Beste medewerker, Ik werk als docent en ben momenteel in dienst via het uzb. Ik krijg per 1 feb een contract voor een half jaar (tot aan het eind vh schooljaar, daarna wordt er nog gekeken). Mijn supervisor gaf mij aan dat ik moest nagaan wat voor mij in het voordeel is ivm verlofuitbetaling. Via het uitzendbureau of via de school zelf? Hij moest zelf ook op onderzoek uitgaan. Is het zo dat als ik via de school zelf in dienst ga en mijn contract loopt op 31 juli af, dat ik tot 31 juli betaald krijg ook al is mijn uitgerekende datum 4 juli? of is het dan handiger dat ik via het uzb ga zodat ik wel alles betaald krijg e.d.? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. MVG
Beste Zanita, Eindigt je contract tijdens zwangerschapsverlof- en bevallingsverlof (WAZO)? UWV zal de resterende duur van de WAZO rechtstreeks naar jou overmaken. Tegen het einde van het dienstverband neemt UWV contact met je op over jouw rekeningnummer. Daarna betaalt UWV wekelijks de WAZO. Soms is het handiger om de uitkering direct naar jou over te maken. Dit is bijvoorbeeld het geval als je dienstverband stopt tijdens je verlof. Overleg dit met je werkgever. Je werkgever geeft dit aan bij de aanvraag van de WAZO. Voor de hoogte van de WAZO kijkt UWV naar een periode van 4 weken of een maand voor de maand waarin je met verlof gaat. Over deze periode doet je werkgever loonaangifte. Het maakt voor de betaling en hoogte van je WAZO dus niet uit wie je werkgever is. UWV kijkt naar de hoogte van je inkomsten in de genoemde periode. Actuele informatie over een dienstverband dat stopt tijdens het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare