Hoi, Een vraag: Ik ben 15 weken zwanger en heb nog niet echt een buik. Gewoon een bescheiden bolletje. Volgens de verloskudige 1kg aangekomen. Ik ben 1.80 lang en slank. Nu ben ik al iemand die snel last van mijn rug heeft maar het is nu een stuk erger. Zeker als ik een drukke dag heb gehad. Het zit echt onder aan me rug en voel het continu. vooral met bukken en opstaan maar ook wel tijdens het lopen... Is dit een verschijnsel van bekkeninstabiliteit??? Hoop ut niet...
Ik heb bi en bij mij zit de pijn vooral in het schaambot en het stuitje. En dan idd vooral bij bukken opstaan en beginnen met lopen. Als ik even loop wordt het beter maar na een paar minuten gaat het weer meer pijn doen en dan vooral in mijn onderrug bij de twee kuiltjes en t stuitje. De pijn trekt bij mij richting mijn benen. En dan met name mijn rechter been. Volgens mij heeft bi niets met gewicht buik of figuur te maken. Hormonen maken het bindweefsel soepeler. als je het niet vertrouwd even contract opnemen met een bekken fysio die kan je meer vertellen
dat kan maar zo.. ik heb al vanaf 12 weken last van B.I. Bij mij zit het ook onderaan mn rug en straalt door mn bil naar mn been. heb therapie en momenteel kan en mag ik al vrij weinig. dus houd het maar goed in de gaten..
Mijn vekkentherapeut zegt dat bekkeninstabiliteit iets is wat je al hebt en niet zozeer krijgt van een zwangerschap. Het zou wel heel goed bekkenpijn kunnen zijn doordat alles verweekt. Ik kreeg zelf ook vanaf 15 weken last van mijn rug en bekken, inmiddels 37,5 week zwanger en ben er niet meer vanaf gekomen. Wel veel goeie tips gehad waardoor het wel beperkt is gebleven, voor mij was het dus de moeite waard om naar de fysio te gaan .
Of het bi is of niet kunnen wij niet beoordelen. Alles wordt wat weker door hormonen, waardoor je sneller last van je rug, bekken, noem maar op kan krijgen. Bij de eerste had ik met 8 weken al zo'n last van m'n onderrug en bekken dat ik 's avonds echt niet meer kon lopen. Heb daar enorm veel last van gehad de hele zwangerschap en ook na de bevalling heb ik nog zeker een jaar last gehad. Deze zwangerschap is heel anders. Ik merk wel dat alles pijn doet en ik moet kiezen tussen activiteiten ipv alles doen, maar ik kan in principe alles nog. Denk dat dat mede te maken heeft met bepaalde dingen (houdingen e.d.) die ik me heb aangewend tijdens de eerste zwangerschap. Geleerd bij de fysio. Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken bij een fysiotherapeut, dat kan nooit kwaad. Je kunt dat beter zo snel mogelijk doen, dan voorkom je zoveel mogelijk meer problemen.