Hulp gezocht

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by PROUDxMOMMY, May 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PROUDxMOMMY

PROUDxMOMMY Nieuw lid

May 25, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat al een tijd niet goed tussen mijn ex en mij. We wonen nog samen omdat het een drama is om een huis te krijgen. Ik betaal alles alleen en hij voert geen flikker uit. De ene dag of moment doet ie of alles koek en ei is en het andere moment haalt ie me onderuit. Of hij er nu een punt achter zet heeft geen zin, naar wat ik zeg erover maakt hem niks uit, want het volgende moment doet ie of er niks aan de hand is en we opeens het perfecte stel zijn. Ik houd al langere tijd meer afstand omdat ik er geen zin in heb. We hebben samen 2 kinderen, de jongste wordt volgende week 1 jaar en de oudste over 5 maanden 3.

We staan beide op het huurcontract en ik mag als medehuurder blijven in de woning. Het probleem is als ik op andere woningen reageer en ik kom er voor in aanmerking dan wordt de woning uit de verhuur gehaald en weg is mijn kans op een woning. De woningbouw van de omgeving helpt je niet verder en zegt dat je via woonnet moet reageren. Maar of ik maak geen kans op de woning of hij wordt er uitgehaald en je hebt pech. Ik reageer al een jaar op woningen want ik moet weg van hem. Ik trek het niet meer. De gemeente waar ik woon helpt al helemaal niet hierin dus ik zit vast. Ik kan dit mijn kinderen ook niet aandoen. Er is alleen maar spanning.

Hij gaat er ook niet uit want hij vind het natuurlijk wel best als alles wordt betaald. Ik moet het allemaal wel betalen anders komen er problemen. We hebben geen samenlevingscontract of iets alleen dat ik medehuurder ben op het huurcontract. Hij kan mij er niet uitzetten en ik hem niet want we hebben evenveel recht op de woning.

Maar ik zou niet weten hoe ik hier uit moet komen. Ik heb geen geld om particulier te gaan anders had ik het wel gedaan.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al op funda gekeken? Vaak bieden makelaars ook een huurwoning daar aan tegen een normale prijs. Zo ben ik aan de mijne gekomen.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt huren via de leegstandswet. Dus een koophuis huren. Die zijn er heel veel

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zou persoonlijk toch kijken maar wat het beste is voor de kinderen. Daar moet je niet teveel mee gaan zeulen en dan is een koopwoning huren of anti kraak best wel risicovol.

Je ex kan gemakkelijker aan een kleine oning komen. En hij kan wel degelijk uit de woning worden gezet. Degene die bij de kinderen blijft heeft het meeste recht op het huis.

Heeft hij geen baan dan? Misschien eens een telefoontje naar sociale zaken doen in je gemeente en kijken wat ze voor je kunnen doen om te helpen.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ok een koopwoning kan riskant zijn omdat je niet weet wanneer het verkocht zal worden en jij dan met de kinderen binnen een bepaalde korte periode weer zou moeten verhuizen.

Maar een normale huurwoning via funda zoals ik al zei zijn er ook. Dus geen antikraak.

5. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Je kan ook eens bellen met juridisch loket,op de website is al eea te vinden over een huurcontract overzetten naar 1 huurder ipv 2.
    Als jij werkelijk alles al langere tijd alleen betaalt is er een kans dat de verhuurder ermee akkoord gaat dat jij in de woning blijft als alleenhuurder.
    Op die manier moet je ex wel verhuizen.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zal dan wel gek zijn maar ik snap werkelijk waar niet als je de mogelijkheid hebt om in het huis te blijven je weg gaat omdat je ex weigerd.

Er werd hier boven leegstandswet geopperd dus vandaar. Een gewone huurwoning waar je voot lange tijd in kan is natuurlijk 'geen' risico.

Wil je wel verl succes wensen. T is al lastig genoeg uit elkaat gaan zeker met zo'n dwarse vent.

7. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Ik heb dit zelfde gehad en ik heb een advocaat in de arm genomen.
    Ik heb de woning toe gewezen gekregen omdat ik voor ons kind zorgde.
    Hij moest maar een andere woning of kamer zoeken.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Al bij het algemeen maatschappelijk werk geweest?

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Als jullie beiden in een huurwoning zitten en je gaat uit elkaar dan krijgt de moeder in de meeste gemeenten urgentie. Wonen jullie wel officieel samen (samenlevingscontract)?

Share This Page