Kleine rode pukkeltjes op linkerborst peuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boordevol, May 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Mijn zoontje had vandaag kleine rode pukkeltjes op zijn linkerborst. Kon ze verder nergens anders op zijn lichaam ontdekken. Hij was afgelopen dagen niet ziek en ook vandaag was ie gewoon zichzelf. Kan dit een voorbode zijn op een bepaalde kinderziekte of kan het net zo goed niets zijn? Behalve de waterpokken ben ik niet bekend/ervaren met andere ziektes dus vandaar even mijn vraag. Ik hoef er ook geen arts ofzo voor te bellen want hij is verder niet ziek. Ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en misschien bljjkt dat ik me ergens op moet voorbereiden.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Niemand? Vandaag leken ze wat minder hard en rood maar terwijl ik hem omkleedde werden ze toch weer zichtbaarder. Verder is het niet uitgebreid naar andere lichaamsdelen. Ze zijn klein hard rood. Echte kleine pukkeltjes op een deel van zijn borst richting de oksel.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Zonder het te zien is het sowieso lastig te beoordelen. Maar als je je echt zorgen maakt kun je beter de huisarts bellen.

Als hij verder niet ziek is zou ik een weekje afwachten, als het dan nog niet weg is de dokter bellen.

(is het trouwens geen warmte uitslag?)

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    er was wel iets met pukkeltjes die je moest proberen in te drukken.maar ik weet het ook niet meer wat t inhield.dementie hier.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Ja het zijn ech gewoon kleine rode pukkeltjes/uitslag. Van de warmte lijkt me sterk omdat we gister voornamelijk thuis waren. Maar misschien had ie het al sinds eergister, toen heb ik hem niet in bad gedaan. Toen was het wel warm buiten en waren we een hele dag op stap. Ik kijk het inderdaad nog even aan. Vind het een beetje ek om de huisarts hierover te bellen omdat er op die uitslag na niets anders is.

Haha belize, maakt niet uit.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Die pukkeltjes jeukten de derde dag een beetje en daarna vervaagden ze al snel.

Vandaag heeft hij verhoging (38.3). Heb hem geen zetpil gegeven omdat hij niet ziek oogt. Hij klaagde alleen over dat hij het koud had en voelt heet aan dus vandaar getempt. Hoop dat het hierbij blijft.

Share This Page