Dames Na m'n miskraam begin oktober (was 8 weken), zijn we deze maand opnieuw aan het proberen. Vanaf de eisprong moet ik nu Utrogestan gebruiken, omdat ik wel eens last had van tussentijdse bloedingen vanaf m'n eisprong tot m'n NOD en hierdoor de innesteling niet altijd goed verloopt. Mijn NOD is dinsdag 15/12. Deze ochtend had ik al eens een testje (kruidvat 2v5), maar dit was spierwit.. Waarschijnlijk veel te vroeg getest, ik kon me niet inhouden Stom natuurlijk, want dan geef je de hoop al een beetje op... Het is zo moeilijk, maar de miskraam heeft de wens nr een kindje nog doen toenemen. Ga me proberen inhouden en op zaterdag nog eens testen. Vanaf hoeveel dagen voor jullie NOD hebben jullie positief gestest? Ze zeggen ook dat Utrogestan ervoor kan zorgen dat ik dinsdag niet spontaan m'n menstruatie zal doorkrijgen. Pas als ik ermee stop, als ik niet zwanger blijk te zijn. Iemand een idee hoe lang dit duurt? 2 dagen? En moesten jullie blijven verder nemen als je zwanger bleek of toch ook stoppen/afbouwen?
Het zal waarschijnlijk per ronde verschillen of je menstruatie door de utro heen gaat komen. Dit is mijn 8ste ronde met utrogestan. De ene keer had ik op dag 12 al bloedverlies ondanks de utro, en de andere keer stopte ik op dag 14 en kreeg ik pas op dag 16 de bloeding. Gemiddeld bloed ik 24 tot 48 uur na het stoppen. Ik neem 13 dpo in de avond de laatste. Ik heb ook eens op 11 dpo de laatste gehad als de test negatief was op 12 dpo (dit hoor ik wel meer) maar bij mij zorgt dit ervoor dat mijn menstruatie heel traag op gang komt en veel langer duurt. De laatste op 13 dpo zorgt ervoor dat het snel op gang komt en gewoon normaal.
Heel erg bedankt voor je antwoord! Dus als de test positief is, mocht je gewoon stoppen en moest je niet afbouwen of zelfs doornemen tot 12 weken? Je hoort echt vanalles. En mijn gynaecoloog zegt 'doe maar waar je je best bij voelt'... Je hoort wel eens dat plots stoppen met de utrogestan een miskraam kan teweeg brengen. Dus dat durf ik precies niet zo goed, gezien ik al eentje achter de rug heb... Spannend allemaal zeg! En wat een geduld moet je toch hebben?!
Ik moest 12 dagen na Pregnyl testen (ongeveer 14 dagen na eisprong). Bij negatief moest ik stoppen met de utro en ik werd dan na 2/3 dagen ongesteld. Toen ik zwanger was heb ik op 11 dagen na Pregnyl getest (13 dpo) en toen was hij positief. Ik testte expres niet meer eerder. Ik heb toen utro doorgebruikt tot 11 weken. Ik mocht al sneller afbouwen van de gyn, dan had ik met 7 weken klaar geweest, maar wilde zelf nog een beetje ondersteuning.
Arts vond dit toch het beste uiteindelijk om bloed te trekken. Dit gebeurt maandag. M'n NOD is dinsdag. Zouden ze dit toch al correct kunnen zien in m'n bloed he maandag? Ik ben dan 13dpo. Dat ik niet plots stop met utrogestan, maar toch zwanger blijk achteraf :s