help:(

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Linnda, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

Feb 4, 2009
    212
    0
    0
    hallo

ik weet niet hoe ik moet beginnen maar mijn dochtertje van 3 heeft rij neiginge
    we lopen sowiezo in het ziekenhuis omdat ze teveel hormonen heeft
    maar daar is nog niks specifieks uitgekomen

nu merk ik sinds een aantal weken dat ze veel met haar hand in haar broekje zit ook een paar keer dat ze op puntje van tafel zit

nu legde ik haar net op bed en hoorde ik iets vreemd
    blijkt dat ze zit te rije op haar knuffel
    ik heb haar goed gelegd en niet op in gegaan
    zelf op de gang gewacht hoe of wat
    en 5 minuten later doet ze het weer en hierbij is nu haar broekje nat:(

heb mijn moeder gebelt die was het al opgevallen van haar hand in broekje en zei dat ik eventueel psygiather of dokter moet gaan

iemand tips
    dochter is bijna 4

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat is hier vreemd aan dan? Ze is zich van geen "kwaad" bewust en naar mijn idee hoort dit gewoon bij de (seksuele) ontwikkeling. Ze heeft gewoon ontdekt dat het lekker aan kan voelen. Jouw taak om haar hierbij een beetje te sturen.
    Mijn zoontje zit ook aan zijn piemeltje als hij in bad zit en soms wordt ie dan ook stijf, tsja, hoort erbij, heel gezond. Zolang hij er maar niet constant aan zit is er toch niks aan de hand? Van mij mag hij.
    Leg haar uit dat ze er alleen zelf aan mag komen, dat het iets is van haarzelf en dat ze het bijvoorbeeld alleen doet als ze in bed is of alleen op haar kamer.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat druif zegt. Heel normaal en zolang ze het niet in het openbaar doet is er ook niks mis mee.
    Het voelt fijn.. Logisch dat ze het graag doet.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou de dokter en vooral de psychiater hebben hier niets mee te maken hoor. Je kindje heeft een gewone sexuele ontwikkeling. Hoort er allemaal bij. Aan jou de schone taak om je kindje uit te leggen wanneer dit gepast is en wanneer niet.

Enne.. die moeder van jou moet je voortaan even met een korreltje zout nemen.

PS: ben wel even benieuwd waarom je kindje onderzocht wordt op een teveel aan hormonen? Wat zijn de indicaties daarvoor?

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat het voor jullie misschien lastig is om mee om te gaan, zou ik ook wel hebben denk ik :)
    Hopelijk heb je iets aan de reacties hiervoor?

Mijn ervaring is dat als je zelf "heel gewoon" doet over dingen, dat je kind daarin mee gaat. Het lijkt me dan wel slim om met je moeder af te spreken hoe jullie ermee om willen gaan, zodat je moeder er niet heel anders op gaat reageren, zoals bijv zeggen dat het niet mag, niet hoort, vies is oid. Dat lijkt me voor je dochter heel verwarrend nl!

Share This Page