Wij willen graag zwanger worden. Ik sport 2 keer in de week. Zumba en bbb (buik, billen, benen). Het eerste half uur is zumba, dit is vrij intensief. Het tweede half uur is bbb. Dit is behoorlijk zwaar. En vraagt veel van mijn lichaam. Als ik eenmaal zwanger ben, ga ik hier denk ik mee stoppen. Maar aangezien je niet weet wanneer je precies zwanger bent, is het misschien verstandig om nu al te stoppen. Ik snap dat het waarschijnlijk niet meteen raak is, maar je weet nooit. En dan heb ik dadelijk een aantal weken zwaar intensief gesport terwijl ik al zwanger ben! En bij bbb doen we ook vrij zware buikspieroefeneningen. Wat zouden jullie doen??? Nu al stoppen of pas als ik daadwerkelijk weet dat ik zwanger ben????
ja kan prima blijven sporten als je zwanger bent. tenzij je lichaam zelf gaat aangeven dat het niet meer kan. Alleen buikspieroefeningen mag niet meer.
Je rechte buikspieren mogen idd niet meer, schuine nog wel. Vind het moeilijk omdat ik het sporten nu al vrij intensief en zwaar vind. Vind het moeilijk om te luisteren naar mijn lichaam. Ga meestal tot het uiterste. Hierna ben ik meestal oo erg moe
Ik was een fanatieke fietser buiten en in de sportschool soms wel 5 keer per week. Ging ook altijd tot aan het gaatje. Toen ik zwanger was ging na 2 weken het sporten minder geen energie dus je lichaam geeft het wel aan. Dus totdat je een positieve test hebt lekker doorgaan met sporten
Je kunt gewoon sporten tot je zeker weet dat je zwanger bent, en daarna ook nog hoor. Bij ons op de sportschool zijn zelfs vrouwen die tot 8 maanden gewoon doorsporten. Alleen slaan ze dan de buikspieroefeningen over.
Zumba kun je echt nog wel een tijdje doen als je zwanger bent hoor. En twee van de drie B's ook. Je moet pas stoppen als je lichaam aangeeft dat het niet meer kan. Dat merk je zelf het beste dan.
Oke maar je weet toch niet wanneer je precies zwanger bent?! Dus zou ik met debuikspieroefeningen moeten stoppen zodra ik met de pil stop???
Ik zou lekker doorgaan, ook met de buikspieroefeningen, tot je echt weet dat je zwanger bent. De meeste mensen weten dat vaak al vrij snel dus die paar keer dat je buikspieroefeningen hebt gedaan terwijl je zwanger bent zal heus wel meevallen. Het kan gewoon een tijdje duren. Ik zelf ben nu wel met crossfit gestopt voor mijn IVF omdat dit heel veel energie kost die ik nu wel beter kan gebruiken. Dat gezegd hebbende was ik er afgelopen januari pas mee begonnen, toen waren wij lang en breed bezig met de MMM.
Waarom zou je nu al stoppen? Ik sport ook intensief, en tijdens m'n zwangerschap ook gewoon gedaan. Na de positieve test ben ik met buikspieren gestopt. Sporten is juist goed tijdens zwanger worden en zwanger zijn.
Oke bedankt voor de reactie! Ben nog niet met de pil gestopt, na deze strip stop ik. Dus ik ga nog ff door met sporten. En daarna kijk ik wel of ik ermee door ga. Het sporten kost mij ook best veel energie maar kijk dan wel even...
Nee joh, als je net zwanger bent hebben je buikspieren nog helemaal niets te "lijden". Dat komt pas als je kindje gaat groeien. En dan mag je alsnog de schuine buikspieren trainen, alleen de rechte niet meer. Dus als je eenmaal weet dat je zwanger bent gewoon even overleggen met je VK wanneer je moet stoppen met de buikspieroefeningen.
Ik heb een tijd door gesport tijdens de zwangerschap. Deed altijd XCO (nu weer) en dat is puur buikspieren,.. training van de core (romp). Tijdens de zwangerschap hier ook een tijdje mee doorgegaan, alleen met 16 weken echt gestopt met de heftige oefeningen en later werd dit steeds minder. Mijn buik begon te groeien en dan train je geen rechte spieren meer, is niet prettig. De schuine konden nog wel even. Je merkt vanzelf ook wel wanneer het niet meer gaat en vooral ook in overleg met de vk. En anders veel gaan wandelen/fietsen, helpt ook prima! Maar voor nu, lekker blijven sporten hoor! Is goed voor je en kan geen kwaad voor je beeb.
Sporten is heel erg goed voor je en ook voor je zwangerschap. Ik wil ook gewoon blijven sporten. Ik wil proberen om zoiezo 1 keer in de week te gaan, omdat ik nu best weinig energie heb. Ik ging altijd 2 keer in de week. bodypump, bodyattack en xco doe ik vaak. Alhoewel ik xco binnenkort maar laat gaan. Maar pump en attack kan ik best nog wel doen hoor en het zijn best wel intensieve lessen. Maar gewoon naar je lichaam luisteren. Als jou lichaam zegt en nu moet je rustiger aan gaan doen. Dan moet je dit ook echt doen. De rechte buikspieren mag je tot de 12de week blijven doen, na de 12de week stoppen en alleen de schuine buikspieren.
En hoe zit het dan met hardlopen? Ik durf het eigenlijk niet meer doen na mn ei. Stel dat er een ukkie probeert vast te houden...? Of ben ik nu heel naief?