Ervaringen?

Discussion in 'Prematuur' started by martientje2905, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martientje2905

Sep 5, 2011
    43
    0
    0
    Hallo,

Afgelopen vrijdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik heel veel buikpijn had, ik was toen 28+6 weken zwanger. Het baarmoederslijmvlies was aan het slinken, maar uiteindelijk is het wel rustiger geworden. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, en geen medicatie gehad. Nu het advies ''rust rust rust''.

Wat een schrik was dat zeg! Maar we mogen blij zijn dat ons mannetje nog zit, want het is wel erg vroeg nu. Nu dus thuis en ik doe ook niks, maar heb ontzettend vaak pijn in mijn onderrug en kramp in mijn buik. Mijn buik is heel gevoelig. Ik vertrouw het helemaal niet maandag en vandaag ook de verloskundige gebeld, maar als het nog niet zo erg is als vrijdag zal er weinig zijn is haar idee. Voel me niet heel serieus genomen, maar kan ook niet zoveel omdat het ook niet erger wordt.

Zijn er mensen die hetzelfde gehad hebben? ik heb nu heel erg t gevoel dat het daarbinnen wel nog doorgaat en dat zodra ik wel echte weeën krijg het ook niet meer te stoppen is omdat het al zo lang rommelt. of is dat herkenbaar en liepen jullie evenzogoed nog naar de 37 weken toe?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, goed of niet zo goed hoor het graag!

Groetjes!

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Geen ervaringen zoals jouw verhaal.
    Is inderdaad schrikken meis!

Als je het niet vertrouwd zou ik naar het zkh gaan (academisch of iig met een Neonatologie IC), waar ze veel ervaring hiermee hebben.
    Misschien kun je even aan de ctg en voor een echo oid?!
    Ik zou me in jouw situatie niet laten afschepen door je verloskundige ( is zij vanuit n ziekenhuis of vanuit een praktijk?)

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik heb geen ervaring zoals de jouwe. Ik wilde je wel even heel veel sterkte wensen!

Wat mij door de lange weken op de bank en in bed geholpen heeft, zijn heel veel series kijken, boeken lezen, en heel veel geknuffel met mijn eigen buik. :)

4. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben vorige week vrijdag opgenomen met 29+6 ivm krampen/harde buiken en bleek een verkorte baarmoederhals en 1 cm ontsluiting te hebben. Ik kreeg toen meteen longrijpingsprikken en weeenremmers voor 48 uur.
    Daarna is het rustig geworden en mocht ik dinsdags weer naar huis, en tot nu toe is het rustig gebleven.

Als je het toch niet vertrouwd, kun je dan niet bellen naar de verloskamer van het ziekenhuis waar je bent opgenomen om te overleggen?
    Ik kan daar altijd naartoe bellen als ik niet gerust ben,dus misschien is dat een idee?

Hebben ze je verder nog iets verteld, en heb je die twee dagen dat je in het ziekenhuis lag ctg's gehad, en was daar enige activiteit wat betreft weeen op te zien?

Sterkte!

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Als je het niet vertrouwd zou ik zeker aandringen bij de VK om naar het ziekenhuis te gaan. Je wilt toch voorkomen dat het weer zo erg word als toen. Mijn VK luisterde ook niet naar mij, en ik drong niet aan. Met als gevolg bevallen met 27 weken en 2 dagen... Tegen de tijd dat ze me serieus namen en er eindelijk een gyn kwam kijken, had ik al 10 cm ontsluiting.

Heel veel succes! Hoop dat jou kleintje nog lekker lang in je buik blijf dobberen.

6. adi

adi Niet meer actief

Als jij al in het zkh bent geweest mag je gewoon naar de verloskamers bellen. En dat zou ik ook doen! Als je bmm aan het verkorten was kan dat nog doirgaan als jij krampen hebt. Succes!!

7. martientje2905

Sep 5, 2011
    43
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties,

Gisteravond hadden we besloten dat als ik vandaag weer kramp had ik inderdaad naar t ziekenhuis zou gaan, ongeacht wat mn verloskundige ervan vond. Dan konden we zien of die krampen wel of niet iets doen.

