Terugkerende steken nu ook tijdens prille zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by cateautje, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cateautje

cateautje Nieuw lid

Oct 12, 2007
    3
    0
    0
    Amsterdam
    Op dit moment ben ik vrij pril zwanger (12 september eerste dag van laatste ongesteldheid).

Vorig jaar heb ik een bloeding in mijn eierstok rechts gehad, een combinatie van bloedverdunners (ik had trombose) en een heftige eisprong. Sinds die bloeding heb ik rond mijn ovulatie en menstruatie wel eens last van steken op diezelfde plek. Dit was volgens de gynaecoloog (OVG) geen reden om me zorgen te maken.

In de drie dagen die ik nu overtijd ben zijn de steken ook weer aanwezig. Ergens logisch want zodra er iets gebeurt in die streek heb ik ze. Toch ben ik er niet helemaal gerust op, een vrij rampzalig voorbeeld van een nichtje met een buitenbaarmoederlijk zwangerschap helpt daar natuurlijk ook niet bij.

Verder heb ik, naast de gebruikelijke misselijkheid/maagzuur en aanvallen van vermoeidheid, geen klachten.

Is het slim om actie te ondernemen of kan ik beter nog wat afwachten?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Cateautje,

wacht het toch maar gewoon af. Steken kunnen heel goed bij een (prille) zwangerschap horen. Bij een buitenbaarmoederlijke zal de pijn snel toenemen en trek je echt wel op tijd aan de bel. En daarbij kunnen ze zo vroeg in de zwangerschap eigenlijk op een echo ook nog geen uitsluitsel geven. Het is gewoon nog veel te vroeg. En het is naar dat je een verhaal van een bbz zo dicht bij hebt, maar de kans dat deze steken gewoon bij de zwangerschap horen is veel groter. En je hoeft ook geen klachten te hebben buiten moeheid. Toch even wachten dus.

Groetjes Brigitte

Share This Page