Hallo lezers, ik heb een aantal vragen.. maar weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen. Ik ben nog niet zo thuis in al het zwangerschapgebeuren.. Ik slik de Diane pil. Ik slik deze 21 pilletjes altijd en dan word ik 4 dagen later ongesteld, dan ben ik 4 dagen ongesteld en die laatse dag van mijn ongesteldheid begin ik aan mijn volgende strip. Nu had ik pas geleden (ongeveer 3 maanden geleden) iets heel raars. Ik werd 2 weken voor mijn ongesteldheid al ongesteld. Dit hield 3 weken in totaal aan. Ik ben toen naar de dokter gegaan, die heeft alles onderzocht en er was niks aan de hand. 5 weken geleden, werd ik weer een week te vroeg ongesteld. Dit hield aan tot mijn laatste officiele ""ongesteldheiddag". ik vraag mij nu af wanneer ik in die periode zit dst ik vruchtbaar ben en wanneer de innesteling is. Mijn vriend en ik willen erg graag een kindje maar ik zit in mijn laatste schooljaar dus willen we nog heel even wachten. Daarom ben ik nog niet gestopt met de pil. Maar als het zo zou zijn dat ik wel zwanger kan zijn.. Dan zou mij dat heel gelukkig maken. Wanneer kan ik een test doen waarvan je zeker ben dst het dan ook echt kan? Alvast bedankt.
Als je de pil gewoon volgens je schema geslikt hebt zoals je aangeeft is de kans kleine dat je zwanger bent. Het komt vaker voor dat je een bloeding tussen door krijgt. niks ernstigs maar wel lastig. Je hebt ongeveer een cyclus van 29 dagen als ik goed tel. je bent ongeveer op de 15e dag na de eerste dag van je menstruatie het meest vruchtbaar , oftewel je eisprong. Dus op dag 13 t/m 16 zijn je vruchtbare dagen. gebruik je de pil dus conseqent dan is er niks aan de hand want dan krijg je geen eisprong en is er dus geen kans op bevruchting. zelfs niet als je zonder condoom vrijt. Hoop dat je wat aan mijn info hebt