Kosten ivf als je zelf de behandeling betaald

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Degen, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    Hallo dames,

Vandaag ben ik voor een second opinion naar het isala ziekenhuis in Zwolle geweest.
    Waar wij in Groningen in het umcg de stempel uitbehandeld op ons voorhoofd gedrukt krijgen, ziet Zwolle nog wel degelijk kans.

Hun hebben een 4e ivf/icsi behandeling voorgesteld,
    Gezien een 4e uit ons eigen zak bekostigt moet worden vraag ik mij af waar ik ongeveer aan moet denken?
    Wat is ongeveer het bedrag waar wij aan moeten denken?

En zijn er dames die goede ervaringen hebben met het isala ziekenhuis in Zwolle?

X

2. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    Mocht ook iemand weten wat icsi kost , dan hoor ik dat graag....

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is al een hele poos geleden dat wij met ICSI bezig waren. De laatste behandeling was eind 2009. De kosten lagen toen voor ICSI rond de €3500,- De helft van de kosten bestond uit medicijnen en de andere helft uit ziekenhuiskosten. IVF was ietsjes minder duur, rond de €3000. Aangezien het voor ons al meer dan 5 jaar geleden is, weet ik niet of de prijzen inmiddels veranderd zijn. Maar dan heb je ongeveer een richtlijn.

Succes en ik hoop dat de 4e behandeling gaat lukken!

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Wij hebben de 4e icsi in gent gedaan. Zeg er wel bij dat gent een heel stuk duurder is. Het heeft ons € 5500 gekost excl. Reiskosten en excl. Medicatie ( € 1200).
    Medicatie hoef je niet voor te betalen, pb me maar daar over als je wil.

5. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    Dank voor je reactie.

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    vgz houdt voor ivf 4200 aan, excl medicatie, excl reiskosten
    icsi ligt net iets hoger

ik zou op ongeveer 5000 rekenen als ik jou was

heel veel succes met de behandeling. hopelijk met een mooi positief resultaat

7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Hier roepen ze voor icsi rond de 3500

8. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    En waar is hier? :)

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

Apr 24, 2014
    1,079
    2
    36
    Female
    Rotterdam
    Ik zou voor dat soort bedragen denk ik toch naar het buitenland uitwijken....Succes in elk geval

10. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Almere Flevoziekenhuis in combi met het vu..

maar dat is wat ze hier zeggen hè! Of dat klopt is een ander verhaal. Wij hebben nog 7 cryo's en als dat niet lukt weet ik zelf ook pas meer... maar leek mij veel duurder

11. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nij Geertgen: ICSI behandeling 4000 euro (inclusief medicijnen).

Tip: op IVF moeders punt nl is een topic waar vrouwen de medicijnen die zij over hebben kosteloos aan elkaar door schuiven. Als je goed verzameld zou je hier zo meer dan duizend euro mee kunnen besparen. Daarnaast hebben sommige ZH'en dat zij medicijnen verzamelen van vrouwen die dit niet meer nodig hebben en verdelen onder patienten die het anders bij de apotheek moeten afhalen.

12. sjak

sjak Niet meer actief

In 2012 kostte de icsi-behandeling €1780.- dit zijn de echo's, de lunctie en de lab-kosten en natuurlijk de tp ('s). De medicijnkosten verschillen en ligt aan de medicijnen die je gebruikt. Maar reken zeker richting de €1500.
    In belgie zijn medicijnen goedkoper, zo'n 35%.
    (Ook wij hebben medicijnen gekregen via een dierbaar forumvriendinnetje).

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,549
    2,018
    113
    Lees even mee...

14. sjak

sjak Niet meer actief

2014; op de site van mck.
    Ivf; 1800
    Icsi; 2100
    Dit zijn dus de behandelingen, zonder de stimulerende hormonen.

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Krabje Gaan jullie het toch nog een keer proberen?

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,549
    2,018
    113
    Als het aan manlief ligt wel. Hij denkt omdat ik nu zoveel ben afgevallen dat het nu misschien wel zou lukken. Maar ik twijfel... Toen waren mijn eicellen al niet zo goed, inmiddels weer 2 jaar verder en denk niet dat het zoveel beter is geworden. En daarbij ik weer niet op ik het psychisch aankan. Kortom twijfel, twijfel.

Maar manlief wil toch kijken of er nog mogelijkheden zijn. Maar ik neig dan wel om naar buitenland te gaan.

Wat zou jij doen?

17. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Krabje Geen idee, moeilijk... Als je eicellen twee jaar geleden niet van goede kwaliteit waren, zullen ze vast nu niet veel beter zijn. Je bent wel veel afgevallen, maar volgens mij heeft de kwaliteit meer met bepaalde hormoonwaarden te maken. Stel dat je in een vroege overgang zit, dan denk ik niet dat je dat door af te vallen kunt terug draaien. Maar ik heb er niet zoveel verstand van, misschien een van de andere dames die er meer ervaring mee heeft?

Bij zulke moeilijke beslissingen stel ik mezelf altijd de vraag: Als ik iets wel of niet doe, zou ik er dan later spijt van krijgen? Is het antwoord ja, dan vind ik dat ik ervoor moet gaan. Is het antwoord nee, dan kun je overwegen om ergens mee te stoppen of om het niet te doen. Maar goed, je bent natuurlijk niet alleen. Je man speelt ook mee in de beslissing. En jullie zoon gun je misschien ook een broertje of zusje, dus ook hem moet je je beslissing kunnen uitleggen.

Ik heb zelf geen ervaring met het buitenland, maar ik hoor altijd wel goede verhalen over Dusseldorf en Gent. Mocht je nog voor een 4e behandeling gaan, dan zou ik het onderste uit de kan halen en de slagingskans optimaal willen hebben. Is de slagingskans het grootst in het buitenland, is het te doen om daar naar toe te gaan en is het te betalen, dan zou ik dat proberen.

Je moet doen waar jullie je het beste bij voelen. Ik had altijd zoiets van: Ik grijp elke kans aan die ik krijg. Doe ik het niet, dan krijg ik achteraf spijt. Natuurlijk hebben we er wel eens helemaal doorheen gezeten, maar niet in die mate dat ik ermee wilde stoppen. Dus op dat vlak kan ik niet voor je beslissen.

Heel veel succes met het maken van een beslissing, kus!

18. klavertje3

klavertje3 Actief lid

Nov 22, 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai hai
    Net 3 dagen aan het prikken voor 3 de ivf UMC Utrecht
    Als deze keer niks wordt kost het 4000 euro ex terugplaatsen stem
    Ik dank erover om naar Dusseldorf ivf kliniek te gaan na deze poging.
    Bij mij niks mis en bij mn man ook niet 2 miskramen gehad
    Succes

19. Melis0202

Melis0202 Lid

Dec 23, 2014
    11
    0
    0
    Misschien gekke vraag, maar hoe zit dat met overstappen van verzekering. Als je over stapt naar een andere verzekering krijg je dan wel weer 3 ivf/icsi behandelingen?

20. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Melis, zo werkt dat helaas niet. Je krijgt 3 pogingen uit de basisverzekering, ongeacht waar je verzekerd bent.

Share This Page