Na 7 dagen stimuleren pas eerste echo?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Doortje81, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Hoi ladies,
    Ik heb even een vraag. Ik ga nu aan IVF 2 beginnen (ICSI 1 eigenlijk). De vorige keer had ik mijn eerste echo na 5 dagen stimuleren volgens mij, want dat is dan dag 8. In de folder staat ook op dag 8 of 9 en bij mij is dit officieel dag 11, want ik mag ook pas op dag 4 beginnen met stimuleren.
    Ik word hier heel zenuwachtig van, want bij de IUI heb ik vaak al op dag 11 de pregnyl moeten zetten, dat ging vaak heel snel.
    Nu krijg ik een verminderde dosis dan de vorige keer, toen had ik 13 goede eitjes. Ik ben nu een beetje bang dat het er veel minder zullen zijn en dat ik eigenlijk moet ophogen, maar dat ze daar dus veel te laat achter komen. Ik heb al met het ziekenhuis gesproken en zij zeggen dat na 7 dagen stimuleren de eerste echo echt heel normaal is! Ze zeggen ook dat door de decapeptyl mijn cyclus helemaal plat is gelegd dus dat ik me geen zorgen hoef te maken... (maar dat gaat volgens mij voer het starten op dag 4). Dat vind ik ok, maar op dag 10 pas de eerste echo vind ik eng.
    Op welke dag hadden jullie de eerste echo? (ik vind dit al een naar begin, nu alweer mega veel stress door mijn lijf en nog niet eens begonnen met de gonal f).
    Thanx alvast!

2. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Doortje, ik had bij mijn ivf pogingen op de 15e dag na start decapeptyl een eerste echo. Dan werd gekeken of ik kon starten met stimulatie. Op dag 9 van de stimulatie had ik eerste echo. 7 dagen lijkt daarom prima op tijd.
    Maar, het is jouw lijf, jouw wens en jouw poging. Als het echt niet goed voelt dan moet je gewoon eerder eenecho vragen. De artsen zijn er ten slotte voor jou en niet andersom.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Thanx Wilma, Ik ben al weer wat geruster :). Maar goed, de stress houd ik toch niet buiten de deur helaas... (Er zullen nog wel tig dingen komen deze poging waarover ik me druk ga maken). Ik vertrouw wat dit betreft maar op het ziekenhuis en ik had de vorige keer op dag 10 wel al duidelijk hoeveel follikels er ongeveer kwamen, maar ik heb daarna toch nog echo's gehad voor de pregnyl, dus dan valt er vast nog wel wat te sturen als het nodig is...

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier ook altijd de eerste follikelmeting op de dag dat ik een week aan het stimuleren was geweest. Als het precies in het weekend viel, dan vaak op vrijdag de eerste echo. Als er nog niet zoveel te zien was, dan werd de dosis verhoogd. Succes!

5. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik begin op cd2 met stimuleren , de eerste 2 x was met gonal-f. Dan op cd 7 of 8 eerste fm. De tweede keer werd wel al meteen de punctie afgesproken... Ging ook heel snel naar mijn gevoel, maar dus ook nog op tijd. Nu een iets lagere dosis puregon, en hopelijk nu iets later de punctie deze keer...
    Heel veel succes!

6. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ook ik begin op cd2 met stimuleren en heb dan op dag 10 van mijn cyclus de eerste fm. Dat is dus 8 dagen na stimuleren. Het is 2 x gebeurd dat ik toen meteen de pregnyl die dag mocht spuiten. De andere drie keer duurde het langer. Elke poging was volkomen anders qua planning. Idd steeds weer aanpassen en verrassend.

Succes!

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik doe weliswaar geen ivf, maar iui met hormoonstimulatie, maar hier is het ook standaard 7 dagen na aanvang van prikken een echo en in mn vorige ZH idem dito. Ik neem aan dat ze bij ivf precies hetzelfde zouden doen. Ik zou me niet teveel zorgen maken. Heel veel succes!

8. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 7 dagen gestimuleerd met gonal f en daarna 1e follikelmeting.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Gelukkig, het is dus vrij normaal ;) dan zal ik de dg 8 en 9 voor eerste echo uit de info folder wel verkeerd begrijpen...

10. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Misschien was dat voorheen zo, of bedoelen ze na stimulatie, of ben jij speciaal :D:D

Nee hoor komt vast goed, veel succes en sterkte met je IVF!

Share This Page