Uiteraard is t dan vandaag rustig! Gelukkig maar, maar zodra t weer begint ga ik wel naar t ziekenhuis, als blijkt dat er met de bmm niks aan de hand is kan ik t misschien ook beter loslaten en rustiger zijn.

ervaringen zijn altijd nog welkom;)

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zul je geschrokken zijn!
    Hier een klein beetje vergelijkbare situatie (en vergelijkbare termijn;)), maar het advies van je vk is niet zo afwijkend denk ik.

Ik sta al vanaf het begin onder strenge controle van de gyn., maar ook met hun afgesproken: RUST RUST RUST en zolang de pijn niet veranderd (qua frequentie, hevigheid etc.) dan mag ik gewoon fijn thuis blijven.

Heel veel sterkte.

9. martientje2905

Sep 5, 2011
    43
    0
    0
    en waarom onder controle van de gyn als ik vragen mag? want ik kon gewoon naar huis met advies weer afspraak maken bij verloskundige, en geen bijzonderheden. De afspraak staat ook gewoon dat ik naar de verloskundige toe moet! maar dat lijkt me niet heel verstandig.

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap onder controle van de gyn. Dus dat ligt gewoon iets anders, maar ik bedoel maar... het advies is eigenlijk hetzelfde:)

11. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Op dit termijn gewoon lekker het ziekenhuis bellen als je het niet vertrouwd.
    Beter een keer te veel dan tekort, stress is niet goed voor je beeb en niet voor jou.

12. martientje2905

Sep 5, 2011
    43
    0
    0
    Nou even een update,

Gisteren naar de verloskundige, kindje is al ingedaald. mijn bloeddruk die altijd 90/45 was was nu 130/45. Vond ik wel beetje raar. In het ziekenhuis vorige week was hij ook al 120/65. Op zich geen bijzondere waardes volgens mij. Maar omdat hij altijd zo laag is verbaasd mij dit wel een beetje.

Ik twijfelde nog beetje over een blaasontsteking, hadden ze in t ziekenhuis natuurlijk ook naar gekeken, maar ben nu ander halve week verder en heb nog veel last van mijn buik, voel me ziek dus dacht toch even controleren.

Nu hadden ze geen blaasontsteking ontdekt maar een spoortje eiwit. Dit wordt nu op kweek gezet en morgen krijg ik daar de uitslag van.

Meer mensen hier ervaring mee? t gaat maar door, vraag me af hoe ik zo de 37 weken moet halen, elke keer is er weer wat en ik voel me ook super rot. Hoofdpijn misselijk en gewoon niet lekker. Dit is al weken zo. Naja moest t ff kwijt misschien herkend iemand t.

13. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn ervaring lijkt een beetje op jouw situatie.
    Al had ik vanaf week 16 al periodes met veel harde buiken ( wel 2e kindje ). In die periodes ook steeds getest op blaasontsteking, vonden ze steeds suikers in en de laatste keer dat ik getest ben, een aantal dagen voor m'n bevalling, ook eiwitten.
    Ik hoefde me geen zorgen te maken, had een prima bloeddruk, was overal op getest en toch ben ik bevallen met 28 weken.
    Ik verloor in de week daarvoor ook veel baarmoederslijmvlies of gedeeltes van de slijmprop achteraf gezien, heb dit allemaal besproken met de VK, maar er was gewoon geen reden tot nader onderzoek.
    Ik wil je niet bang maken, maar vertrouw op je eigen gevoel!!!
    Als jij je niet lekker voelt, dan bel je je VK en dan is het haar taak om jou op je gemak te stellen en elk onderzoek uit de kast te trekken dat er is om jou gerust te kunnen stellen.
    Mijn gevoel zei ook er is iets en nadat ik die heb geuit bij mijn VK, stond ze op m'n stoep, heeft me doorverwezen voor een nachtje observatie in het ziekenhuis en dat is maar goed ook, want binnen het uur na aankomst ben ik met gillende sirenes overgebracht na een academisch ziekenhuis, ik had 3 cm ontsluiting.
    Meid, ik hoop dat je inmiddels pijn vrij bent en loos alarm is geweest, maar zo niet, bel je VK of ziekenhuis!

Share This Page