ik heb net te horen gekregen dat ik mag beginnen aan de hormooninjecties naar verschillende rondes clomid die niet aansloegen nou zie ik het op het moment erg sober allemaal in inmiddels dus ben benieuwd sloegen de injecties bij jullie wel goed aan ?
hey ik ga mee lezen Ik heb vandaag hetzelfde te horen gekregen. zit nu weer aan en kuur primolut en dan waarschijnlijk volgende week spuiten. Ik heb hier Veel meer vertrouwen in dan in clomid. meerdere vriendinnen van mij zijn hiermee uiteindelijk toch zwanger geraakt. Dus hopelijk komt dat voor ons ook goed!
oke ik ben nog niet begonnen ik twijfel of ik in de vorige ronde wel een eisprong heb gehad op cd28 kreeg ik ineens gevoelige tepels dit had ik ook de vorige keer en toen had ik dus wel een eisprong vandaar me banner ook ik moet dus nog eventjes wachten ga morgen ook nog een keer de gyn bellen om te vragen of ie bloed wil prikken om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong gehad heb succes meelanor met deze ronde hoop voor je dat het gelijk raak is
Ik wil jullie alvast een hart onder de riem steken en een succesverhaal met jullie delen! Hier verschillende rondes Clomid gehad, die wel aansloegen, maar eitje groeide en sprong veel te traag (ergens tussen dag 28 en 35 had ik eisprong), baarmoederslijmvlies werd er ook flinterdun van. Uiteindelijk overgegaan op prikken (Puregon, Pregnyl) en in tweede deel van cyclus Utrogestan gebruikt. Eerste ronde, eisprong was rond dag 17 (zou het moeten nakijken), was het raak en zie mijn onderschrift nu. Het spuiten zelf is wel even wennen. Ik had verwacht dat dat vanzelf zou gaan aangezien ik dus echt geen schrik heb van prikjes en niet liever doe dan vieze wonden verzorgen en letterlijk dokter/verpleegster spelen. Ook heb ik mezelf zoveel jaar geleden al eens enkele weken lang moeten inspuiten na een operatie. Maar dat viel lelijk tegen, deed helemaal geen pijn en toch moest ik me iedere dag over een drempel heen zetten om die spuit erin te prikken. Achteraf wel heel blij met het resultaat en het is het allemaal echt dubbel en dik waard geweest!
@lutty bedankt je heb iedergeval 1 vraag nu van me beantwoord ik heb al de hele tijd het idee dat ik een eisprong op cd28 heb gehad dus dit kan wel maar als ik het goed begrijp is dit dus niet goed en kan ik beter met nieuwe opwekkers beginnen? bedankt voor je verhaal geeft toch een beetje hoop wat is utrogestan eigenlijk?
Yep, bij mij was het de 2e ronde met injecties raak. Een hele verademing na de Clomid vond ik. Van de Clomid had ik veel bijwerkingen en van het spuiten niet. Voordeel van het spuiten dat je door kunt gaan / medicatie ophogen tot je een goede eisprong hebt. Dat kan met Clomid niet. Het is wel wat intensiever want je doet het tot je eisprong. De laatste ronde schoot bij mij niet op en ik heb dik 3 weken moeten prikken. Maar dat was dus niet voor niets . En het prikken zelf valt reuze mee. Te vergelijken met een muggenbeet.
Utrogestan dient om de lutale fase te ondersteunen. Voor zover ik weet voorkomt het de afbraak van baarmoederslijmvlies en verlengt het de lutale fase. Ik heb het gebruikt tot 7 weken, daarna mocht ik afbouwen, vond het wel een vieze troep (moest vaginaal ingebracht worden). Ik had trouwens ook amper bijwerkingen van het spuiten, wel van de Pregnyl even heel vervelend heel wat zwangerschapssymptomen. Zo een late eisprong kan dus wel degelijk, maar ik twijfel eraan of dat gezond is voor het eitje als het zo oud wordt alvorens het bevrucht wordt, maar dat heb ik niet van een arts, is maar een eigen idee... Mij hebben ze altijd verteld dat vanwege mijn PCOS mijn dosis laag moest blijven, heb dus altijd de laagste dosis Clomid en de laagste dosis Puregon gehad, ze zien liever een late eisprong dan een overstimulatie hier. Succes DD! Wanneer mag je starten?
hallo hier ook een suuces verhaal! Hier aantal rondes clomid gehad maar schoot niet op en telkens na 2 kuren werkte de clomid minder. Toen gestart met pregnyl spuit en IUI behandeling.. En direct raak!!! Ik had veel minder klachten van de pregnyl dan van de clomid tabletten. Wel vond ik het een gemeen prikje. Succes in ieder geval!
