Lieve dames, Wij zijn alweer ruim een jaar bezig om zwanger te worden van de tweede. Helaas verloopt dit nog niet voorspoedig . Nu lopen we sinds oktober bij de gyn en zijn we erachter dat mijn lf te kort is. Het wisselt van 8 tot 10 dagen. Heeft iemand hier ervaring mee? En welke medicijnen helpen hierbij? Wij hebben woensdag een gesprek, maar ik ben erg benieuwd! Bedankt!
Dan zal je ws utrogestan gaan krijgen. Op zich is 9-10 niet te kort, maar met 8 wordt het wel krap aan.
Hoe zit het met je eisprong? Waarschijnlijk zal je utrogestan of iets in die richting krijgen zoals rogijuli al schrijft. Mocht je eisprong ook wat later zijn, kan het zijn dat ze (ook) clomid voorschrijven.
Hier ook nu laatste 2 maanden rond 8 DPO al menstruatie. Op dag 17/18 eisprong. Ik ga belletje doen naar de huisarts.
Hier een lf van 6/7 dgn. Ik kreeg clomid om te zorgen voor een betere, eerdere eisprong. 50mg hielp niet, 100mg dachten ze eerst ook niet, bloedingen vanaf cd9, maar ik bleek toch zwanger. Ik kreeg geen utrogestan toen ik erom vroeg. Na 100mg clomid zou ik eigenlijk over moeten gaan op hormonen spuiten. Nu weer een korte lf van 7 dgn. Had gehoopt dat mijn lichaam gereset was na de zwangerschap. Het verschilt dus per ziekenhuis en persoon wat en of ze iets eraan doen.
Mijn eisprong is inderdaad ook wat later. Ook meestal rond dag 18. Ik ben inderdaad benieuwd. Hopelijk werkt het! Jolein bij jou heeft clomid dus geholpen? Ik lees ook verhalen dat utrogestan de eisprong kan uitstellen. Wachten duurt lang haha! En nu moet ik deze maand ook nog malariapillen slikken ivm vakantie! En dan mag ik niet zwanger worden :x
In mijn vorige bericht moet cd9 9dpo zijn, foutje. Ik had meestal een eisprong tussen cd 27 en 35. Met clomid rond cd 18-22. Utrogestan mag je na de eisprong pas gebruiken. Dit stelt de eisprong dus niet uit, maar stelt je menstruatie uit. Deze komt meestal als je stopt met utrogestan. Of clomid hielp voor een langere of weet ik niet. Bij 50mg had ik een lf van 8dgn, maar laag progesteron, werkte dus niet volgens de arts. Volgende ronde bij 100mg was ik dus zwanger. Het moest zorgen voor een eerdere betere eisprong en dan zou de lf ook langer worden zei de arts.