Ik geef nu 4 maanden bv aan mn kleintje, en ben nog niet ongesteld geworden. Kan ik al wel zwanger worden?
Ja dat kan. Je ovuleert namelijk voor je (eerste) ongesteldheid. Bij volledige borstvoeding op verzoek, niet te veel tijd tussen de voedingen, geen speen en meer van die voorwaarden (te vinden op www.borstvoeding.com) is het geven van borstvoeding een betrouwbare anticonceptie. Vrouwen worden dan met gemiddeld 13 maanden meen ik voor het eerst weer ongesteld. Na M: 12,5 maanden Na T: 13 maanden Nu nog niet ongesteld geweest.
Maar.. houdt er rekening mee dat dat niet voor iedereen opgaat. Hier nog nooit langer dan 3 uur ertussen, geen speen etc, etc en alweer na 2 maand ongesteld en regelmatig.
Hier ondanks dat destijds met 9 mnd 'alweer' ongesteld, dus BV is echt geen betrouwbare anticonceptie. Omdat de meeste vrouwen hun eisprong niet bemerken en die een week of 2 voor je eerste menstruatie plaatsvindt, kun je er dus beter niet op gokken en zorgen dat je een bv-vriendelijke AC gebruikt.
Hier ook. Moeder natuur heeft bedacht dat ik nog wel een kindje aankan, terwijl ik dit kindje maar net aan kan voeden.
Moeder natuur liet ook mijn eitjes weer springen vanaf 4 maanden na de bevalling. Leuk zulke eierstokken die geen rekening houden met BI, PE en wat nog meer. Ik was niet vereerd ofzo; gun mijn lijf rust!!!
Haha, idd, dat dacht ik destijds ook: Lijf, je hebt het blijkbaar niet helemaal door, maar nee: we zijn nog niet klaar voor een nieuwe zwangerschap!
Lichamelijk gezien zou ik het denk ik wel weer aan kunnen. Maar ik geloof niet dat ik er op zit te wachten. Maar hier nog niks. Bij de oudste met 5,5 maand. Oudste sliep al snel door en met 4 maanden dronk ze maximaal 5x. Jongste drinkt nog wel een keer of 8. Beide hebben ze wel een speen maar ik denk niet dat ik daardoor minder vaak voed. Jongste drinkt overdag nog om de 2 a 3 uur en laat er alleen s avonds soms 5 uur tussen.
13 weken na de geboorte van mijn oudste, die volledig BV op verzoek kreeg, werd ik alweer ongesteld. En waarschijnlijk was ik 2 weken daarvoor al vruchtbaar - je ovuleert meestal eerst, en menstrueert daarna, weet je nog? TS, er is één heel kort en krachtig antwoord op je vraag: JA.
Dat zou ook nog bij het vloeien kunnen horen. Bij m'n oudste was het vloeien 1 week gestopt en kwam toen weer terug voor een week. Daarna een paar maanden niks gezien.
Ik geef borstvoeding en moest 6 weken na mijn keizersnee op controle bij de gynecoloog. Daar kreeg ik een echo en zei die man: pas op, pas op, er zit daar een rijp eitje... dus ik had 6 weken na zijn geboorte zwanger kunnen worden. Borstvoeding is geen anticonceptie.