Kan je je borsten "voobereiden" op BV?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Elpee, Nov 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elpee

Elpee Actief lid

Oct 24, 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi,

Ben momenteel van een tweede kindje zwanger en heb nu reeds ontzettend gevoelige/pijnlijke tepels. Is dat (gedeeltelijk) te verhelpen? Ik zou namelijk ontzettend graag BV geven en dat is me niet geweldig gelukt bij m'n eerste kindje (ook wel te wijten aan bloedende kloven en veel tegenstrijdige adviezen)... Heb nu al schrik dat het om dezelfde reden weer niet gaat lukken bij nummer twee...

Groetjes,

Elpee

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

Sep 17, 2007
    167
    0
    0
    aan gevoelige pijnlijke tepels in de zwangerschap is niets te doen. dit heeft te maken met de zwangerschap, de hormoonverandering en de borsten die zich voor gaan bereiden op de borstvoedingsperiode.

echt je borsten voorbereiden kun je ook niet. er gaan wel praatjes van afdrogen met een harde handdoek enz. maar dit is nooit bewezen dat het ook helpt.

wat voor jou belangrijk is. is om straks wanneer het kindje geboren is goede hulp te vragen bij het aanleggen. wanneer je in het ziekenhuis komt te liggen vertel dan ook dat je de vorige keer zo'n tepelkloven hebt gehad dus dat je extra begeleiding wilt. bel die zuster voor mij part 10 keer als je twijfelt. je kraamweek is de enige week dat je iemand hebt die mee kan kijken en je kan begeleiden daarin.

Share This Page