Goedemorgen allemaal! Ik zit met een dilemma, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet... Ik heb een goede vriendin. Ken haar al een jaar of 7. Is nu zo'n 4 jaar samen met haar vriend. Sinds ik met mijn vriend ben (2 jaar), gaat mijn vriend ook met haar vriend om. Ik mag hem ook graag. Nu zat ik gisteren te appen met mijn vriendin, waarin ze mij op een gegeven moment vertelde dat ze proberen een kindje te krijgen. Ik heb haar gefeliciteerd, maar er knaagde iets. Ik kan mij van een maand of 2 geleden een gesprek op een verjaardag herinneren, waarin haar vriend aangaf pas over een jaar of 5 kinderen te willen. Ik heb dit benoemd naar haar, zo van: Gefeliciteerd, maar ik dacht dat hij nog niet toe was aan kinderen? Waarop zij antwoordde: Ja dat is hij ook niet.... Jullie snappen mijn verbazing. Ik belde haar op en ze vertelde me hoe het zat: Zij wil graag kinderen. Ze heeft al een tijd lichamelijke problemen en haar dokter heeft haar aanbevolen een paar maanden met de pil te stoppen. Dit heeft ze overlegd met haar vriend. Wel afgesproken dat mijn vriendin bij zou houden wanneer ze vruchtbaar was, zodat ze dan geen seks zouden hebben. Mijn vriendin heeft het zo gebracht, zodat hij geen condooms hoefde te gebruiken, want dat vindt hij vervelend. Nu kijkt ze echter wel wanneer ze vruchtbaar is, maar doet dan net tegen haar vriend alsof ze niet vruchtbaar is en klussen er lekker op los. Haar vriend vertrouwt haar blijkbaar.... Ze vertelde mij dat ze dus actief probeert zwanger te raken, zonder medeweten van haar vriend..... Ik wist niet wat ik tegen haar moest zeggen en heb met een smoes het telefoongesprek verbroken. Ik voel me nu zwaar ongemakkelijk, omdat ik dit weet. Ik weet niet wat ik tegen haar moet zeggen. Voel me vervelend omdat ik dit eigenlijk wil bespreken met mijn vriend, maar hij het zeker weten tegen haar vriend vertelt. Ik vind eigenlijk ook dat haar vriend het moet weten, want anders zit hij straks met een, voor hem, ongewenst kind..... Aan de andere kant wil ik me ook niet mengen in hun relatie, omdat dat ook niet altijd goed uitpakt... DUS HELP! Wat kan ik het beste doen????
Goedemorgen! Jemig, wat een dilemma... Je hoeft je niet te mengen in hun conflict, je hoeft het echt niet aan haar vriend te vertellen. Maar wat je wel kan doen is je zorgen uitspreken. Want laten we eerlijk zijn: zoiets doe je toch niet?? Je mag haar best vertellen dat je ermee zit en dat je met dit dilemma erg moeilijk om kunt gaan. Ze mag dit heus wel weten. Maak haar heel serieus duidelijk dat jij dit een heel slecht plan vindt. Om over de morele bezwaren maar te zwijgen. Je hoeft haar niet om te praten, het is zaak om haar zèlf aan het denken te zetten. Echt ongelooflijk... Succes meid! Dit is geen gemakkelijke situatie!
Ik ben daa heel simpel in: als hij geen kinderen wil, moet hij zorgen dat hij veilig vrijt. Wat je vriendin doet is laag, dom en gemeen. Maar hij is zelf ook dom bezig en neemt net zo goed een bewust risico. Ik neem aan dat hij dan ook bereid is om voor de gevolgen op te draaien. Ik zou dit wel met haar bespreken hoor. En eventueel aangeven dat jij het app-tekst bewaart. Mocht ze zwanger worden en hem voor blijven liegen, kun je alsnog besluiten het aan hem te laten zien.
Als hij écht geen kinderen wilt doet hij er alles aan om ze niet te krijgen ( dus condoom ) Dit doet hij niet dus is het net zo goed zijn verantwoordelijkheid. Neemt echter niet weg dat wat je vriendin doet erg laag en zeer triest is.
