waarom testen voor nod?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Amfy, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik lees hier heel vaak dat meiden testen voor nod waar is dat goed voor?

de grootste kans dat het mis gaat is als je eigenlijk menstruatie eraan komt.

waarom testen jullie eerder?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik het niet gedaan, maar ik denk dat het antwoord in zijn algemeenheid toch is.... spanning en graag zekerheid willen hebben?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik snap dat niet zo. ik heb bij alles 3 mijn zwangerschappen pas na nod getest terwijl ik bij mijn dochter de longen uit mijn lijf kotste.

juist die tijd is zo onzeker waarom zou je testen terwijl je ook nog gewoon ongesteld kan worden.

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen is dus veschillend;) en ik kan mij er ook iets bij voorstellen hoor. Bij ons is het de 2e zwangerschap in bijna elf jaar en hoewel je het op een gegeven moment gerust wel leert loslaten blijft het toch spannend. De 1e zwangerschap had ik eigenlijk niet zo door, dus op het moment dat ik positief testte ging het al bijna weer mis.
    Maar ik merkte bij mijzelf wel dat de spanning in de maanden daarna enorm toe nam en dat ik er veel meer mee bezig was.

Misschien geeft het doen van een vroege test wel een vorm van rust, geen idee, heb er zelf eigenlijk nooit zo aan gedacht, als je ongesteld wordt, komt het vanzelf, dacht ik, dus zie je 't ook vanzelf.

5. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik was te nieuwsgierig :) wachtten ook al een tijdje.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ook dat veel vrouwen die nog niet eerder een positieve test in handen hebben gehad, zich niet realiseren dat de periode NA een positieve test eigenlijk veel spannender is dan de periode ervoor.

Dat gold voor mij in ieder geval wel. Ik ben nu drie keer zwanger geweest, steeds met dezelfde symptomen in het begin. De laatste keer hoefde ik niet eens te testen, ik wist het al. (Voor de zekerheid doe je het natuurlijk toch wel, daar niet van.) Maar om heel eerlijk te zijn.... De volgende keer zou ik het liever niet weten. Nou ja, wel ruim voor de bevalling natuurlijk. Maar doe mij nu maar eens zo'n zwangerschap dat je in week 24 ontdekt 'Verroest, ik ben zwanger'. Ik kan nu al opzien tegen de angst en spanning die eerste maanden.

Voordat ik het halve forum over mee heen krijg; ik realiseer me dat laat ondekken dat je zwanger bent ook (emotioneel) zwaar kan zijn of gewoon erg onpraktisch. Zeker als je er niet bewust mee bezig was. Maar wij zijn er in alle opzichten klaar voor. Dus gun het mij alsjeblieft om die eerste 4 à 5 maanden in heerlijke onwetendheid door te brengen.

7. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    vond het alleen eng in de eerste weken door bloedverlies. maar zo laat wil ik ook niet denk ik. maar hangt ook vanaf wat je hebt meegemaakt denk ik :)

8. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik was altijd gewoon erg nieuwsgierig en dacht van alles te voelen wat met een zwangerschap te maken had. en ja je wilt ook zooo graag natuurlijk.
    ik vind het alleen belachelijk dat sommigen hier aan t zeuren zijn over valse testen enz...terwijl ze gewoon dik voor nod testen, en een tuurstreepje zien. en dan pissig zijn om een valse test achteraf...tja je moet natuurlijk ook pas testen na je nod! dan staat er gewoon een goede streep!

9. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik was veel te nieuwsgierig om te wachten.

10. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Ik was er heilig van overtuigd dat ik zou testen 1 dag na mijn nod.
    Maar 5 dagen voor mijn nod kon ik me ineens niet meer beheersen en deed een test. Ik had sowieso gevoelige testen (testbaar vanaf 4 dagen voor nod) en ik had in de avond een tuurstreepje. Elke dag opnieuw getest en elke keer werd het streepje donkerder.
    Mijn nieuwsgierigheid was gewoon té groot. :p

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

May 31, 2012
    1,848
    0
    0
    ik kon me ook niet beheersen, en testte 6 dagen voor nod, met een tuurstreepje als gevolg, en die kwam dagelijks duidelijker

Share This Page