Hoi Ik lees op internet schema's om helemaal af te bouwen, maar ik wil graag proberen om (van de 5 voedingen) de eerste en de vierde (8.00 en 19.00) nog bv te blijven geven. Hoe kan ik dan het beste die andere afbouwen? Thx
Beginnen met 1 voeding af te bouwen. De eerste dagen zal je dan wat gespannen borsten en stuwing hebben. Zodra dat verdwenen is, kan je een tweede voeding afbouwen. Er wordt echter wel steeds gezegd dat je productie pas vanaf 6 maanden stabiel is. Het zou dus kunnen dat je na verloop van tijd niet meer genoeg melk aanmaakt, en dat je zo dus volledig met de BV moet stoppen. Ik zit hier ook een beetje over te tubben, ik zal namelijk vanaf 4 maanden misschien gedeeltelijk moeten afbouwen. (kolven op werk is een probleem...) Volgende week komt er hier een lactatiekundige, dan ga ik dit met haar bespreken!
Zit je nu maar op 5 voedingen? Wat weinig! Of geef je al fv bij? Je productie is zeer waarschijnlijk niet stabiel genoeg om een ochtend en avondvoeding te houden nu al.. Ja, tenzij je tussendoor nog kolft en dus niet live voedt. Proberen kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het niet zo'n succes zal worden. Al hoop ik natuurlijk voor jullie van wel
ja ze slaapt al door vanaf 4 weken, dus zat al heel snel op 5 voedingen. Het is hollands welvaren dus ze komt niets te kort . ik geeft nog volledig bv.
Ik wil je niet ontmoedigen maar je productie gaat dit waarschijnlijk niet trekken.Mijn schoonzus die een leger kon voeden heeft dit ook 2x geprobeerd en binnen 3 weken was het over en uit helaas...eigenlijk is dit iets wat pas kan als je al maanden een stabiele productie hebt ben ik bang.. @Nele 87: Wellicht ten overvloede, je weet dat je kolfRECHT hebt en dat je baas verplicht is jou hier in te faciliteren?
Je productie gaat dat waarschijnlijk niet trekken. Meestal is de productie stabiel genoeg na 6 maanden. Als je toch afbouwt moet je geloof ik 2 weken uittrekken voor 1 voeding. Zo kan je kind eraan wennen maar jij ook en heb je minder kans op stuwing/ontstekingen. Te snel afbouwen is niet gezond.