Zomaar ineens had ik het gevoel dat een eventuele toekomstige dochter Lisse moet heten. Ik kende de naam nog niet, maar het blijkt een bestaande naam te zijn. ML vindt het alleen niks... Wat vinden jullie van de naam Lisse?
Ik vind het echt absoluut geen leuke naam, ik vind het ook geen naam.. ik woon in zuid holland en een paaf kilometer verderop zit een dorpje dat heet Lisse.
Ik zag de topictitel en moest meteen aan die plaats denken. Vind het geen mooie naam. Lisa of Lise vind ik dan mooier.
Het doet me denken aan 'Lasse' en dat is volgens mij een jongensnaam. Ik vind het niet zo'n leuke naam.
Ik vind het wel een leuke naam. Maar ik woon in Overijssel, dus heb niet snel associaties met de bollenstreek. Bovendien ken ik iemand die zo heet. Ik vind het dus een hele normale naam.
Ik denk inderdaad gelijk aan De plaatsnaam Lisse. Ik kon wel vroeger ene meisje Lizze.. Of wat vind je van Lize? Of lise
Ik moest ook meteen aan het dorp/stad (?) Lisse denken. Al zou ik er best aan kunnen wennen en is het niet zo'n absurde naam zoals anderen doen overkomen. Lissa vind ik trouwens erg leuk! Evt andere suggesties; Alisse, Alissa, Melisse, Melissa, Linne, Linde, Tessel.
lol! wilde mijn kind net Rotterdam gaan noemen OT: nee ik moest meteen denken aan de plaats Lisse. Wat ik wel leuke versies vind zijn: Lissa Lisa Lize