Hier een succesverhaal Met clomid had ik wel een eisprong, maar alsnog lange cyclussen. Ook veel last van bijwerkingen. Na 6 rondes clomid, waarvan 4 met goede eisprong ben ik overgegaan op spuiten. Dat ging in het begin heel goed! Mooie korte cyclussen en met een lage dosering had ik al genoeg. Na een aantal rondes bleek er toch een soort 'gewenning' op te treden en moest ik tussentijds een paar keer ophogen. Maar ik had nog steeds cyclussen van onder de 35 dagen. Dat is ook het voordeel van spuiten. Tijdens een cyclus kun je gewoon ophogen, totdat er een ei gaat groeien. Na 8 rondes spuiten (waarvan 3 met iui) ben ik zwanger geworden
@lutty ik heb 50 100 en 150mg clomid gehad 50 en 100 sloegen niet aan 150mg1eitje wanneer ik ga starten weet ik nog niet maandag 7juli heb ik me prikinstructies zag dat het een heel gedoe was dit en dat mengen enzo pff haal maandag ook gelijk me medicatie op wel fijn om te weten dat er meerdere mensen zwanger zijn geworden door de spuiten
Utrogestan is iets dat je alleen krijgt als daar aanwijzingen voor zijn dat je het nodig hebt. Dus als je snel na het spuiten en de eisprong (eerder dan 14 dagen) ongesteld wordt. Menopur was het enige middel dat iets deed bij mij. Puregon en clomid deden niks. Pregnyl zorgt voor de eisprong dus die spuit je 1 keer per cyclus. Van alle hormoon injecties kun je allerlei kwaaltjes krijgen dus niet te snel denken dat je zwanger bent. Gevoelige tepels en een eisprong zijn niet noodzakelijkerwijs aan elkaar gekoppeld! Het kan toevallig zo uitpakken maar de volgende ronde gevoelige tepels betekent NIET dat je dus een eisprong hebt. (helaas). Verder is er een forum onderdeel; vruchtbaarheidsbehandelingen. Veel lotgenoten daar.
oke hoorde dat je die pillen vaginaal in moet brengen lijkt me erg onprettig maar goed zag dat je de menopur zelf moet mengen (op youtube filmpje gekeken) lijkt me lastig als ik het zo zag klopt heb daar al een menopur topic aangemaakt tot nu toe geen mensen in hetzelfde schuitje helaas maar als ik jou handtekening lees ben je niet door de menopur zwanger geraakt?
Ik heb eerst fostimon gebruikt, daarna gonal-f. Fostimon moet je ook zelf mengen (pregnyl ook trouwens). Het ziet er lastig uit, maar valt reuze mee. Na een keer oefenen heb je het zo onder de knie
hey dutchdiamond toch spannend zo he een andere behandeling starten. fijn dat er hier een hoop meiden zijn met succes verhalen. Ik weet nog niet wat ik krijg heb maandag gesprek en zaak dan ook gelijk alles mee krijgen denk Ik. Ik zal denk Ik geen utrogestan nodig hebben want heb 1 keer zelf een eisprong gehad en daarna duurde t 14 dagen tot de menstruatie begon. Ik zie dat je ook in Brabant woont Ik zit zelf bij t Elisabeth in Tilburg fijn zkh wel. Ik hout hier in de gaten
@meelanor ja erg spannend ik heb toevallig maandag mijn prikinstructies en krijg dan ook alles mee (kan het al ophalen maar het is niet echt om de hoek) utrogestan vind ik ook raar de vorige ronde had ik wel mooi een menstruatie na 14 dagen deze keer alleen niet maar goed zal het ziekenhuis maar vertrouwen ik zit in roosendaal in het franciscus ziekenhuis
Ik heb puregon en pregnyl gebruikt.. November eerste ronde.. Jezelf prikken is idd best apart! Hier gelijk de eerste ronde raak!! Hiervoor heb ik niks anders gehad.. Dit was het eerste wat wij gingen proberen.