Wat doen jullie allemaal op de boterham?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bilie, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Zoals het onderwerp zegt: Wat doen jullie allemaal op de boterham?
    Hier meestal boter, confituur, philadelphia, la vache qui rit,... Maar veel verder kom ik niet. Ik denk altijd dat charcutterie nog niet goed is wegens te veel zout enzo, maar is dat terrecht?
    Ik kan wat inspiratie gebruiken :)

2. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Oei zie nu pas dat er al een soortgelijke topic is.
    Meer tips nog altijd welkom!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Banaan, avocado, jam (zonder toegevoegde suiker), appelperenstroop, roomkaas, af en toe pindakaas, Philadelphia, roomboter.
    Heel af en toe chocoladepasta en bij de gastouder krijgt hij ook smeerkaas en kipfilet.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hier houdt dochterlief niet zo van zoetigheid. Dus met jam doe ik haar niet echt een plezier. Ze heeft wel 1 x een hapje van mijn boterham met pure hagelslag op en dat viel wel heel erg in de smaak, maar dat geef ik haar nog niet.

Dus hier is het vooral kipfilet wat erg in de smaak valt. Daar zit volgens mij niet al te veel zout in. Verder eet ze hier wel met mate ook boterhamworst of ham op brood. Kaas gaat er ook goed in.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Banaan, fruitstroop of jam (zonder suiker) het meest.
    Smeerworst, kipfilet en pindakaas heel af en toe.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Eigeel
    Gebakken ei
    Banaan met gesmolten kaas
    Geitenkaas
    Sesam/amandel/pinda pasta ongezout
    Jam zonder suiker
    Avocado
    Boter
    Kokosboter
    Appelstroop
    Hummus
    Kipfilet
    Gekookt fruit:gedroogde pruim/abrikozen/aardbei soort jam

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zoontje houdt niet van jam, appelstroop of pindakaas op brood, maar is gek op hartige dingen zoals smeerkaas, kaas, gekookte worst, kipfilet. Vegetarische paté is ook een groot succes!

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    smeerworst, smeerkaas, boterhamworst, gebraden gehakt, kipfilet, palingworst, gelderse worst, cervelaat worst.

stroop vind ze echt heel vies jam nog niet geprobeerd.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik geef ook enkel kipfilet. De meeste vleeswaren vind ik behoorlijk zout, dat staat bij de ingrediënten vaak al op de 2e plek. Dat vinden de nieren van die kleintjes (vooral als ze nog onder de 1 zijn) niet zo leuk.

Hier is het vaak: vegetarische pate, pindakaas (light), ei, avocado, banaan, sesampasta (zit vol met calcium!) en veel van de natuurwinkel zoals: geitensmeerkaas en notenpate.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    - boterhamworst
    - kaas
    -pindakaas
    - appelstroop
    - smeerkaas
    - gebraden gehakt
    - ei
    - vis
    - geprakt fruit
    - kipfilet
    - ham

12. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Af en toe een plakje kaas maar dat is meer voor de sier. De kaas haalt ze eraf en ze eet het brood zonder kaas op. Dus hier gewoon brood zonder beleg. Ik vind beleg helemaal niet nodig en het meeste is voor een baby ook helemaal niet gezond (bijvoorbeeld smeerkaas zit echt vol met zout).

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Pindakaas(de gewone) In light zit misschien minder vet en zout maar weer meer suiker. Dus gewoon normale pindakaas.

Melkvrije smeerworst en ander melkvrij vleeswaren.
    Jam
    Appelstroop

Dochter: bovenstaande + chocolade hagelslag(puur), chocopasta en kaas of smeerkaas

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier met stip appelstroop, dan jam en pindakaas. Hij heeft periodes dat hij roomkaas lekker vindt. Andere dingen als gewone kaas vindt hij ook wel lekker, maar dan eet hij alleen het beleg op. ;):D

Deel Deze Pagina