Wanneer testen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zonnebloem, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Is het echt heel belangrijk om 's ochtends te testen of geeft de test zowieso wel positief aan als je zwanger bent, of het nu 's ochtends 's middags of 's avonds is?
    En wat is een digitest?

    Groetjes Kolibri
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    's Ochtends is beter, dan is je urine geconcentreerder en is de kans groter dat je posi test!
     
  3. Niet meer actief

    Bij sommigen maakt het niet veel uit, maar bij de meesten is met ochtendurine beter...dan heb je meer kans op een posi test.
    Wanneer je bijvoorbeeld een aantal dagen/week overtijd bent en dus zwanger maakt het niet veel meer uit en kun je testen wanneer je wilt! (uitzonderingen daargelaten)
     
  4. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

    Ik zou pas 1 dag na je NOD testen. En dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan haha. Ik heb deze cyclus op de NOD getest, in de middag nadat ik gedronken had (kon anders niet naar de WC haha) en die was negatief (was natuurlijk niet zo slim). Normaal test ik niet voor de NOD maar ik had nu van zondag op maandag zo'n ontzettende ongesteldheidskrampen en toen er niks kwam wilde ik testen. Het kan natuurlijk dan al positief zijn maar als het dan negatief is (net zoals bij mij) weet je nog niks. Ik ben nu 2 dagen overtijd en test aankomende zaterdag pas weer (als ik niet ongesteld word natuurlijk, want ik heb telkens het idee dat het er aan zit te komen).
    Succes, hopenlijk houd je het nog even vol.

    Groetjes!
     
  5. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ja, heb mezelf net al een teleurstelling bezorgd. Morgen is pas mijn NOD en heb net getest. Zit ik op de wc met een test zonder bijsluiter (allang weggegooid) wist ik niet meer hoe het werkte! Hij was dan ook negatief. Maaaar, ik wacht nu ook tot zaterdag en dan test ik weer. Heb steeds ongikrampen en zo maar wordt niet ongesteld. Normaal gesproken als de krampen beginnen duurt het nog geen halve dag en dan ben ik ongi. Nu al anderhalve dag last. We zullen het zien, maar wat duurt dat wachten lang....
     
  6. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Oh trouwens, ik denk dat met digi test een digitale test bedoeld wordt. Volgens mij heb je die van Clearblue. Je hoeft je dan niet blind te staren op een al dan niet verschenen streepje maar daar staat op "zwanger"of "niet zwanger". Dan is het duidelijker en kun je de uitslag niet verkeerd interpreteren. Dit wil dan niet altijd wat zeggen hoor, want als hij negatief is kan het toch zijn dat je te vroeg getest hebt. Je hebt ze volgens mij ook met smileys, maar dat weet ik niet zeker.

    Doei
     
  7. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0

    Hoi, nog even een vraag. Ik heb namelijk vrijdag wel een feestje en zal dan wel wat borrels drinken. Is het dan wel verstandig om de volgende ochtend te testen?
    Groetjes Kolibri
     
  8. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hahaha zitten we in het zelfde schuitje. Je baalt dan echt he, had ik ten minste. Ik heb nu ook al flink wat dagen ongikrampen. Maar elke cyclus reageert mijn lichaam weer anders dus ik staar me niet blind op mijn "klachtjes". Maar die ongikrampen waren zo erg dat ik er toch een testje tegenaan wilde gooien. Zo, dat heb ik meteen voor de vologende keer weer afgeleerd haha.

    Nou, succes met wachten en laat maar even weten hoe het met je gaat.
     
  9. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik zal je op de hoogte houden. Lees net op de site van clear blue dat je de testen van hun pas kunt gebruiken als je een dag overtijd bent. Was dus vandaag te vroeg. GELUKKIG! Nu wacht ik dus helemaal tot zaterdag om enigszins een beetje zekerheid te krijgen. Jij ook succes!
     
  10. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Nou, we typen mooi tegelijk. Volgens mij blijft je lichaam HCG aanmaken, ondanks dat je alcohol drinkt. Volgens mij heeft dat niet veel invloed. Ik heb zaterdagavond een feestje en ga daarom zaterdagochtend testen, anders voel ik me zo schuldig als ik een wijn tje drink.
     
