Wat is jullie mening over het volgende: Ik vind de naam Tobias erg leuk voor een kind, maar: Hoe klinkt deze naam voor een volwassene? Wat hij moet er natuurlijk wel zijn hele leven mee doen. Is het niet te kinderlijk? Alternatief is Nathan, die naam vind ik voor een volwassene wel krachtig en ook leuk voor een kind.
Ik zie geen reden waarom Tobias niet voor een volwassene zou kunnen . Ik vind Tobias trouwens leuker dan Nathan.
Ik vind beide namen echt pruma kunnen! Zowel voor een kind als voor een vileassene! Succes met je keuze!
Tobias en Nathan vind ik prima voor een volwassen man. dat vind ik weer niet echt met bijv. Milan of Mila . leuke namen voor een kind maar niet echt voor een volwassene
Ik vind het wel een grappige naam maar idd voor een volwassene weer wat minder. Het kan op zich prima hoor maar vind het geen krachtige naam. Het hangt er voor mij een beetje tussenin. Vind get Ook geen kinderlijke naam. Dat was voor mij ook de twijfel over de naam die wij hebben gekozen maar dan onderdoen. Voor een volwassene prima maat voor een baby wat minder. Aangezien zeetocht maar kort klein zijn gaan we er toch voor.
Ik ken ook een volwassen Tobias en vind het een hele leuke naam. Nathan vind ik trouwens ook erg mooi ...
Ik herken dat gevoel wel, dat een naam leuk past bij een klein jochie, maar niet bij een volwassen man. Zo is bij ons de naam Finn afgeketst. Persoonlijk vind ik Tobias inderdaad ook meer voor een kindje dan een volwassen man. Maar ik denk niet dat je je daardoor moet laten leiden; gewoon kiezen wat je leuk vindt. Er zijn weinig dingen zo persoonlijk als namen... Ik denk dat de oorzaak erin ligt dat die je die namen relatief weinig hoort bij de volwassenen van nu. Maar de nieuwe namen van kinderen van nu worden straks vanzelf passend bij volwassenen omdat er dan natuurlijk een generatie volwassen wordt met die 'nieuwe' namen...
Inderdaad: namen groeien gewoon mee in de tijd. Vroeger vond je volwassen Wendy's waarschijnlijk ook niets: nu lopen er al zoveel rond en is het normaal.