Help!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ilse86, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Mijn dochter is nu bijna 4 maand en aangezien ik in januari weer aan het werk moet ben ik een maand geleden begonnen met afbouwen van de borstvoeding. Eerst een fv per dag, nu net begonnen aan de tweede. Tot afgelopen week kreeg ze de fles met speen 1 maar verder als zo'n 50 a 60 cc kwam ze niet. Nu heb ik nieuwe flesjes van Avent gehaald en speen 2 erop gedaan. Alleen is het nu echt krijsen! Constant de tong ervoor om de speen eruit te werken en helemaal overstuur. Ik ben dan echt lang bezig om haar te laten drinken. Uiteindelijk lukt het wel en drinkt ze ook wel echt meer (100 a 120 cc). Heb ook speen 1 weer geprobeerd maar is ook krijsen.

Waar kan dit in een keer vandaan komen? De voeding is al wel wat ouder, doe er iets langer over als 4 weken want vond zonde om zoveel weg te gooien. Kan het hier aan liggen? Lijkt me toch niet dat de smaak of kwaliteit er zo snel af gaat als je het twee weekjes langer houdt?

Hoop dat iemand me een tip kan geven wat ik kan proberen zodat ze de fles accepteerd want ik heb niet zo lang meer voordat ik moet werken :$

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Welke fv geef je? Misschien kan ze niet tegen de voeding :(.
    Het kan ook zijn dat ze moet wennen aan de flesjes, is toch helemaal anders dan de borst...
    Ik persoonlijk zou de pap niet meer gebruiken als ik over de 4 weken ga. Maar of het kwaad kan qua kwaliteit ofzo, geen idee.

Ik heb er verder jammer genoeg geen ervaring mee. Ik weet enkel dat wij pas bij de 5de pap goed waren. Voordien huilde/krijste onze meid ook véél. Alleen hier na het flesje.

Hopelijk is het snel opgelost!

3. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Heb gewoon Nutrilon standaard 1, maar dat wou ze in het begin ook wel gewoon. Ben nog absoluut niet thuis in de fv. Dus ook niet in de voeding, hoeveelheid, flesjes en spenen. Daarom hoop ik hier op wat tips..

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Wat ik zoal kan bedenken.

Misschien kan je andere spenen gebruiken? De flessen van difrax hebben speciale tepelvormige spenen. Ik weet niet of avent die ook heeft?
    Ja, de voeding heb ik al gezegd. Misschien verdraagt ze deze niet meer? Is afkolven een optie?
    Misschien last van reflux?

Ik vrees dat het een beetje zoeken is wat je kindje accepteert. En zeker medische oorzaken uitsluiten.

Ons meisje is bijna 3 maanden en drinkt 5 flesjes van 150 water en 5 schepjes pap. In totaal drinkt ze dus 170 cc per flesje.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Het ene kindje went makkelijker aan kv dan de ander...mijn jongste dochter moest er helemaal niets van hebben in het begin (ik gaf gewoon bv maar werd zwanger van zoon toen ze pas 7 maanden was,en toen was het helaas snel gedaan met de bv). Heeft een paar weken geduurd. Daarnaast is het ook een andere manier van voeden, ook dat is wennen.

Mijn tip:maak je niet te druk.
    In het ergste geval kan je nog een paar weken kolven op je werk.

Heb je trouwens al geprobeerd om mamamelk met kv te mengen? Dat werkte hier best goed :)

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je zegt dat je een andere maat speen bent gaan gebruiken. Misschien gaat de voeding te snel voor haar. Mijn dl kreeg(en krijgt) bv, maar de keren dat ze een fles kreeg ( met bv of met fv) altijd de eerste speen gebruikt. Dus totdat ze dikkere voeding krijgt, misschien gewoon speen 1 blijven gebruiken lijkt me. ( maar ik het nul verstand van flesvoeding)

7. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Ja vind het gewoon zo raar dat ze eerst wel de kv accepteerde. Alleen kreeg ze toen zo weinig binnen. Nu is het drama maar als ze dan uiteindelijk drinkt is het wel een betere hoeveelheid. Dus kan wel weer overstappen op speen 1 maar dan drinkt ze dus maar zo'n 50 cc en dat is wel erg weinig :(

8. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Bedenk me net dat ik eerst een natural fles/speen had van Avent en nu een classic. Misschien ligt het hier aan? Maar moet ik dan een speen 1 of een speen 2 erbij kopen? Is het trwns normaal dat ze zo knoeit tijdens het drinken? Moet haar elke keer omkleden na de fles omdat alles langs haar slabje in haar nek loopt :cool:

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Het is gewoon een hele andere techniek dus ja,dat kan! :)

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Dan is het gaatje te groot! Komt te melk te snel dat ze het niet kan verwerken in het begin...

Tommy tippie is het beste om te gebruiken. Die bootst de borst het best na..

Als je toch avent wilt gebruiken, kun je spenen komen zonder gaatje en zelf de grootte bepalen...

11. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even los van alle reacties (heb niet alles gelezen)

Ik kreeg de tip om, als je deel BV deel KV doet om te mengen zodat de kleine went aan de smaak.

Wij doen 1 voeding per dag half BV (opwarmen in de flessenwarmer), half KV (hypoallergeen werd ons als advies gegeven in combi met BV) die ik klaar maak; dan bij elkaar in, schudden en dat drinkt hij heerlijk weg :)

Deel Deze Pagina