Help

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Yiron, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Hallo allemaal

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
    5 januari heb ik onveilig gesekst met mijn vriendje. Precies de dag dat ik niet meer ongesteld was. Ik ben niet aan de pil en heb ook geen condoom gebruikt, ja mega dom.

Ik dacht ik neem morgen een morning afterpil en dan is alles weer koek en ei. Dus die dag daarna (15uur daarna) nam ik die pil.

Ik had helemaal nergens last van maar ineens 9 januari had ik bloed. Ik dacht hoe kan dit??? want ik was net ongesteld geweest. Vanaf die dag heb ik dagelijks buikpijn en ik ben heel erg bang.

Als ik vanaf 5 januari moet rekenen wanneer ik weer ongesteld moest worden was dat 28 januari..... dat is dus al geweest.

Ik weet dat het slim is om een test te doen maar ik durf het niet :(

Ik heb ook meer puistjes dan normaal en me huid is heel erg droog. Verder moet ik soms ff huilen en als ik dan ga nadenken waarom ik huil snap ik dat zelf niet eens.

Wat moet ik doen..

2. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Toch een test doen. Dan weet je t in ieder geval zeker.
    Kan het geen bijwerking geweest zijn van de morning after pil?

3. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Ja dat zou kunnen maar ik heb elke dag buikpijn in mij onderbuik dat vind ik zo raar er aan, en dat ik nog steeds niet ongesteld ben. hmmm

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ten eerste moet je altijd rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie en niet vanaf de dag dat je niet meer ongesteld bent.

Ten tweede: hoe lang duurden jouw laatste cyclussen? Ben je regelmatig ongesteld (dwz rond de 28 dagen) of onregelmatig?

Verder zou je cyclus heel goed van slag kunnen zijn door het slikken van de MAP.

Maar het enige wat je een duidelijk antwoord kan geven, is het doen van een zwangerschapstest.

5. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    De eerste dag van laatste menstruatie was 30 december. Mijn cyclus duurt ong. 23 dagen. ik ben na dat ik ongesteld ben geweest zegmaar 23 dagen daarna, weer ongesteld. Ik ben gewoon regelmatig ongesteld.. Ja het zou idd kunnen dat me cyclus van slag is, dat heb ik ook de hele tijd gedacht maar nu vind ik het een beetje lang duren en die buikpijn snap ik niet helemaal

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In dat geval had je 22 januari ongesteld moeten worden. Ik las net in de bijsluiter van de MAP dat als je ongesteldheid langer dan 5 dagen uitblijft, er toch kans is op een zwangerschap.

Bovendien zag ik net aan de hand van de calculator op deze site dat je eisprong vermoedelijk ergens rond 8 januari heeft plaatsgevonden. Je hebt dus net in de vruchtbare periode sex gehad.......

Begrijp best dat je niet durft te testen, maar het lijkt me juist wel beter om te doen. Dan weet je het antwoord en kun je naar een oplossing toewerken mocht dat nodig zijn. Met negeren bereik je niks in dit geval.

Heel veel succes/sterkte!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Een MAP is helaas niet 100% veilig, ik ben zelf zwanger geworden ondanks gebruik MAP. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je menstruatie uitblijft vanwege de stress hierom.
    Ik snap dat je het eng vind een test te doen maar dat is uiteindelijk toch het enige wat je zekerheid geeft...
    Succes!

8. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Stress kan inderdaad je menstruatie uitstellen en de MAP is echt rotzooi. Je krijgt een enorme stoot hormonen binnen, dus het kan best zijn dat je cyclus in de war is en dat je buikpijn hebt door een naderende ongesteldheid. Die kan ook anders verlopen door de hormonen.

Ik zou toch voor de zekerheid een test doen, hoe eng het ook is dan weet je wel of je toch zwanger bent of niet en mocht je toch zwanger zijn is dat belangrijk om te weten.

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    En heb je al getest?

10. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Echt even testen hoor. Dan weet je t tenminste. Buikpijn wat lijkt op ongi buikpijn kun je ook hebben als je zwanger bent. Wil je niet bang maken maar dat zegt dus niks.... Doe die test.

11. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Bedankt voor de fijne reacties. Morgen na 1u ga ik een test doen!

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ben benieuwd!!, succes!!

13. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Heb de test gekocht en ga nu naar huis met de trein. Thuis ga ik hem doen. Ik ben zo bang :(

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tel jij alleen de dagen dat je niet ongesteld bent als je cyclus?
    Want dan maak je toch een denkfoutje. Je menstruatie moet je nl ook meetellen als cyclus. Je begint te tellen op de eerste dag van je menstruatie (dag 1) en telt dan door tot de dag voordat je weer opnieuw ongesteld wordt.....In jouw geval zou het dan 30 dagen kunnen zijn. (30-12 eerste dag menstruatie, 5-1 voorbij en dan 23 erbij tellen...)

Zoals ook door andere gezegd, stress en de MAP kunnen best veel invloed hebben op het verloop van je cyclus.
    Ik hoop van harte voor je dat de test negatief mag uitvallen!

15. Lusvi

Lusvi Bekend lid

Oct 16, 2012
    570
    19
    18
    Niet bang zijn, gewoon doen. Dan weet je waar je aan toe bent meis.. Voor alles is een oplossing, maar voor hetzelfde geld is er niets aan de hand.

16. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Ja klopt het is idd 30 maar dan ben ik alsog al een week overtijd! Dankje! Over ong. 45min weet ik het

17. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,928
    2,801
    113
    Female
    Dit dus.
    Zekerheid is het belangrijkste op dit moment. Wellicht is er helemaal niks aan de hand, en maak je je zorgen om niks! ;) En als je wel zwanger blijkt te zijn kan je in ieder geval een verder stadium in voor jezelf, en nadenken wat je volgende stappen worden.

18. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Dankjeee!

19. Yiron

Yiron Lid

Feb 4, 2013
    8
    0
    0
    Uitgaan
    Hij is negatief!!!!!

20. Lusvi

Lusvi Bekend lid

Oct 16, 2012
    570
    19
    18
    Nou zie je wel. Fijn voor je dat ie negatief is, en nu uitkijken met wat je doet! Tenzij je wel zwanger wilt worden.

Share This Page