Wij vinden de namen Fiona en Amalia leuk, maar is Amalia niet een beetje te? Of kan dat wel? Welke is leuker?
Ik kende een-ontzettende-tijgerprint/tattoo-en-het-verschil-tussen-kunnen-en-kennen-kennen-we-niet-meisje-welke-met-een-ontzettende-laag-makeup-er-bij-rond-liep-en-haar-string-3-meter-boven-haar-broek-uit-liet-komen. Dus ik persoonlijk vind de namen Amalia en Fiona niet uit hetzelfde categorie. Maar dat is dus door die associatie welke ik met de naam Fiona heb Misschien assoieren anderen het wel met prinses Fiona uit Shrek?? Amalia vind ik een beetje stijfjes. Wat dacht je van Amélie?
Fiona is dus m.i. zeker niet kak Amalia is enerzijds kak, anderzijds juist 'volks' door het eindigen op de -a Aldus mijn bescheiden mening Amalia Jessica Natascha etc
Ik vind het allebei prima namen. Zou ze zelf niet kiezen, maar het zou knap vervelend zijn als alle meisjes dezelfde naam hadden
Ik vind Fiona idd ook leuker (al moest ik wel gelijk denken aan Shrek..).. Amalia doet me denken aan ons prinsesje..
Eens. Ik vind Fiona een hele andere categorie dan Amalia. Ik vind Amalia trouwens WEL leuk. Amelie ook.
Ik vind Amalia veel leuker! Mooie naam ook! Bij Fiona moet ik meteen aan Shrek denken! Wat dacht je anders van Amélia of Amélie?
Amelia zo heet een vriendinnetje van me dochter, dus dat wordt hem niet. Ja, daar zit ik ook een beetje mee, die vergelijking met iemand die nu Beatrix heet...al klinkt Beatrix in misnoegen heel ouderwets en Amalia niet, maar dat is misschien ook de tijd waarin we leven. Lastig hoor! Amelie idd ook leuk, maar is minder mooi bij de namen van me andere dochters.
Nou en? Ik snap nooit zo goed waarom die namen bij elkaar moeten passen. Je kinderen gaan straks als individu door het leven, ze zijn toch geen onafscheidelijke Kwik, Kwek en Kwak? Ik zou btw voor Amalia gaan, vind het een mooie naam.
Nou, het is wel een beetje jammer als de namen compleet van elkaar verschillen qua stijl... Zo heb ik schoonfamilie met namen van elk een ander continent voor elk kind en ik moet zeggen: het klinkt nergens naar op het kerstkaartje haha Bijv: Dat staat toch niet??