Hallo ik heb een vraagje, vanaf wanneer begon bij jullie de misselijkheid? ik ben nu 7 +3 en ben al wel af en toe een vlaagje misselijk geweest, maar vanmorgen zo erg dat ik kennis moest maken met de wc. En tot wanneer hadden jullie hier last van? Bij mijn vorige zwangerschap ben ik nooit misselijk geweest, dus heb hier geen verstand van. En heeft iemand misschien een goede tip hiervoor?
Bij de eerste twee gelijk vanaf dat ik wist dat ik zwanger was. Bij deze echt maar met vlagen. Voor je opstaat ween beschuitje eten of een cracker hielp bij mij goed. Verder hele dag door kleine beetjes eten. Sterkte!
Hier na een aantal weken pas, een heel klein beetje. Hield 2 weken aan of zo en was weer over. Niet gespuugd.
Bij mij begonnen alle symptomen pas rond de 10e week en misselijkheid bij week 8 / 9 en ging door tot een week of 14... Kon ook tot week 14 geen "zacht" eten verdragen zoals aardappels en gekookte groente e.d. want dan moest ik weer.. Tot nu toe de langste weken van mijn zwangerschap..
Ik ook echt vanaf het prille begin, 4 weken. Nu al veel minder last. Helaas begint nu de volgende fase: moeheid!
Ok dus allemaal heel verschillend. Ik merk dat als ik iets lichts eet het minder wordt, maar ben wel de hele dag wat trillerig
Bij mij begon het vorige keer ergens tussen de 7 en 8 weken, en heeft de hele zwangerschap aangehouden. Na ongeveer 30 weken werd het wel wat minder erg (niet meer iedere dag overgegeven), maar weg is het niet meer gegaan (tot de bevalling natuurlijk ). Nu ben ik 6 en een halve week zwanger, dus ik zie de komende week met angst en beven tegemoet! Hopelijk dit keer minder last hier van.
voor nod al beetje brok in keel maar niet knuffelen met de wc, nooit echt moeten overgeven, meer als ik niet rustig uit bed kwam en druk dingen deed moest ik kokhalzen boven de wc maar soms echt iets meegekomen. eten en rustig opstaan hielp, ondanks ik niet zin had in lekker ontbijtje op dat moment was het toch wel beter. van een week of 7 tot 11 even rottig gevoel bij opstaan. maar ooooh wat zou ik graag weer boven die wc hangen!!!!
Vlak voor de testdag heb ik flink gespuugd. Testdag: zwanger. Toen tijdje niet misselijk geweest. Vanaf week 6 extreem misselijk. Overgeven, afvallen, geen eetlust, niet kunnen werken, niet voor mijn zoontje kunnen zorgen en grotendeels op bed liggen...
hey Jesje, Ik lees nu pas dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd. Ik ben heel lang niet op dit forum geweest. druk met werken en Luc. Hoe gaat het met je?
Ik ben misselijk geworden vanaf de 5e week, extreem tot de 8e week. Sindsdien nog wel misselijk maar beter te verdragen, wel heel veel last van maagzuur en nonstop een ranzige smaak in mn mond. Bij het tanden poetsen geef ik regelmatig over.
Vorige zwangerschap ben ik rond de 11 weken met vlagen misselijk geweest.... Nu ist stukkie erger, maar mag opzich nog niet klagen. Het begon netjes (zoals overal omschreven) zo rond de 6 a 7 weken en komt met vlagen. Als ik netjes zorg dat ik in bed alvast een cracker eet, half uur later opstaan (dus wekker half uur eerder!! Niets voor mij!!!) en zorg dat mijn maag gevuld blijft ist te doen. Het lijkt zelfs alweer af te nemen. Sterkte voor alle zieken onder ons door deze vervelende kwaal
ik ben vanaf week 6-15 verschrikkelijk beroerd geweest en op bed gelegen. Kilos afgevallen. Nu na 16 weken gaat het opeens beter. Ik kan weer eten.. Tips: Licht ontbijt op bed. Niet teveel drinken en eten in 1 keer Vaak kleine beetjes eten, elk uur hield ik aan. Overleg met je verloskundige voor advies, uitdrogen moet je voorkomen! Veel sterkte!