peuter blijft maar eten, wat is dat toch?

Discussion in 'Voeding' started by senta, Apr 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senta

senta Niet meer actief

Onze man blijft maar eten hij si in januari 3 geworden en inmiddels 1,07m lang en weegt 15,1 kilo, hij is dus niets te zwaar eerder dat we zeggen van er mag wat bij, maar hij is afgelopen september begonnen met eten en soms denk ik echt dit is niet normaal hij blijft maar eten, hij vraagt er ook echt om.

Wat die vandaag op heeft,

beker melk bij wakker worden,
    Ontbijt 8.00: 3 boterhammen plus beker karnemelk 1 broodje zoet de rest hartig
    9.30: mandarijn,
    10.00 banaan
    11.30: 4 boterhammen 2 met kaas 1 met worst en 1 met appelstroop plus een beker melk, om vervolgens achter me aan te komen en een appel te 'pikken"
    Nu is die naar schooltje met drinken en een mandarijn,

Straks eten we soep met brood dan eet hij erse kippensoep en dan zomaar een echt soepkom vol en 4 bruine boterhammen erbij met boter.

Heeft die het echt nodig of wat is dit?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik vind 11 boterhammen per dag echt enorm veel voor een kind van 3. maar ik snap dat je geen nee kunt zeggen.

Hij zit waarschijnlijk in een groeispurt en heeft extra nodig. Wellicht wat stevigere kost aanbieden in deze fase, en meer variatie.

Dus dikke volkoren boterhammen met zaden, smeren met roomboter.
    Veel aardappelen en groente geven, vette vis, extra fruit enz.

Maar wel heerlijk als ie zoveel wil eten, ik ben dolgelukkig als mijn zoon 3-4 boterhammen op een dag wegkrijgt.

3. senta

senta Niet meer actief

Ik vindt het ook wel heerlijk dat moet ik wel zeggen, nboit een probleem gehad met eten met hem, maar het wordt echt steeds meer, nu eten we eigenlijk op maandag altijd wel soep, kleine laat van de psz en man laat thuis, plus ik maak dan altijd verse soep tussen het huishouden door (traditie of iets) In ieder geval de rest van de week eten we aardappelen vlees en groenten vis maar sporadisch hier weinig mogelijkheid verse vis te kopen, dus moet het net treffen, maar aardappels eet die ook zo 4-5 weg en 3-4 opscheplepels met groenten. En ik zeg wel eens nee van het is genoeg (dan voel ik me heel slecht) maar dan gaat die echt huilen dat die honger heeft en als die dan vervolgens echt 2 boterhammen weg eet helemaal alles op dan weet ik wel dat die echt honger heeft. Maar die groeispurt houd toch wel eens op?

gelukkig kan die het hebben trouwens, maar toch ooit zal die ook uitgegroeid zijn neem ik aan

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Drinkt hij ook voldoende overdag? Als ik even logischerwijs naar mezelf kijk denk ik soms ook dat ik honger heb, maar als ik dan een glas water drink is het vaak over! 11 boterhammen, dat eet een volwassene al bijna niet! Haha! Lekkere eter!

5. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    hier ook een onverzadigbare peuter, maar wel aan de zware kant dus ze krijgt niet meer dan s` ochtends een boterham en eventueel een rijstewafel erbij 1 stuks fruit halverwege de ochtend. Lunch twee boterhammen en een cracker heeft ze nog honger mag ze komkommer of tomaatjes ofzo
    tussendoor 1 koekje of doosje rozijntjes ofzo en tegen 16u een appel of mandarijn of wat anders van fruit of rauwkost. En een normale portie avondeten. niet meer dan dat ik opschep behalve groente mag ze bij als ze wilt. Ze vraagt wel meer eten, maar ik vind dit ruim voldoende voor haar. Maar goed nogmaals wel een ander verhaal aangezien mijn dochter aan de zware kant is. ( 101 cm en 17 kilo )

6. senta

senta Niet meer actief

Hij drinkt wel voldoende althans zoals ik het zie, bij iedere maaltijd wel een beker drinken ontbijt en lunch meestal melk of karnemelk, als die wakker wordt, water of melk, en ochtend meestal nog een beker thee of limonade en de middag ook nog wel 2 bekers thee of limonade, met het avondeten een klein beetje water erbij.

Vanmorgen ook weer 3 boterhammen op schoon op, snoepen valt wel mee, maar vooralsnog is die tevreden met wat die nu op heeft.

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vind het ook wel erg veel! Eet hij misschien ook heel snel? Of smeer je elke boterham apart? Wellicht voelt hij bij het eten nog niet goed of hij al vol zit, dan zou iets langzamer eten kunnen helpen. Dus boterhammen apart smeren en niet kant en klaar dubbelgevouwen op zijn bord leggen bijvoorbeeld.

Vind het idee van Adi ook wel een goeie, idd voedzaam eten waar je langer op doet zou ook kunnen helpen.

8. senta

senta Niet meer actief

Voedzaam eten krijgt die wel het was net gisteren als voorbeeld dat we een keer brood aten vandaag is het weer flinke kost,

vandaag trouwens ook een stuk minder op tot nog toe.
    apart smeren soe ik wel ik wil dat hij 2 boterhammen eet dus die krijgt die, hij doet er ongeveer 15 over dus ook niet super snel, daarna komt die na 10 minuten om meer vragen,

Vanmorgen 2 boterhammen eerst en later nog 1, plus beker melk

Met de koffie een plak ontbijtkoek op, plus beker thee

Lunch kaiserbroodje met salami plus beker melk,

Ik moet nu wel zeggen we wandelen en spelen heel erg veel hij loopt graag en makkelijk, vanmorgen bijvoorbeeld al 3 km mee gewandeld! Dit loopt die makkelijk 2 -3 keer per dag of op de loopfiets, zelf denk ik dat dat er ook mee te maken heeft

Share This Page