Bedankt voor jullie tips. Ga wel even met haar praten inderdaad... Voelde me gisteren gewoon zo overdonderd door wat ze me vertelde.. Baal nu eigenlijk dat ik door heb gevraagd.. Had het liever niet geweten.. Had ik nu ook niet met dit dilemma gezeten.... Ze weet sinds kort dat m'n vriend en ik ook aan het proberen zijn. Misschien is haar bio-klok daardoor ook gaan tikken, maar ik vind dit niet de manier om het aan te pakken. Ben het met je eens Tupp, dat haar vriend ook dom bezig is, maar mannen zijn ook niet erg thuis in het zwanger worden (vruchtbare dagen etc.) Vind het gewoon ontzettend achterbaks wat ze doet.
Ik snap dat je je zo voelt. Een kindje ga je samen voor, en het moet niet komen dmv leugens en bedrog. Hoe moeilijk het ook is, moet zijn accepteren dat haar vriend het nu nog niet wil. Hoe ze nu bezig is kan juist helemaal verkeerd uitpakken. Praat met haar inderdaad, en maak haar dit soort dingen duidelijk. Voor het zelfde geld wil haar vriend straks niks van de kleine weten, en dan groeit er weer een kindje vaderloos op, en dan door eigen schuld van de moeder. Sorry het klinkt hard, maar zo zie ik het. Succes, en zelf niet teveel over piekeren.
Ik snap het helemaal wat je bedoel. Het is erg een kindje daar kies je samen voor. Maar hij is ook verantwoordelijk want iedere man weet ook dat je zonders condooms zwanger kan worden. Hij is te goed gelovig om op je vriendin te vertrouwen aks zij zegt niet vruchtbaar te zijn. Dat vind ik erg laag van haar. Ik zou jou zorgen naar haar uitspreken. Maar haar vriend op de hoogte brengen zou ik niet doen. Heel veel succes...
Bedankt allemaal. Heb de stoute schoenen aangetrokken en haar net gebeld... Gezegd dat ik heel erg geschrokken ben van wat ze me verteld heeft en dat ik het niet eerlijk vind tegenover haar vriend dat ze zonder zijn medeweten zwanger probeert te raken.. Gezegd dat als ze een kinderwens heeft, deze naar hem toe moet uitspreken en in goed overleg beginnen met proberen. Ze vertelde dat ze het begreep, maar dat ze bang is voor teleurstelling, dat hij bijvoorbeeld niet wil. Haar duidelijk gemaakt dat een kindje krijgen een keus van beiden moet zijn en dat zij hem niet kan dwingen. Dat hij haar het alleen maar kwalijk zal nemen als zij dit zonder zijn goedkeuring doet. En dat ik niet normaal met haar en haar vriend kan blijven omgaan als zij het niet zou vertellen... Volgens mij begreep ze mijn punt wel en ging ze er met hem over praten. Ik ben benieuwd....Ik heb mijn daad in ieder geval gedaan, het is niet mijn relatie.
Wat denkt zij hoe haar vriend gaat reageren als zij opeens zwanger is en hij krijgt via via te horen dat het opzet was? Dat kan het einde van haar relatie betekenen, nou dan heb je wat! En praten kan toch altijd, als zij hem uitlegt waar zij mee zit en een kinderwens heeft, misschien heeft hij zoiets van, achja, zullen we er toch maar voor gaan? (positief denken) Want het kindje gaat er het meeste onder lijden, een vader die er straks misschien vandoor gaat en niks van zijn kind wil weten. Leg dat maar eens aan een kind uit. Maar...hij is een volwassen man en iedereen weet toch dat wat hun doe de meest onbetrouwbare manier van anticonceptie is! Maar goed
Nou.... Ik zou het dus wel zeggen.. Althans tegen mn vriend en dan samen even kijken hoe of wat... En je vriend gewoon laten gaan als hij het tegen haar vriend wil zeggen Misschien gaat hij wel bij haar weg als ze zwanger blijkt.. En hoopa weer een kindje zonder vader... En ik vind haar echt een raar mens.. Wat een naaistreek zeg!
