Vanaf morgen gaat mijn zoon naar de gastouder, en bij de infopapieren die ik gekregen heb van haar staat er dat de kindjes 's middags warm eten krijgen daar. Wij eten normaal gezien altijd warm 's avonds en sinds kort krijgt mijn zoon dan zijn groentenpap als wij ook eten. Mijn man en ik hebben geen mogelijkheid om 's middags onze warme maaltijd te eten (wegens werk en opleiding), dus nu zit ik met een dilemma. Wat is beter? Zoon daar met de andere kindjes warm eten laten eten, of thuis met mama en papa warm eten?
ik zou eerst nagaan wat zij precies kookt voor de kinderen, en hoe ze dat doet met verschillende leeftijden bijv. en dan op die dagen gewoon 2 x warm eten, is best wel gezond ook voor je kind.
Je hoeft niet per se 's avonds ook nog een maaltijd te geven als je kind straks overdag al een fruit- en groentemaaltijd krijgt. Geef hem 's avonds melkvoeding of, als je het echt wilt, een paar hapjes van jullie bord.
Hier eet ze ook in de middag op de opvang en thuis eet ze wat van mijn bord. En een lekkere rijstewafel of yoghurt. Gewoon lekker bij de gastouder warm eten. Scheelt jullie weer . Straks kan ze can jouw bordje mee eten.
Hier eet ze ook in de middag op de opvang en thuis eet ze wat van mijn bord. En een lekkere rijstewafel of yoghurt. Gewoon lekker bij de gastouder warm eten. Scheelt jullie weer . Straks kan ze can jouw bordje mee eten.
Onze meiden eten ook tussen de middag warm en om 16:30 brood. Op de opvangdagen eten wij dus pas nadat de kinderen op bed liggen. Zo hebben we alle tijd om lekker met ze te knuffelen in het uurtje tussen thuiskomst en naar bed gaan.
Als ze goed kookt zou ik lekker daar warm laten eten. Op werkdagen merk je van zelf wel of er nog tijd/zin/energie is om in de avond opnieuw warm te eten of niet. En op niet werkdagen volg je gewoon je eigen plan.