Donderdag over een week...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Belle, Apr 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Donderdag over een week horen we of mijn lief in aanmerking komt voor TESE, zodat we via ICSI kunnen proberen zwanger te worden. Maar ik heb er een hard hoofd in: Waren er bij de eerste twee sperma-analyses geen bewegende zaadcellen gevonden, bij het laatste onderzoek waren er helemaal geen zaadcellen. Hij heeft verder geen obstructies en de hormoonwaardes lijken allemaal normaal. Het is vreemd, het is raar, het is misschien op geen enkele wijze te verklaren. En de fertiliteitsarts kon ons niet eens vertellen of TESE überhaupt zin had, daar moesten ze nog een vergadering aan wijden.

Kennelijk heb ik een heel bijzondere man. ;)

Dus ondertussen zijn we maar vast informatie aan het verzamelen over KID, want we weten allebei zeker dat we niet aan zo'n lang, ingrijpend medisch traject willen beginnen. Zeker niet omdat ik zoals het er nu uitziet geen enkele belemmering heb om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Ik heb model-eierstokken, een prachtige cyclus en ik ben misschien niet piepjong meer, maar met 33 ben ik nog fit genoeg.

We wisten het eigenlijk al, en we hebben onze keuze eigenlijk al gemaakt, maar allemensen, het hakt er wel in, zo'n uitslag. En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem in te ruilen: Juist om wie hij is en om hoeveel we van elkaar houden zou ik graag samen met hem een kind willen. Over ironie gesproken...

Hoeveel van jullie zitten er eigenlijk in het KID-circuit?

Belle, erg moe, erg aangeslagen.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Spannend meid ( en mannetje)..succes volgende week en ik zal voor jullie duimen.

Liefs kaatje

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Jeetje Belle wat een nieuws heb je te verwerken zeg.........

Ik hoop dat er met TESE toch nog zwemmertjes gevonden worden en dat jullie een wondertje van jullie samen kunnen verwachten....
    Het is moeilijk en zwaar maar juist omdat je het samen wilt komen jullie er wel!

Sterkte meid!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej Belle...

Heb geen ervaring, maar wil je wel heel erg succes wensen!

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Heel veel succes en heel veel sterkte, Belle!

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    hoi belle,

ik heb er ook geen ervaring mee maar heel veel succes!

7. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Lieve Belle,

Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat alles voor jullie goed zal komen. Er wordt hard voor jou en Belleman geduimd.

Wat betreft KID heb ik geen ervaring. Op Freya of op de ivf site, zijn er wel meiden die met KID aan het behandelen zijn. Ik weet niet of je die sites kent, anders stuur ik ze wel door met PB. Roep maar!

Hou moed.

Liefs,
    Elvira

8. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Freya ken ik, Elvira, en natuurlijk heb ik daar ook al gezocht naar info. Maar ondertussen vroeg ik me af of hier ook KID-kandidaten rondlopen. De meeste van jullie zitten in IUI, IVF of ICSI-trajecten, en KID is natuurlijk weer een hele andere wereld, met z'n eigen dilemma's en problemen.

Oh, en Hannah, inmiddels hebben we besloten dat we er sowieso niet aan beginnen, aan het hele TESE/ISCI-verhaal. Áls ze al levende zaadcellen kunnen vinden, en áls ze al een bevruchting tot stand kunnen brengen, en áls de terugplaatsing al slaagt en áls het me dan ook nog eens lukt om de zwangerschap te voldragen... Dan hebben we al zoveel medisch ingrijpen en zoveel hormonen achter de rug, dan zijn we misschien wel zoveel veranderd... Teveel onzekerheden en teveel geknutsel, dat is het ons niet waard.

Dan hebben we liever een natuurlijke zwangerschap van een bekende donor, die we gewoon thuis kunnen proberen tot stand te brengen, en die we allebei in onze normale gemoedstoestand, zonder allerlei toegevoegde hormonen kunnen volgen tot aan de bevalling. Ik heb alle respect voor stellen die het aandurven en aankunnen, dat hele hormoontraject, maar wij voelen er niet zoveel voor. En zoals mijn lief terecht opmerkte: "Als ik naast je in bed lig en ik voel een kind in jouw buik bewegen, dan is dat toch ook mijn kind. En als we samen de bevalling meemaken, en we staan 's nachts op om die kleine te troosten, dan voeden we toch samen ons kind op. Dan maakt het toch niet uit dat het kind niet mijn bloedgroep en mijn genen heeft."

Maar goed, ik heb dan ook een hele bijzondere man. :D

9. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland
    Je bent niet de enige met een bijzondere man. Ik heb er ook een. Ook wij zijn met KID bezig, niet op de reguliere wijze maar "in eigen hand". Onze donor hebben we zelf uitgezocht dat vinden we wel zo prettig.
    Mocht je wat willen weten pb me maar Belle.

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Belle....wens jullie heel veel suc6! ;)
    Duim voor jullie!

Liefs Marjo

11. Lisette

Lisette Niet meer actief

Belle,
    Ik vindt het heel goed van jullie dat jullie een duidelijke keuze hebben wat betreft TESE/ICSI. Toch fijn dat jullie dan verder kunnen met KID.
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb er al het een en ander over gelezen...
    Enne zo'n man heb ik ook hoor, we mogen onze gouden handjes dichtknijpen. Heel veel succes!
    Liefs Lisette. ;)

12. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    Succes meid met alles ....
    dikke knuffel

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Belle,
    Ik vind dat jullie een hele wijze en knappe beslissing hebben gemaakt en wil jullie ook heel veel succes en sterke wensen!

Dikke Knuf,
    XXAnna

14. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    oooh lieve Belle,

Ik vind het echt zo goed hoe jullie met die tegenslagen omgaan! We lopen precies hetzelfde traject tot nu toe door en ik weet dus hoe verschrikkelijk moeilijk het allemaal kan zijn!

Maar gelukkig heb dan je zo'n lieve en unieke man naast je staan! Ik vindt het heel knap dat ook je hubbie zo achter KID kan staan! De mijne is nu gelukkig mocht er geen enkel ander alternatief zijn redelijk positief over de mogelijkheid!

Bij mijn hubbie zijn er gisteren bij de 2e check 20 i.pv. 10 zaadcellen bij de 1e check gevonden maar wederom allemaal niet bewegend genoeg voor een behandeling! Wel hadden ze die operatie vorige week voor die bloedvaten uitgevoerd! Dus nu moeten wij drie maanden wachten voor de uitwerking hiervan op de beweeglijkheid van die dingen!

Ik hoop dat je me op de hoogte gaat houden hoe het verder met jullie gaat! Ik kon hier helaas ook nog niemand vinden die met KID bezig is! Helaas zijn wij één van de eerste die die richting op gaan!

Dikke knuffel voor allebei!

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    hai belle, wat is KID nu precies.. Vind wel dat je een super man hebt hoor.. Ik hoop dat hij ook snel een super papa mag worden

16. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    mj24 KID is inseminatie met donorzaad! Eventueel met bekende of onbekende donor!

liefs nina

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    dank je.. veel sterkte meiden..

18. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Belle, succes......

19. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik wil jou en je ventje ook heel veel succes wensen. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn, en dat jullie zometeen lekker kunnen genieten van je zwangerschap en jullie kindje. En ik heb heel veel respect voor jullie, en gelukkig heb je een hele lieve schat als vent, en ik hoop dat hij het gevoel echt heeft dat het jullie kindje zal zijn.
    Liefs Jolie

Share This Page