Help!

Discussion in 'Voeding' started by sweetbabygirl, Mar 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Heb het nu al een paar keer gehad en vandaag weer. Groentes die ik in de vriezer heb gedaan komen eruit (na ontdooien) als een soort spons.. Gewoon echt niet goed! Ik heb het zowel met potjes voeding als vers. Ik denk dat het er maximaal 2 a 3 weken instaat, absoluut niet langer, dit moet toch gewoon kunnen? Wie weet raad, heb al zoveel weg kunnen gooien en daar sta je dan iedere keer zo je best op te doen.

2. Lot1909

Lot1909 Actief lid

Nov 3, 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ja herken ik wel. Ik doe er een beetje water bij voordat het de magnetron in gaat. Tussendoor en achteraf even doorroeren en het is weer lekker smeuïg.

3. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, water heb ik nog niet geprobeerd maar veel roeren wel inderdaad, maar het word gewoon geen lekker hapje, blijven van die aan elkaar geplakte stukken en het smaakt heel smerig! Haha. Maar je moet het toch een maand of 2 kunnen bewaren?

4. Melief

Melief Niet meer actief

Ik herken het niet echt en ik vries behoorlijk wat hapjes in, ik meng het wel bijna altijd met aardappels, pasta of rijst misschien scheelt dat?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik herken het ook niet en vries groentes zonder iets erbij in.

Vooral dat je zegt dat het vies smaakt, bij potjes kan ik mij dat voorstellen. Maar vers ingevroren groente niet.

6. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al meerdere malen verse groente ingevroren en weg kunnen gooien. Ik vries het in bakjes van Nuby, inclusief deksel. Pas wortels weg kunnen gooien en van de week boontjes. Hoe lang laten jullie het dan maximaal in de vriezer? Ik dacht dat het misschien aan de temperatuur lag maar die is ook gewoon goed. Het lijkt of er niks over is van de groente, het is een soort spons achtig geheel en zo smaakt het ook. Baal er wel van want ik kook regelmatig een grote hoeveelheid en als ik t dan iedere keer weg moet gooien. Hoe lang doen jullie het in de magnetron en op gewone stand of defrost?

7. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
  8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Voorheen pureerde ik het, maar heb het ook in stukken ingevroren.

Ik stoomde de groente en liet het afkoelen. Dan of pureren (veel groente met wat vocht) en erna of direct in de bakjes. (Avent of bij de blokker vandaan)
    Dan in de vriezer, -18 graden.

De avond ervoor uit de vriezer en in de koelkast. Dan is het ontdooit en op een lage stand opwarmen.

Ben ik het vergeten uit de vriezer te halen? Dan op lage stand langer opwarmen. (6-8 min bij 270 watt)

Share This Page