andere jongens bij 13 meisjes
Er zijn toch altijd wel een paar rustigere jongens en verder merkte ik hier op het kdv, waar m'n dochter op de dagen dat ze kwam eigenlijk ook altijd het enige meisje was lange tijd, dat ze er wel weerbaarder van werd. Toen er op een gegeven moment 1 meisje bij kwam, vond ze dat wel erg leuk (met 3,5 was het 'jongens zijn stom' ) , maar als ik vroeg of er helemaal geen leuke jongens waren ,noemde ze er toch wel een paar op... de rustigere dus.
hier hebben we 5 groepen en het is net wat de voorkeur van de ouders van dagen is. maar zoals bij mijn zoon op de groep zitten bij 12 kindjes 2 meisjes en de groep erna zitten 9 meisjes en 1 jochie
anders informeer je alvast welke kindjes ze op de wachtlijst hebben staan, vaak weten ze dat van te voren. Dan weet je ook of er nog meisjes bij gaan komen.
Op t moment zijn er ook niet zo heel veel meisjes van dochters leeftijd op de psz (2 geloof ik). Wel nieuwe, maar dat zijn dus hele kleintjes. Ze speelt volgens mij ook redelijk veel met jongens (als ik haar verhalen moet geloven). Maar de peuters spelen ook vaak buiten samen met de kleuters en daar heeft ze ook nog wat meisjes-kennisjes bij zitten Dus zij komt wel redelijk aan dr trekken, denk ik. Kortom, mij lijkt een gemengde groep over t algemeen wel leuker ja. Zeker als er van rond haar leeftijd bij zitten. Beter...mwa, dat zal wel meevallen.
wat apart zo weinig jongens?! Meestal is t andersom.. ( weinig meisjes) Maar volgens mij maakt t op die leeftijd helemaal niet uit. Als ik naar mijn zoon kijk; die speelt net zo lief met meisjes en de meisjes op zijn psz ook net zo goed met auto's.