In de knoei in de ochtend

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lisa2005, Feb 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is net 1 jaar en eet lekker. Alleen in de ochtend loop ik een beetje vast.
    Hij is vaak rond 5.15 uur wakker en krijgt dan in bed een papfles van groeimelk en dan slaapt hij verder tot 6.30/7.00 uur.
    De ochtend is dan wel erg lang tot het lunchtijd is. Ik geef vaak een cracker als we beneden zijn met wat drinken. Vaak heeft hij dan rond 10.30 weer honger.
    Kan ik beter bij het opstaan een boterham geven?
    Dan zou hij een papfles krijgen, 2 uurtjes later een boterham, later een tussendoortje, tussen de middag eet hij anderhalve boterham met melk, in de middag fruit en 's avonds warm eten. Tussendoor drinkt hij diksap, iets anders weigert hij.
    Eet hij zo dan niet teveel? Hij weegt ongeveer 11,5 kg bij 78 cm.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Lisa2005,

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar zou misschien kunnen proberen om de papfles niet om 5.15 te geven maar 10 minuten later? En dan een week later weer 10 minuten later enzovoort enzovoort? Het kan namelijk ook zo zijn dat je kindje nu om 5.15 wakker wordt omdat hij weet dat hij dan te eten krijgt. Verschuift de tijd van de papfles naar achteren, dan zou het ook goed kunnen zijn dat hij ook wat later wakker wordt. Als je het kunt rekken naar 6.00/6.30, dan is de ochtend ook niet meer zo lang voor hem (en voor jou).

groet,
    Anne

Share This Page