Ik ben wel benieuwd wanneer jullie het vertelt hebben aan de nieuwe opa's en oma's in spe Zelf wouden mijn vriend en ik het na de eerste echo vertellen (Ook al sta ik nu al te popelen om het nu te doen)
Ik heb het beide keren meteen na de positieve test verteld. Vond het met de MA heel fijn dat mijn (schoon)ouders er al van wisten en dat ik alleen maar hoefde te zeggen dat het mis was, zondere verdere uitleg dat ik zwanger was etc. Heb de steun als prettig ervaren, dus deze keer ook weer meteen verteld.
Wij hebben het met 14 weken (mijn ouders) en 15 weken (schoonouders) verteld. Allereerst omdat ik eerder een miskraam heb gehad met 12 weken, gingen we de 10e en 11e week op vakantie en verder hadden we de echo pas met 12 weken. Het weekend dat we het vertelden, waren mijn ouders ook zoveel jaar getrouwd, dus was extra leuk. Een volgende keer zou ik het denk ik weer laat vertellen. Ik vind het ook wel wat hebben dat je samen met je man een geheim hebt, maar ook dat iedereen zich er nog niet mee bemoeit. Zwager en schoonzus hebben het wel heel vroeg verteld (gelijk bij de pos. test), maar die kregen steeds van mijn schoonmoeder te horen dat ze het ons ook moesten vertellen. Uiteindelijk heeft sm het aan ons verteld voordat zwager en schoonzus het konden doen. Dat speelt ook wel mee dat we het een volgende keer hetzelfde zouden doen. Wij hebben trouwens de opa's en oma's als eerste ingelicht, maar gelijk daarna ook iedereen.
Gefeliciteerd! Je moet doen wat voor jullie goed voelt: Wil je het nu vertellen dan doe je het nu, wil je het na de echo vertellen dan doe je het dan. Als de familie het stil kan houden tot het moment dat jullie het wereldkundig maken, zou je het nu ook kunnen vertellen Wij hebben het met de eerste na ongeveer 6/7 weken verteld, nu met de tweede met 9 weken.
Missed abortion (miskraam die via een echo wordt ontdekt omdat het vruchtje niet uit zichzelf naar buiten is gekomen)
Ik wil het supergraag aan mijn ouders vertellen omdat ze de afgelopen twee jaar een hele nare tijd hebben gehad, en dat nu nogvsteeds zo is, ik heb Namelijk in maart mijn broertje op 23 jarige leeftijd verloren. En vind dat ze nu wel weer eens iets positiefs verdienen. Maar mijn vriend vind het belangrijk om te wachten totdat we de "precieze" uitrekenen datum weten. Wat waarschijnlijk griezelig dichtbij de overlijdens datum van mijn broer zal zijn
Wij hebben het een dag na de positieve test verteld. Ze wisten dat we ermee bezig waren en waren heel enthousiast. Als je het wilt vertellen, vertel je het toch gewoon. Als het toch fout bljjkt te gaan is het ook wel fijn om het er een beetje over te kunnen hebben. Tenzij je weet dat ze hun mond niet kunnen houden en dan de hele wereld het direct weet. Maar het is gewoon leuk om al te kunnen delen.
Anderhalve week na de test. Beide keren. Omdat we de familie toen zagen en omdat we het gewoon graag wilden delen. Ik snap dat wachten nooit zo, als het mis was gegaan had ik heel graag de steun van onze families gehad. Grappig detail: schoonzus en ik hebben afgelopen november/december tegelijk verteld dat we zwanger waren en we zijn 3,5 week geleden op dezelfde dag bevallen, een paar uur na elkaar. Zij was 5 weken later uitgerekend dan ik. Bijzonder
Hier ook meteen vertelt. Vond het de eerste keer die uitliep op een ma inderdaad ook fijn dat mijn (schoon)ouders het wisten. Ook dit keer gewoon meteen verteld na een positieve test. Ook aan onze zussen, de rest pas na 12 weken.
Bij de 1e hebben wij het de 10e week verteld. Wij hadden toen 2 goede echo`s gehad. We wilde eigenlijk nog wachten, maar kerst kwam eraan en ik was zo misselijk dat ik weinig kon eten. Nu vertellen we het waarschijnlijk weer rond die periode. Als de echo over 2 weken goed is willen wij het wel aan een stel vrienden vertellen die weten dat we bezig zijn/waren. Meer omdat ik nu moet liegen en ik daar niet van hou.
Wij hebben het onze ouders en broer en zussen een paar dagen na de positieve test verteld. Mooier nieuws om te delen bestaat niet toch? Bij ons zoontje ook redelijk snel verteld, zo rond 5 weken ofzo. Geen spijt van gehad. Overige familie leden en vrienden vertelden we het na de echo rond een week of 10
Wij hebben het direct aan onze ouders verteld. Zwagers en schoonzus 2 week later. Mijn broer kan zich niet stil houden, dus die pas met 12 week, een dag voordat we het wereldkundig gemaakt hebben.
Heb t er net nog even met mijn vriend over gehad. En die zegt dat ik persee wou wachten, en dat ju dan ook maar moet doen.
Ik dacht altijd dat ik het na de eerste echo zou vertellen.. maar heb mijn vader en moeder het met 7 weken verteld. Achteraf zo blij.. moest het aan iemand kwijt. Met de rest wel wat langer gewacht. Ik dacht, ach als het fout gaat heb ik iig ook steun aan mn moeder