Hallo mama's. Ik ben op zoek naar tips wat te doen met de flessen. Mijn zoontje is nu 3,5 mnd oud en weegt 6,8 kg. Sinds 2 wkn krijgt hij 5 flessen van 200cc aangeboden. Hij drinkt tussen de 160-180cc op ervan.De nachtvoedingen hebben we pas afgebouwd omdat hij 's ochtens amper dronk. De laatste fles was steeds tussen 22.30-23.00u. Nu dronk hij nog steeds de 1e fles slecht. Sinds 4 dgn geven we zijn laatste fles rond 22.00u. En nog drinkt hij 's ochtends maar 100-130cc, maar vervolgens wil hij wel eerder zijn 2e fles hebben. Ik weet dat je baby's niet in een schema kunt dwingen maar het zou zo fijn zijn als hij om de 4u drinkt en dat we rond 6.30 de dag starten ipv 6u en vervolgens amper drinken. Zit nl ook met de breng en haaltijden vd oudste die op school zit. Is het slecht drinken vd 1e fles herkenbaar??? En wat hebben jullie toen gedaan? Bedankt voor de tips alvast!
Ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen behalve afwachten... En misschien kan je die laatste fles nog vroeger geven? 20.30/21.00 oid?
Bij ons was het slecht drinken van de nachtfles en de ochtendfles een teken dat de nachtfles er af kon misscnien een gek idee maar waarom probeer je niet de late fles weg te laten. Blijkbaar zit hij daar sochtends nog vol van dus wellicht heeft hij deze niet meer nodig. Kans is natuurlijk dat hij eerder komt dan maar t is miss het proberen waard....
Ik zie eigenlijk niet wat er lastig aan is, behalve dat hij dus niet op de klok drinkt? In mijn ogen heb je al enorm geluk met een baby van die leeftijd die geen nachtfles meer drinkt, ik zou dolblij zijn met 22.00-6.00u ipv 22.00-2.00-5.00.8.00...
Waarom kijk je niet naar zijn behoeftes, baby's kunnen heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben en flesvoeding kun je ook prima geven op verzoek. Des te eerder zit je in een ritme, en dan niet op de klok, maar op wat je zoontje nodig heeft.
Daarom voed ik met flesvoeding op verzoek Kan soms alleen wel zijn dat laatste fles om 01:15 is, maar voor laatste fles blijf ik niet wakker. Probeer maar eens, ze regelen het echt zelf. Als ze honger hebben komen ze vanzelf.
Bij mij was het ook een teken dat de avondfles eraf kon, maar het kan natuurlijk ook gewoon een fase zijn.