Hoi dames, Mijn beste vriendin is onlangs bevallen van een zoontje. De naam die ze heeft gekozen voor haar zoontje vind ik erg leuk. De naam die mijn man en ik heel leuk vinden voor een jongen lijkt echter heel erg op de naam die zij aan hun zoon hebben gegeven. De klank is eigenlijk bijna hetzelfde Het gaat om A.iden en wij hebben in gedachten: H.edin (uitspraak heedin) Ik baal er wel van eigenlijk. Hoe zouden jullie dit vinden? Zou voor jullie de naam afvallen? Graag jullie mening en advies! Liefs Noa
Ik zou het ook gewoon doen. Ik vind de uitspraak redelijk verschillen. Aiden = EE-dun en Hedin = HEE-din.
zeker doen, hier ook een vriendin die na ons een kindje kreeg met een vergelijkbare naam, echt geen probleem, blijkt alleen maar dat we beide smaak hebben
Je krijgt echt heel veel spijt als je het niet doet! Ik had voor mijn dochter ook een andere naam in gedachten en het uiteindelijk niet gedaan. Nu, een paar jaar later, baal ik er nog steeds van!
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht al bijna dat ik weer naar nieuwe namen moest gaan kijken en ik vind dat zo ontzettend moeilijk! Het is wel echt mijn beste vriendin dus daarom twijfel ik wel een beetje. Fijn om te horen dat jullie het een andere naam vinden ondanks dat het een zelfde soort klank heeft. Dus heel erg bedankt!
Ik zou het gewoon doen hoor. Zelf zou ik Aiden meer uitspreken als Eejden en die van jullie als Heedin, klinkt toch heel anders.
Inderdaad gewoon doen. Vind het duidelijk een andere naam. En een echte vriendin gaat zich niet druk maken omdat de namen van hun kinderen een beetje op elkaar lijken.
ik sluit me aan bij de rest hoor . Ik had iets verwacht wat veel meer op elkaar leek. Ian en Kian ofzo .
Ik zou het gewoon doen! Vind dat er wel verschil zit in de klank. En als je twijfelt praat je er toch met haar over Misschien vindt zij het helemaal geen probleem en kunnen jullie gewoon de naam houden