  11. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik heb dus vrijdagavond een feestje en zaterdag FEEST! Vandaar dat ik zaterdagochtend wil testen, om dezelfde reden als jij. Denk dat ik vrijdag gewoon stiekem onopvallend weinig drink (niemand weet dat wij bezig zijn zwanger te worden) en dan zaterdagochtend test. Pffff, spannend hoor. Ben af en toe gewoon helemaal met kriebels in de buik zenuwachtig.
     
  12. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Oh, wat ben ik een sukkel. Je moet het staafje 20 seconden in de urine houden, ik heb ongeveer 5 seconden gedaan. En je moet wachten tot het eindstreepje in beeld komt. Heb ik helemaal niet op gewacht! Moet dus echt opnieuw testen en heb dus ook nog alle kans om zwanger te zijn!Woehoe
     
  13. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

    Ik ben nu niet zenuwachtig. Ik heb een paar cyclussen hiervoor een cyclus van 32 dagen gehad (de laatste cycli waren 29 dagen) en rende toen bij elk krampje naar deWC. Nu heb ik dat eigenlijk helemaal niet. Ik ben er opvallend rustig over. Ik moet wel zeggen dat dat met elke dag iets minder wordt maar toch. We hebben er deze maand voldoende aan gedaan maar toch roept er ergens een stemmetje in mij dat ik gewoon wat later ongesteld word omdat ik misschien een latere eisprong heb gehad.
    Ik heb ook niet echt klachten ofzo, behalve die ongi krampen, die komen af en aan. Daarnaast heb ik pijnlijke borsten, maar die heb ik de laatste cycli altijd voor de NOD. Normaliter ongeveer 10 dagen voor mijn NOD en deze keer pas5 dagen? Het lichaam is net een surprise ei, je weet elke keer niet wat je kunt verwachten :) .

    Doei
     
  14. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    :) :) :) :)
    Hahaha, spannend hoor! Moet je het dan in een bakje opvangen want ik kan echt geen 20 sec. plassen hahaha.

    Bij de testen die ik gebruikt heb moest ik 5 sec op een staafje plassen.

    Ga je nu wel wachten tot zaterdag of niet?
     
  15. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik wacht tot zaterdag, en wat dan uitslag dan mag zijn dan ben ik er wat zekerder van dat het echt zo is dan wanneer ik morgen gelijk test. Ik doe de urine in een bakje ben namelijk bang dat ik langs het staafje plas of niet genoeg erop plas, hihi. In een bakje gaat het altijd goed.

    Zaterdag 'samen' testen dus!
     
  16. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    We zijn ook even ver, ik zit nu ook op 31 dagen, toevallig.

    Hopen dat de :evil: :evil: :evil: uitblijven!
     
  17. Jon

    Jon Actief lid

    15 aug 2007
    192
    0
    0
    Wij gaan vrijdag testen...

    Spannend, Lady's!
     
  18. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Spannend Jon!

    Ben je nu ook overtijd en heb je jezelf wel of niet kunnen inhouden met testen.

    Succes :thumup:
     
  19. Jon

    Jon Actief lid

    15 aug 2007
    192
    0
    0
    Vandaag is mijn NOD. Dusss. En nee, ik heb nog niet getest. Durf nog niet zo. Heb mijn onderschrift aangepast: ik ga vrijdag testen!

    Ieee.
     
  20. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Jon,

    Ik herken het wel dat je niet durft te testen. Ik test zaterdag, maar ik ben erg bang voor een teleurstelling. Gisteren na mijn eerste volleybaltrainbing werden mijn ongesteldheidskrampen weer erger (heb ze al sinds zondagnacht) en vanacht heb ik er moeilijk van kunnen slapen, zo'n krampen had ik. Vanochtend was er niks aan de hand en de krampen zijn nu al weer wat minder. We zullen zien.

    Hoe is het met jullie?
     

Deel Deze Pagina