Wat een situatie. En wat een kinderachtige streek van je vriendin. Maar goed, hij weet hoe kindjes worden gemaakt en als hij daar nu nog niet aan toe is kan hij zich best zelf beschermen. Ik word echt doodmoe van mannen die een hekel aan condooms hebben, nee vrouwen pompen zich graag vol met hormonen?!? (Sorry voor mijn "rant" )
Wat heftig zeg!!! Van haar niet heel slim...straks is ze zwanger en wordt t hem te heet onder zn voeten en smeert ie hem!! Zit ze dan!! Ook van hem niet handig, altijd zelf ook even voorzorg nemen...of in elk geval zorgen dat je iets van de cyclus van de vrouw begrijpt... Kan me voortstellen dat je er enorm mee in je maag zit! Maar ik zou t er niet bij laten zitten en ondanks dat t niet jou plaats hoort te zijn, wel haar wijzen opde risico's die ze neemt! Heel veel succes en sterkte!
Ik zou me er niet aan kunnen storen. Hij stopt hem er toch in....en zonder voorbehoedsmiddelen bestaat de kans op een zwangerschap altijd. Ik zou me er niet mee bemoeien.
Dit.. ik zou me er niet druk om maken. Hun leven en niet het jouwe. Blijkbaar houdt haar vriend genoeg van haar om het risico te willen nemen. Hier was mijn man het er emotioneel ook nog niet aan toe toen ik begon over kinderen. Tot ik zwanger raakte en ze er was. Er was niet alleen een kindje geboren, maar ook een vader. Zou gewoon blij voor haar zijn als ze zwanger is en het hen zelf uit laten zoeken. Komt vast goed.
Jap dat dus. Wij deden het ook met ovu testen aanvankelijk. Ik had een sterke kinderwens, vriend ook wel maar was ook bang. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat het niet veilig was en de kans op zwangerschap bestond. Dat hij maar condooms moest kopen als hij het echt zo erg vond als ik zwanger zou raken, want ik zou het niet erg vinden nee. Soms was ik ook niet eerlijk want ik wist bijv. dat je rond je ei vruchtbaar was en hij niet. Kennelijk vond hij condooms heel irritant, want nu.. twee jaar later liggen vader en zoon heerlijk samen te snurken. Ik was niet actief bezig met voorkomen. Hij ook niet. Maar hier had hij het nodig. Koudwatervrees ofzo.
Heel laag van haar, maar hij kan zelf ook een rubber om z'n leuter doen. Vind het altijd zo'n slap excuus dat ze daar niet van houden o.i.d.
Ik vind het niet kunnen wat je vriendin doet. Belangrijkste in een relatie is vertrouwen en dat is er blijkbaar niet. De opmerking van sommige dat hij maar een condoom om moet doen, ben ik het niet helemaal mee eens. Want hij moet haar kunnen vertrouwen als ze zegt dat ze het niet in de vruchtbare periode doen. Uiteraard moet hij zich wel beseffen dat die manier van anticonceptie zeer onbetrouwbaar is en er dus een kans bestaat dat ze zwanger raakt. Maar doelbewust je vriend er in luizen vind ik echt heel erg naar!
Je moet het zien als iemand stopt met de pil zonder dat de partner ervan af weet, zo ken ik ook iemand die heeft een kind bij een ander, omdat hij duidelijk maakte dat hij nog geen kinderen wou en zei wel en stopte met de pil zonder dat dr ex ervan af wist, ja en dan maak je je relatie stuk maar ook een kind die dr echte vader niet leert kennen. Nu heeft ze een andere jongen, idem dito alleen nu heb ze het geluk dat hij wel kinderen wou maar de manier waarop vind ik zo kinderachtig en laag van iemand snap niet dat mensen zo diep kunnen zinken. En over het condoom verhaal, als jij niet vrijt in je vruchtbare week, is de kans klein dat je zwanger raakt, mocht hij wel condoom gebruiken dan verbaasde met het niet dat je vriendin er een klein gaatje in zou prikken sorry klinkt cru maar dit soort mensen kunnen ver gaan
Ik vind het beetje gemeen van haar maar ik vind ook dat als de vriend het echt niet wilt zou hij toch maar met condoom moeten vrijen . Ik vind die methode om niet in de vruchtbare periode te vrijen net zo veilig als " voor het Zingen de kerk uit "