Help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Virginie83, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey allemaal,

Klein, misschien stom vraagje.

Volgens de gyneacologe ben ik 23 & 2 dagen zwanger. Maar zij heeft dit gewoon via de echo gedaan, toen ik 13 weken was. Ze heeft me ook niet gevraagd wanneer ik mijn laatste menstruatie heb gehad. Aangezien ik al veel heb gelezen dat tot de 13e week ongeveer, alle vruchtjes hetzelfde groeien, zal dit waarschijnlijk wel kloppen.

Maar dan vraag ik mij af wanneer het kindje effectief is verwekt.

Want aan de hand van mijn laatste menstruatie kan ik er echt niet veel van maken. Sinds ik gestopt was met de pil was ik zooooooooo onregelmatig. Soms was het om de twee weken bloeding, soms meer dan een maand niet. De laatste keer was er 2 dagen bloed, dan een dag of 2 niet en dan weer meer dan een week wel. :(

Hoe kan ik dan weten wanneer ik echt gemenstrueerd heb, hoelang mijn cyclus duurt, wanneer ik vruchtbaar was? :(:

Voor sommigen misschien onbelangrijk, maar voor mij ENORM belangrijk!
    Zal dit ook wel eens aan de gyn vragen, maar moet pas binnen 2 weken teruggaan en lig er van wakker..

Thanks iedereen! :) :oops:

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Je bent nu 23 weken zwanger. De eerste twee weken, ben je niet echt zwanger. Dit is de periode voor je eisprond. Dus jouw kindje is 21 weken geleden verwekt.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dubbele post... sorry

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik denk dat de gyn. het wel kan zien hoor hoe lang je zwanger bent. Vraag het anders nog een keer tijdens de 20 weken echo, dan zullen ze zeker wel een goeie schatting kunnen doen.

Liefs,
    Duveldraakje

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Het is omdat mijn huisdokter had gezegd en ik ook al veel heb gelezen, dat de duur van je zwangerschap effectief zo is als de echo aangeeft, dat je daar niet moet beginnen rekenen met twee weken erbij te tellen enzo. Want ik weet 100% zeker dat het twee weken later niet kan zijn, onmogelijk.

Heb mijn agenda gisteren nog eens nagekeken en echt waar, de laatste maanden was niet te doen. Dus kunnen we echt niet op die menstruatie afgaan denk ik. Want wie zegt dat die laatste bloeding effectief menstruatie was? Ik kan mij nog goed herinneren dat het heel weinig was, soms een dag zelfs niet of bitter weinig..

Pfffff.. :rolleyes:

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb wel eens gehoord dat er tussen de eisprong, het bevruchten en het innestelen ook een paar dagen kan zitten, waarop het vruchtje tijdelijk niet groeit. hoe het precies zat weet ik ook niet.

bij mij was dat ook een issue aangezien er twee mannen in mijn leven waren (al is er eentje onvruchtbaar)

7. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik had al heel lang geen menstuatie gehad, en dat was normaal voor mij.
    Soms heel lang niet dan om de twee weken en ga zo maar door.
    Maar het gaat hier om de ei sprong, en wanneer die ei sprong is, dat is bij onregelmatigheid niet in te schatten.
    Bij mij hebben ze ook alleen naar de echo's gekeken omdat ik niet eens meer wist wanneer ik voor het laatst mijn menstruatie had gehad.

Misschien een beetje onduidelijk verhaal... :oops:

Groetjes, Mirelle.

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb in het begin ook afwijkingen in de groei gehad, maar op de 20 weken echo lag alles weer op gemiddelden. Maar ik wist dan wel goed wanneer ik mesntrueerde en vrij zeker wanneer de eisprong was.

Iets verderop worden de metingen steeds nauwkeuriger, dus gewoon laten meten over twee weken. Tuurlijk is het lastig, maar ze kunnen het volgens mij niet anders dan met metingen weten. 20 weken echo is wel heel uitgebreid en nauwkeurig. Vraag er nog eens naar wanneer ze dat bij jou willen doen.

Succes!

