Hoi Allemaal, Ik heb een vraag en wie weet heeft iemand dit ook gehad. Ik was 2 maanden gestopt met de pil. Toen ben ik weer begonnen en na 3 weken weer gestopt. Ivm familieomstandigheden was ik weer begonnen maar viel gelukkig mee dus ben gelijk gestopt. Zou dit van invloed zijn op het ontpillen? Wie heeft dit ook gehad en kan mij er wat over vertellen? Liefs Butterfly1
Hoi, als je definitief gaat stoppen met het slikken van de pil, dan kan het misschien even duren voordat je cyclus 'op orde' is. Dus geef het even de tijd. Misschien heb je meteen een regelmatige cyclus, misschien wat tussentijds bloedverlies. Ik zou in elk geval even een tijdje vrijen met condoom, gewoon om alles op de rails te krijgen in je lichaam. Je hebt snel genoeg door of het ontpillen goed gaat. Succes!
Ik was al definitief gestopt maar er kwam helaas wat tussen waardoor we het nodig vonden om ff te wachten dus begon met de pil (voor de zekerheid). Was het eerste wat in me op kwam al weet ik niet of de pil wel veilig was die 3 weken. Zodra alles weer goed was ben ik gelijk weer gestopt. En nu vroeg ik me af of dit erg van invloed was. Mijn cycles is al redelijk normaal met 36 en dan 31 dus geen 40 enzo. En is er weer een vraag bij gekomen. Is de pil wel veilig in die 3 weken nadat je al 2 maanden bent gestopt?
Volgens mij is het dan niet 100 procent veilig. Wat ik nog weet van toen ik begon met de pil was dat ik de eerste maand nog eigenlijk met een condoom moest vrijen (niet dat ik dat deed maja eigenlijk stom toen) Dus je kan wel zwanger zijn maar de kans ik kleiner denk ik. Groetjes Sabrina
Ohh maar daar ga ik ook niet vanuit hoor haha. Door alle omstandigheden kwam dat er ook niet van het seksen dus daar ga ik ook niet vanuit. Vroeg het me gewoon af in hoeverre het de ontpilperiode waar ik waarschijnlijk in zat beinvloed. en vervolgens kwam de 2e vraag over de pil naar voren hoe veilig hij is nadat je gestopt bent.
Mijn zusje werd verteld dat ze wel een keuze moest maken. De pil slikken of niet. Iedere keer wel of niet slikken is niet goed voor je cyclus. Nu is ze maar helemaal gestopt.
Ja dat is ook waar, ik ben nu ook definitief gestopt maar ik stond op dat moment niet stil bij andere oplossingen en leek me dit het makkelijkst. Dus we wachten het af deze maand.
In hoeverre ben je dan klaar voor een zwangerschap en voor een kindje? Hoe ga je dat dan doen als je straks zwanger bent en het gaat niet goed in je priveleven? Vraag ik me gewoon even af als ik je topic lees. Verder no hard feelings, maar ben je dr dan wel echt klaar voor?
Hoi Sanneke, Ik begrijp je vraag heel goed en je moet me ook niet verkeerd begrijpen maar wij leven erg met mensen mee en denken niet alleen aan onszelf. En ik zou nooit zomaar met de pil beginnen als het niet heel erg zou zijn. Het kindje is namenlijk erg gewenst en kan er niet snel genoeg komen. Ik baalde dan ook heel erg maar sommige dingen gebeuren nou eenmaal. We hebben goed over kinderen nagedacht maar ik denk dat iedereen dat doet voordat hij of zij eraan begint. Ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt het was om een reden die voor ons te erg was en daarom dat besloten hoe erg we het ook vonden en baalde. Ik hoop dat je het nu begrijpt. En no hard feelings.
Ik denk niet dat stoppen - slikken - stoppen niet echt goed is voor je cyclus, maar wat zou dat. Als 't goed is komt die cyclus echt wel weer op orde en ik zou d'r gewoon voor gaan. Je ziet vanzelf hoe 't gaat. Het ligt eraan wanneer je de laatste keer met de pil bent begonnen of het veilig was. Als je gewoon op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen was het die drie weken veilig, anders was het pas veilig na een hele week slikken. Na die drie weken was 't -ie iig direct niet veilig meer omdat je de strip niet hebt afgemaakt.
De pil is dan niet 100% betrouwbaar (issie natuurlijk nooit, altijd maar 99%) Maar goed, ik had dus op een gegeven moment ook een periode dat ik dacht dat het verstandig was om weer aan de pil te gaan, en toen was ik alsnog zwanger geraakt! (Helaas een missed abortion). Maar dat is geen antwoord op je vraag! Maar denk dat het geen invloed heeft op het ontpillen, want daar was je zowiezo - naar wat ik ervan begrijp - al mee bezig! succes met klussen!
Klopt daar was ik al mee bezig. Ik heb me trouwens misrekend. Ik heb 2 weken aan de pil gezeten. De pil is altijd maar 3 weken en ik had er nog 8 over. Ach we zien wel hoe het loopt. in ieder geval bedankt voor de reacties.
Nee ik ben begonnen toen de ongi over was en toen dus 2 weken doorgeslikt en nu gestopt. En dit keer komt er ook geen pil meer in (afgezien van foliumzuur).
Het komt vast wel goed hoor! Ik snap ook dat je het uit hebt gesteld, bij sommige dingen kun je dat gevoelsmatig soms niet helemaal, aan de andere kant er blijven al tijd wel een paar vervelende dingen op je pad komen maar dat staat een mooie zwangerschap vast niet in de weg!
Hoi Sanneke, Ik begrijp je vraag heel goed en je moet me ook niet verkeerd begrijpen maar wij leven erg met mensen mee en denken niet alleen aan onszelf. En ik zou nooit zomaar met de pil beginnen als het niet heel erg zou zijn. Het kindje is namenlijk erg gewenst en kan er niet snel genoeg komen. Ik baalde dan ook heel erg maar sommige dingen gebeuren nou eenmaal. We hebben goed over kinderen nagedacht maar ik denk dat iedereen dat doet voordat hij of zij eraan begint. Ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt het was om een reden die voor ons te erg was en daarom dat besloten hoe erg we het ook vonden en baalde. Ik hoop dat je het nu begrijpt. En no hard feelings.[/quote] Ok!