Hoi dames, ik ben vanmorgen best geschrokken. 2 weken terug kregen we te horen dat ik een lege vruchtzak had. ik was 7 weken zwanger. vorige week zondag heb ik toen cytotec ingebracht en een paar uur later verloor ik heel veel bloed en een grote stolsel. ik dacht dat dit het vruchtzakje was. Nu verlies ik nog steeds best veel bloed en kleine stolseltjes (9 dagen later) Vanmorgen dacht ik, laat ik nog eens een test doen om te kijken om het hcg al gezakt of weg is. Nu was hij meteen knal positief! ik schrok ervan. zou het vruchtzakje er nog steeds zitten? volgens mij gaat hcg snel uit je lichaam zodra de zwangerschap verdwenen is? (binnen een week ong) donderdag moet ik voor controle en als ik dan nog niet schoon ben, zal ik gecurreteerd worden. maar volgens mij is die kans nu wel groot. wat denken jullie.
Hoi Liz, Wat verschrikkelijk rot nieuws Ik weet niet hoelang de nasleep kan zijn. Maar het lijkt me niets geks. Mijn miskraam duurde in totaal 5-6 dagen. Hcg kan binnen 2 weken verdwenen zijn maar kan ook 4-6 weken duren. Het is erg verschillend. Geef het even de tijd. Het klinkt in ieder geval alsof je lichaam vollop in de 'schoonmaak' is.
HCG kan best lang in het lichaam aanwezig zijn. Het kan snel weg zijn maar het kan ook 4 tot 6 weken duren.
hmmm, thanks voor jullie reactie. ik dacht altijd dat hcg heel snel weg gaat, zodra de zwagerschap weg is maar dat hoeft dus niet begrijp ik. Het vervelende is, dat ik zo chagrijnig af en toe ben door die rottige hormonen geduld hebben maar. De vorige miskramen gingen altijd heel snel bij mij, ik was snel schoon en ook snel van de hcg af. Misschien omdat ik nu zwanger was geworden in een gestimuleerde cyclus, dat het daarom nu langer duurt. iig bedankt voor jullie reacties.
Ja ik heb de mk gehad begin dec en nu pas sinds 2 weken staat ie op 1. Nu is dat wel erg lang maar zo kan het ook gaan. Bij mij steeg het zelfs nog even. Dus hou overal rekening mee.
Hoi Liz, Als eerste wil ik je sterkte wensen. Echt zwaar om het steeds mee te maken! Hopelijk blijft de volgende plakken Ik heb er inmiddels zelf 3 achter de rug. Bij mij waren de hormonen vrij snel uit mijn lijf. Maar heb van andere vrouwen vernomen dat het idd best lang kan duren voordat het uit je lijf is. Misschien duurt het idd langer om die reden of omdat het vruchtje zakje niet vanzelf los heeft gelaten. Waren de andere keren vanzelf gegaan? nogmaals sterkte! Liefs
@lov23; ja ik houd overal rekening mee. het duurde bij jou echt lang dan! zo zonde van de tijd he! de meeste keren gingen de miskramen vanzelf weg , 1 x was het een bbz die verwijdert moest worden (met gescheurde eileider) en een andere x ging het ook niet uit zichzelf weg maar heb ik ook cytotec gebruikt en toen was ik binnen paar dagen alles kwijt en vloeide ik ook niet meer. de andere keren dat het uit zichzelf weg ging waren ook hele vroege miskramen hoor, met 4 a 5 weken. nu was het vruchtzakje ter grootte van 8 weken zwangerschap. dus toch wel weer een stuk groter dan een zwangerschap van 4 a 5 weken. @chillys, hoe zijn jouw miskramen gegaan dan? ook vroege of was je al wat verder.
Ja des te langer je zwanger was des te langer het duurt helaas. Ja duurde idd lang....dacht toen wel weer even snel zwanger te zijn...pffff.....
@liz, de mijne waren ook vroege miskramen, rond de 5/6 weken. Elke keer begon het met een beetje bruin verlies. En dezelfde dag of de dag erna begonnen de krampen. Bij de eerste keer was het net als een heftige menstruatie qua pijn en bloed. Na 4 dagen was ik gestopt met bloeden. De 2e keer had ik echt weeënachtige pijn. Het trok helemaal door mijn benen naar mijn rug etc. Ik heb toen 5 dagen gebloed met 3 dagen nog af en toe. De 3e keer was afgelopen zondag. En is de vergelijken met de eerste keer qua pijn en bloeden. Alleen zit er nog midden in. De 2 keer was het heftigst omdat ik toen verder was. Ik kreeg na mijn 2e een controle echo en heb een nieuwe aangevraagd. Het kan idd zijn dat er nog wat zit, dat dat de reden is dat je nog bloed. Hopelijk is dat niet het geval. Sterkte iig! groetjes
Bij mij was mijn miskraam (nov '12) compleet. Toch had ik tot en met cd22 een positieve zwangerschapstest. Dus dat hoeft niets te zeggen. Sterkte en ik hoop dat donderdag op de echo blijkt dat alles weg is.
Het Liz84, Ik zit in hetzelfde schuitje..Alleen komt het nu bij mij gelukkig vanzelf opgang. De vorige keer dus niet en toen heb ik ook die pilletjes genomen. Heeel veel bloed verloren en pijn gehad (echt niet normaal meer). Ik bleef in die weken erna steeds kleine beetjes (bruin) bloed verliezen. Tijdens de echo die 3 weken later plaats vond bleek het vruchtzakje er nog te zitten. Ik heb toen alsnog een echo curretage gehad. Hierna was ik helemaal schoon en had ik ook geen bloedingen meer. Ik hoop voor je dat het allemaal schoon is, want je hoort ook wel dat het soms was opschoning van de baarmoeder kan zijn. Sterkte!!
Hey Lotteke, ik wil je heel veel sterkte wensen! Zie je dat meerdere miskramen hebt gehad. Vreselijk naar om het weer mee te maken. Hopelijk doet de #pauze# je goed en zal je de volgende voldragen. Liefs
hoi, Ik ben vandaag toch nog gecurreteerd. er zat nog veel weefsel en bloed in mn baarmoeder. ik ben blij dat alles eruit is! en het viel me heel erg mee. Nu even een cyclus pauze en dan op naar de volgende ronde, we houden de moed erin!