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey,

Ik heb mijn 20 weken echo al gehad, 2 weken geleden en die was inderdaad wel uitgebreid. Toen heeft ze alles gemeten en alles was oké en eigenlijk liep mijn kindje ook wel voor.
    Maar telkens ik ga, ben ik zo overdonderd door mijn kindje dat ik dat altijd vergeet te vragen. Zal ik volgende keer wel doen!

Het probleem is dat mijn vriend en ik een woelige decembermaand achter de rug hebben en een tijdje uiteen zijn gegaan. Gelukkig is alles nu terug perfect in orde, heb beseft dat ik eigenlijk echt niet zonder hem kan en hem doodgraag zie. Het spijtige is dat er wel vanalles is gebeurt wat niet had mogen gebeuren.
    En aangezien ik op dat moment heeeeeeeelemaal niet aan zwangerschap dacht heb ik nogal decadent geleefd. Drinken dat het niet schoon was, uitgaan de hele nacht en daarna meteen gaan werken.. Kon ook niet gezond zijn voor dat kindje..

Voel me gewoon zo schuldig en stom..

10. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik wist pas na dik 10 weken dat ik zwanger was. Kon officieel niet zwanger worden en was daar ook niet mee bezig.
    Rookte nog gewoon, zat midden in drukke en stress volle verhuizing en dronk ook een glaasje (of twee, drie, ......)

Toen ik er achter kwam dat zwanger was ben ik daar ook mee gestopt! Extra gezond gaan eten, liters water en voldoende rust.
    Wat is geweest, is geweest. Je kan de tijd niet terug draaien!
    En verder gewoon gezond leven en niet te veel stressen!

Groetjes, Mirelle.

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Heeft ook lang geduurd eer ik door had dat ik zwanger was. Was ook al bijna 2 maanden toen ik iets begon te vermoeden, maar aangezien menstruatie niet was hoe het moest, kon ik daar niet uit afleiden dat er een kindje in mij groeide.

Nu drink ik geen druppel meer hoor, ben geen grote drinker, was gewone een slechte periode :(

Zal wel blij zijn als ik bij de gyn kan gaan en daar ook eens mijn hart luchten. En hopelijk duidelijkheid krijgen!

Ik haat onduidelijkheid! :rolleyes:

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat je alleen de dag van conceptie had kunnen weten als je weet wanneer je eisprong was. En bij sommigen is die een week voor de menstruatie. En dan nog kan het een dag later zijn geweest. En dan zit je nog met moment van innestelen. Denk dan ook niet dat het heel eenvoudig is om de dag boven water te krijgen.

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Misschien snap ik het niet zo goed wat je bedoelt met onduidelijkheid. Je weet hoe oud je kindje is op basis van groei. Meer duidelijkheid kun je naar mij idee niet hebben :D

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Met onduidelijkheid bedoel ik, dat ik niet precies weet wanneer mijn laatste menstruatie was. Ik las juist in een ander topic over een meisje/vrouw die 2 weken soort menstruatie, bruinverlies had, maar ook positief testte. Bij haar was een maandverband niet echt de moeite, was bij mij ook niet het geval..

Via de echo weet ik hoever ik zit, maar voor mij is dat niet genoeg. Zou het iets precieser willen!

x

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Als je een soort menstruatie hebt en toch zwanger blijkt te zijn, dan ben je ook langer zwanger...

Stel je was al bij je laatste bloeding al zwanger maar je wist het niet, dan zou dat bij een echo wel blijken. Als je dan namelijk terug zou tellen, zou je in de gaten hebben dat je dus toen al zwanger was en je geen menstruatie hebt gehad. Snap je...

Ik vrees dat meer duidelijkheid dan een echo er niet is.

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Als ik terugtel, dan was ik al zwanger tijdens die laatste bloeding. Daarom dat ik het mij afvraag. Het aantal weken zal wel ongeveer kloppen hoor, maar weet het toch allemaal niet meer.

Ben blij dat ik binnenkort bij de gyn mag!

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Soms kan je kindje iets voorliggen qua ontwikkeling. Dus is hij 24 weken in groei, maar echt 23 weken. Ik vrees alleen dat je daar achteraf niet meer achterkomt.

Deel Deze Pagina