Zwanger maar onzeker of alles goed is.

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Frass, Jul 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frass

Frass Lid

Apr 13, 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb pas begin augustus mijn eerste echo. Ik ben heel onzeker en bang dat iets niet goed is met de baby.
    Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Eventueel tips de tijd sneller te laten gaan, zonder te veel aan enge dingen te denken?

Ik hoor het graag!

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

Apr 10, 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom ben je bang dat er iets niet goed is?
    Als je echt zo twijfelt zou ik gewoon het ziekenhuis of vk bellen on te vragen of je eerder mag komen (hoewel ik niet weet if de vk zo'n vroege echo (inwendig) kan maken)
    Succes!

3. Frass

Frass Lid

Apr 13, 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Geen idee eigenlijk. Misschien verwacht om meer zwangerschap symptomen te hebben? Ik ga maandag bellen naar de vk en vragen wat ik met dit gevoel kan doen. ik denk dat het ook meer is dat het lang wachten is voordat ik een echo krijg.

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Allereerst van harte gefeliciteerd!!

Ik denk dat er altijd wel twijfelmomenten in een zwangerschap zijn. Althans, ik herken het heel goed! Heel eerlijk, het moment tot de eerste echo vind ik altijd voorbij kruipen. Echte tips heb ik dan ook niet want je denkt er continue aan.

Weet wel dat bij iedereen de zwangerschapsverschijnselen kunnen verschillen, zelfs per zwangerschap. Ook ik had in het begin vrij weinig verschijnselen, tot de misselijkheid in alle heftigheid later toesloeg.

Als je niet eerder langs mag komen voor een echo, zou ik in ieder geval lectuur erbij pakken. Download bijv. een app voor op je telefoon om per week alles bij te houden.

5. jallou

jallou Actief lid

Feb 15, 2014
    234
    0
    16
    Ik zelf ben ook 5weken en heb als enige symptoon gevoelige tepels.

Zolang je geen buikpijn hebt en niet bloed hoef jij je geen zorgen maken.
    Dit heb ik zelf gelezen.
    Je hoeft niet altijd symptomen te hebben,

6. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Welkom in de wereld der zwangeren:D

Allereerst gefeliciteerd!

Deze onzeker momenten zul je nog vaker beleven. Ook na een eerste echo. Dat is een beetje de 'vervelendste zwangerschapskwaal' ;)

Zolang je geen kramp, rood bloedverlies enz hebt zou ik proberen om afleiding te zoeken en niet te veel aan enge dingen te denken.
    Eventueel je vk vragen om een vroegere echo?

Zelf heb ik de eerste gehad met 6,5 week

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    gefeliciteerd. Ik had pas vanaf 7-8 weken zwangerschapskwaaltjes. Deze hebben 2 weken geduurd. Het kan dus nog gewoon komen

8. nic2910

nic2910 Actief lid

Feb 8, 2015
    486
    24
    18
    Ik zit in precies hetzelfde schuitje als dat jij zit! Ook mega onzeker en pas begin aug mn echo. Bij mij zit er wel een geschiedenis aanvast dus ik twijfel ook of het goed zit. Heb nu ook alleen gevoelige borsten/tepels (al verschilt dat per dag) en af en toe steken of pijnlijke bovenbenen maar niet misselijk of overgeven... Ben wel moe maar kan ook door werk komen.

Ik ga deze week even afwachten en anders de vk bellen :)

9. geneeke

geneeke Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,534
    1,255
    113
    Female
    van harte gefeliciteerd!

Nou hier nog eentje die in dezelfde situatie zit, je ziet dus dat er redelijk vaak voorkomt ;)

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger en 27 Juli de eerste afspraak, dus neem aan ook eerste echo en dat is dus met 9 weken..

Ik denk ook de hele dag aan niks anders en ben ook echt bang, maar ik denk juist dat je je positief moet instellen al weet ik zelf dat dat echt heel erg lastig is. Ik heb zelf een paar symptomen die ik eerst niet eens met de zwangerschap linkte ; extreem haaruitval, duizeligheid met opstaan, extreem moe, extreem honger en als ik niet snel genoeg eet gaat deze over in onwijze misselijkheid..
    Zo zie je maar bij iedereen kan het anders zijn, maar ik snap wat je bedoeld de dagen gaan maar niet vooruit.

succes!

10. nic2910

nic2910 Actief lid

Feb 8, 2015
    486
    24
    18
    En natuurlijk gefeliciteerd!! Probeer ervan te genieten😊

11. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Die onzekerheid en dat moeten wachten is killing. Ik denk dat heel veel dames jouw gevoel herkennen. Wat mij hielp was om zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Ik probeerde veel leuke dingen te plannen (lunchen met vriendinnen, weekendje weg, naar de bios). Dingen waar ik echt naar uit kon kijken. Dan gaat de tijd toch een klein beetje sneller ;)

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Herkenbaar! Ik heb mijn eerste echo 10-8 en voor mijn gevoel duurt dat nog eeuwen.

13. Its Mine

Its Mine Actief lid

Jan 17, 2016
    156
    0
    0
    Huisvrouw :)
    Amsterdam
    Meiden, ik ben hier nieuw. Ben sinds 4 dagen erachter dat ik 5,5 week zwanger ben. Ik maak me zo een zorgen omdat ik steken in mijn "eierstok" heb. Althans het lijkt me sterk dat het mijn baarmoeder is. Het zit echt rechts richting mijn lies. Verder heel moe en gevoelige borsten. Wanneer het steekt knort het ook. Dus ik hoop heel erg dat het mijn darmen zijn, al denk ik toch mijn eierstok. Herkennen jullie dit?

14. Alexandra89

Alexandra89 Actief lid

Jul 18, 2016
    146
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben net 2 a 3 weken zwanger en ben nu al onzeker!

Share This Page