Hallo Dames, Ik zit even met een probleem, wij hebben een kater en hij vangt elke dag zowat muizen of vogels.. hoe zorg ik dat het niet meer gebeurd? Ja ik snap dat het de natuur is etc maar elke ochtend vinden wij een halve muis of vogel en heel af en toe met mazzel weten we een vogel te redden. Ik heb al een halsband met 3 belletjes erop dus je zou wel denken dat het niet zo vaak zou gebeuren maar toch gebeurd het. Ik hou van mijn kat maar word best gestoord van zijn killer instinct.
leest mee! Hier krijg ik ook elke dag cadeautjes. gisteren een halve muis voor de deur die op de stoep vastgeplakt zat vanwege het opgedroogde bloed......Ik kan best wat hebben, maar niet als het vastgeplakt zit van het bloed Ik stond zo te kokhalzen dat een ander het heeft opgeruimd: BAH Lief bedoeld van de kat, maar hij mag zijn cadeautjes van mij houden! Belletjes helpen hier ook niet.
Is i geholpen? Scheelt vaak ook in z'n struin gedrag En voor de rest zou ik niets anders weten dan m binnen te houden als je het echt vervelend vind. n muis laat zich niet zomaar vangen hoor Zal dan wel wat gemankeerd hebben
Hij is al geholpen.. hij is.ook totaal niet rustig en idd dat vastgeplakte als hij ze nu helemaal opvrat ok maar halve dingen wil ik echt niet zien Binnenhouden word moeilijk sinds wij nog een kat hebben en die vangt juist niks en is heel relaxed.
dat leert hij niet meer af. een kat die eens gevangen heeft muis vogel wat dan ook stopt daar niet meer mee.
Je kan er niks anders aan doen dan hem binnen/ in de tuin houden. Eigenlijk heb je een hele lieve kater. Als hij je deze cadeautjes brengt dan wil hij graag voor je zorgen. Hem op z'n kop geven heeft dus geen zin en is alleen maar zielig, want hij doet juist zo z'n best voor je Je hebt wel bandjes met een belletje er aan. Maar dan moet je er wel een met een elastiekje hebben die makkelijk af kan want anders dan kan hij zich verhangen.
Ik heb er ook zo'n eentje; hij brengt ze soms ook levend binnen zodat dat bloed door het hele huis heen zit (i.c.m. vogelveren). Ook geholpen, belletjes trapt hij af, dat beestje is gewoon van God los. Ik erger mij er ook groen en geel aan, maar ik zie niet wat ik kan doen. Binnen houden is geen optie meer. Hij breekt heel de tent af. En je gaat je verder-ontzettend-lieve-kater natuurlijk niet om zoiets weg doen. Althans, wij niet. Dus tja, bloed schrobben dan maar en hopen dat er nooit iemand met Luminol of een andere fluorescentie-techniek in huis gaat komen zoeken naar bloed; want dan lijkt het hier op een crime scene.
Onze jeweetwel kater doet dit, helaas, ook. Ik baal er ook van. Laatst lagen er alleen ingewanden en wat veertjes achter de achterdeur. De rest van het vogeltje had hij blijkbaar opgegeten. Het is de natuur inderdaad. Ook hij heeft een halsband met een belletje wat niet helpt. Vind het ook zielig voor de vogeltjes, maar behalve je kat binnenhouden, kun je er niks tegen doen.
Ik geef hem nooit op kop wel gil ik af en toe met neeeeeee laat los en zie je mij achter hem aanrennen.. hij heeft al een halsband met 3 belletjes dus als ie loopt hoor je hem hij is een hele goeie jager blijkbaar. Ik heb liever een bloemetje als cadeau dan helft van een muis. Ps wij doen hem sowieso niet weg.. want mijn kind en huj zijn beste vriendjes
Ik zou hem vertellen dat je liever bloemen heb, misschien helpt het! Hier gebeurt het soms. Maar geen idee wat je er aan kunt doen naast een belletjes
Is een man of naja was een denk niet dat het helpt als ik het zeg. Zou het erg zijn als ik nog 2 belletjes erbij doe.. of word dat te zielig?
Hier ook een kater die elke dag vogels, muizen en kikkers vangt en op eet... En hij wordt er zelf nog ziek van ook, helaas kun je het niet afleren...
lief haha helaas is het de natuur je kunt weinig anders doen dan opruimen en de beltjes heeft ie al. onze vroegere kat deed het ook ze willen dan voor je zorgen.. dus eigenlijk is het super lief gedrag.. de onze legde ze bij de voordeur en onder de kapstok. en kwam zelf een keer met de vis uit de vijver van de buren..