Help

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Laaarrr, Jun 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Lieve meiden,

Ik weet echt helemaal niet waar ik dit moet plaatsen, maar ik heb echt jullie hulp en expertise nodig.

Ik ben ruim 5 jaar getrouwd geweest met de vader van mijn 2 dochtertjes.
    Mijn dochters zijn inmiddels 2,5 en 1,5 jaar oud.
    Afgelopen maart ben ik erachter gekomen dat hun vader vreemd is gegaan, hij heeft de vrouw zwanger gemaakt van een tweeling en woont sindsdien met haar samen bij zijn vader.
    Mijn dochters wil ik niet onthouden van de omgang met hem maar elke keer als ik een afspraak probeer te maken werkt hij totaal niet mee. Of hij laat pas op het laatst moment wat van zichzelf horen.

Hij verwacht dat ik mijn dochters naar zijn vriendin breng als hij aan het werk is. Dit wil ik echt niet.
    Ik vraag me af in hoeverre hij dit van mij mag en kan vragen.

Inmiddels bedreigt hij me dat hij de kinderen gaat afpakken omdat hij vindt dat ik ze overal dump nu ik een nieuwe vriend heb.
    Uiteraard is dat niet het geval.

Wie o wie kan me helpen?

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    Ik ga er vanuit dat vader ook gezag over de kinderen heeft, omdat jullie getrouwd zijn geweest.
    Hebben jullie al een ouderschapsplan samen opgesteld?

3. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Och meid, wat een vervelende situatie. Ik heb er geen verstand van maar wil wel even met je mee denken.

Ik denk dat hij als vader inderdaad recht heeft op omgang met de meiden en dat jij hem daar gelegenheid toe moet bieden. Naar mijn mening doe je dat door te proberen afspraken te maken. Het lijkt me niet dat jij de kinderen maar naar zijn vriendin moet brengen, het gaat om omgang met de vader en niet met de nieuwe vriendin. Ik denk dat je in ieder geval kan verwachten dat hij zelf aanwezig is op de breng- en haalmomenten.

Dat hij je bedreigt de kinderen af te pakken, vind ik erg laag en ik denk ook niet dat dat zomaar kan. Ik zou hem wel verder de gelegenheid bieden om met de meiden om te gaan.

Misschien een idee om er eens met een advocaat, of het juridisch loket (ik weet niet zo goed hoe dat in nederland werkt), over te praten, zodat je weet wat je rechten en plichten zijn. Het zou ook kunnen dat het verstandig is om bepaalde zaken op papier te zetten zodat de afspraken voor iedereen duidelijk zijn.

Succes

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Inderdaad...ligt er een plan?

Ik zou een mediator in de hand nemen en dan samen bespreken hoe het contact gaat verlopen en wat er van iedereen verwacht wordt.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het goed is hebben jullie een ouderschapsplan opgesteld niets wordt de Scheiding niet uitgesproken. Wat hebben jullie hierin afgesproken?

Hij heeft gezag en dus recht op een omgangsregeling. Wanneer jullie hier geen afspraken hebben gemaakt mag hij zijn opvang regelen als hij werkt zoals hij wil, net zoals jij het mag regelen zoals jij wil zolang de kinderen geen gevaar is. Of een nieuwe partner meteen al wenselijk is of leuk voor jou....dat Laten we maar even in het midden.....

6. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Hebben jullie al een ouderschapsplan opgesteld, mocht dat niet zo zijn via Google kun je verschillende vinden als voorbeeld maar ook 'blanco' waarin je de afspraken opschrijft. Zowel over financiële bijdrage als over omgang etc.

Betreffende de nieuwe partner van vader, misschien lees ik het verkeerd, ze is uiteraard geen vervanging voor opvang op het moment dat de kinderen bij jouw zijn. Maar voor de kinderen is het misschien wel fijner om nu aan een nieuwe partner te wennen dan wanneer ook de tweeling er straks al bij is.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Sorry maar WHAHAHAHAAHA wat is dat voor een loser? :D :D

Oké, nu even serieus. Natuurlijk hartstikke erg voor jou!

