Kat loopt over mijn buik, schadelijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kittehs, Mar 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Misschien een beetje rare vraag... Maar ik heb een gezellige kroelkat die 's ochtends het bed op springt en over me heen loopt, ook 's avonds als ik op de bank lig komt hij lekker bij me liggen. Maar voordat hij ligt, loopt hij wat rondjes over mijn buik en stampt hij alles even aan :) mensen met katers weten vast wat ik bedoel.
    Zou mijn kindje daar last van hebben? :p

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Schadelijk: niet echt. Naar: echt wel :p
    Hier ook een kat die graag onverwachts mag kluwen. Het voelt niet prettig, maar baby merkt er niets van.
    Als baby wel wat merkt gaat het wel trappen :p

3. Username

Username Niet meer actief

Nee joh! En anders port je kleintje wel terug ;) onze katten wandelden constant over mijn buik. Doen ze altijd, maar toen ik zwanger was leek ik wel een magneet voor ze. Kan geen kwaad hoor.

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Nee hoor kan echt geen kwaad. Als die kleine er last van heeft merk je dat snel genoeg. Die nageltjes zijn alleen pijnlijk.
    Hier heeft mijn kater mijn zoontje "uitgebroed" en dat doet hij nu ook.

5. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Mijn dochter van bijna 11 maanden gaat af en toe door mijn buik heen... Haha maar inderdaad, schadelijk nee maar of het prettig is? Als jij je er niet prettig bij voelt zou ik ze eraf zetten. Anders lekker kroelen.. Straks ligt er een baby'tje op je buik en dan passen ze er niet meer bij.. 😃

6. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Whahahahha geweldig!!

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Haha bedankt voor de leuke reacties. Mijn kat zal jullie dankbaar zijn dat hij het nog wel mag blijven doen :D

8. Joy13

Joy13 Bekend lid

Sep 21, 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Zelfs mijn keeshond denkt dat ze afentoe over me heen kan lopen. Nou probeer ik dat wel te vermeiden hoor ze is 12 kilo hahaha maar die kat blijft 'stampen' haha

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Onze katten zitten ook vaak bij mij op schoot. Soms krijgt er een schop van de kleine, dan zit hij even heel stom te kijken en dan gaat hij weg. De andere ligt meer tegen mij aan. De ene kat was voor mijn zwangerschap totaal geen schootkat, maar nu is ze niet bij me weg te slaan!

10. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kat komt graag bovenop mij liggen als ik op mijn zij lig... Duurt niet lang want dan duw ik hem er gewoon af. We hebben nu een leuke middenweg gevonden: ik op mijn zij op de bank, kat ligt er voor. Hij baalt er wel flink van dat hij niet meer tegen mijn buik kan liggen, je merkt dat hij zijn houding dan niet vindt... Arm ding!

11. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ik heb ook twee van die kroelbeesten. Eentje ligt vaak met zijn onderlijf op schoot en dan bovenlijf over mijn buik, en maar knorren. Baby reageert vaak ook en dan begint de kat boos te kijken en draait dan vaak van mijn buik af en rolt zich dan maar op op mijn schoot. Ik vind het altijd wel een grappig tafereel.
    Ze liggen ook bij ons in bed. Vannacht heb ik er bijna 1 geplet toen ik ging liggen, staart zat onder mijn ellenoog ofzo. Enorme schreeuw gaf ie, arm beest... Ze vinden me snachts ook niet meer zo leuk, omdat ik er 100x uitmoet om te plassen.... Worden ze sjagerijnig van, haha. Tsja, ik zou ook wel willen slapen...

12. RianneB

RianneB Actief lid

Oct 16, 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Haha, tja, katten en zwangeren... Wat is dat toch ;)

Lekker dat je zo'n kroelkat hebt! Kan geen kwaad hoor :)

Ik heb zelf 2 Maine Coons a 8 kg per stuk. Als ze rustig bij me liggen vind ik het prima, maar soms in een speelbui willen ze vanaf mijn buik wegrennen... Hmm, dat liever niet! Dus als ik het zie aankomen zet ik ze al naast me neer :D

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,327
    681
    113
    Utrecht
    Ik merk wel dat sinds een week of zo mijn buik wat gevoeliger is dan anders. Helemaal als een kat vanaf mijn buik eraf springt. Oeioeioei! Dat doet best zeer. Verder is het soms dringen geblazen wie er op mijn buik mag liggen (wij hebben 4 katten). Ik heb er dus heel soms 3 tegelijk: één heel hoog, één op mijn buik en één op mijn bovenbenen. Gezellig joh!!
    Ik kan dan zelf geen kant op:D

14. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Wahaa geweldig gezicht moet dat zijn tassie!

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Haha ja irritant is dat als ze ineens wegspringen en afzetten op je buik! :( 1 van de 2 ligt steeds of op schoot " voor de uitgang/ingang" haha of voor m'n buik als ik op m'n zij lig... Arm beestje valt dan haast van de bank... ;p toch blijft ze er stug tegenaan kruipen! ^^

16. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hahaha, ik heb 2 poezen, waarvan er 1 standaard iedere avond mijn buik komt "masseren". Dat is dan ook alles, als ze daarmee klaar is gaat ze naast me slapen:D

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,327
    681
    113
    Utrecht
    Haha! Dat vraag ik mij ook steeds af hoe het zal gaan als mijn buik echt een toeter is geworden. Nu ligt het denk ik nog lekker als een soort kussentje.
    Ik vind het ook zo erg als de katten schrikken van een geluid. Zo ook de afgelopen week toen mijn man snotverkouden was en steeds moest niezen en hoesten. Lagen ze allemaal in diepe rust op mij om ineens van de schrik er vanaf te springen. Dit gebeurde dus wel meerdere keren op een dag. Allemaal katten in paniek en in de stress van het genies en gehoest.

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,327
    681
    113
    Utrecht
    Oh ja, dat heb ik ook....één kat wil ook graag masseren en waar????? Ja bij mijn kruis!!! Hahaha! Ik haal haar dan toch maar even weg, vind het een beetje gênant:).......

19. RianneB

RianneB Actief lid

Oct 16, 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    :D:D

20. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628