Om een beetje fatsoenlijk, passend advies te kunnen geven, hebben we meer informatie nodig:

1) Zijn jullie al gescheiden?
    2) Zijn er ar afspraken gemaakt m.b.t. de financiën? Denk aan partneralimentatie, kinderalimentatie, kinderbijslag, etc.
    3) Zijn er al afspraken gemaakt m.b.t. de kinderen? Denk aan ouderschapsplan, zorgregeling of omgangsregeling.
    4) Wat is jouw huidige woonsituatie? Huur je en staat alles op jouw naam? Woon je in een koophuis, dat nog op naam van beide staat?

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar jullie (vooral zijn) leeftijd. Van dat korte bericht van jou krijg ik de indruk dat het zelf nog een kind is. Nog geen 25 zeg maar en absoluut niet volwassen. Of misschien zelfs mentaal gezien 'minder begaafd' om het maar even netjes te zeggen. En hoe oud is zij dan? Ik verbaas me er over dat hij bij zijn vader is ingetrokken. Dat verwacht je niet van 2 volwassen mensen. Maar goed, dat baseer ik op heel weinig info. En ik ben ook benieuwd naar hoe lang dit speelt... Dus wanneer je hier achter bent gekomen en sinds wanneer hij bij jullie weg is.

Even heel kort: Als jullie nog niks geregeld hebben, heeft hij nog niks te eisen. Als hij zijn kinderen laat zien, zeg dat dat hij bij jullie langs kan komen om ze te zien. Ik ken hem niet, maar het kan handig zijn om er een derde persoon bij te hebben. Je weet maar nooit.
    Naar die vriendin brengen als hij er niet is, zou ik sowieso nooit doen.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    Dit laatste klopt niet. Als er nog niks geregeld is dan hebben beide oduders ( ik ga er ff vanuit dat ze beiden gezag hebben) even veel zeggenschap en rechten om de kinderen te zien en bij zich te hebben.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ja, maar dat moet in overleg en hij kan het niet eisen. Daarnaast heeft hij géén recht om die kinderen dan maar bij zijn vriendin te dumpen als hij zelf aan het werk is. Dat valt namelijk niet onder het recht om zijn kinderen te zien. ;)

TS, mocht je nog moeten onderhandelen over gezag en zo, dan weegt mee in jouw voordeel, dat jij zelfstandig woont (als dat zo is) en je ex bij zijn vader in woont. Van een vrouw, die zwanger is van eigen kinderen (wat me niet echt bevorderlijk lijkt voor de band). En nog een tip: Sla de partneralimentatie niet af! Sommige vrouwen doen dat, onder het mom van 'ik wil niks meer van hem', maar dat extra zakcentje maakt het allemaal een stukje makkelijker. Je gaat het nog zwaar zat krijgen als alleenstaande moeder. Sterkte!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit is helaas onjuiste informatie.
    Wanneer je getrouwd bent en binnen dit huwelijk kinderen geboren worden heeft de vader automatisch gezag en recht op omgang. Hoe deze vader het regelt miet hij in principe zelf weten. Hoe vervelend dit ook is.

Om je goed te kunnen helpen ishet handig te weten wat jullie in het ouderschapsplan hebben afgesproken.
    Een ouderschapsplan is verplicht bij een scheiding. Als de scheiding is uitgesproken zal onderhandeling over alimentatie al geweest zijn neem ik aan.

11. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Ehm, volgens de wet hebben beide gezaghebbende ouders recht op omgang. Dus qua omgang eisen nee daar heb je geen gelijk in.
    Betreffende woonruimte en dat het een voordeel zou zijn dat ze op zichzelf woont overigens ook niet. Ben zelf na mijn uit elkaar gaan bij mijn ouders gaan wonen, ex woonde op zichzelf in ons koophuis en later in een huurhuis, maar dat heeft hem toch echt geen enkel voordeel opgeleverd. De periode dat hij tussendoor bij zijn ouders heeft gewoond wel een nadeel, maar dat had niet zozeer te maken met dat hij geen eigen woonruimte had maar vanwege de problemen die er met zijn ouders waren en het feit dat de rechter op dat moment al uitgesproken had dat omgang met zijn ouders niet in het belang van ons kind was.

Share This Page