Help!!!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Septembermom, Jan 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Lief dat er nog naar gevraagd is! Inderdaad erg spannend en zenuwslopend. Afgelopen dagen duurden erg lang gelukkig hebben we vandaag de donderdag bereikt. Morgen horen me meer. Afgelopen dagen heeft ze ook getest. Die laten helaas ook nog steeds oploop zien. Dit is de test van vandaag

2. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Onderste van vandaag

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

Oct 10, 2016
    1,647
    495
    83
    wat een verhaal zeg.... in iedere andere situatie zou je blij zijn met deze mooie oplopende testen maar kan zo goed begrijpen dat het nu even anders is.... het zou toch een geschenk zijn als ze via een echo een vruchtzakje of iets dergelijks in de baarmoeder zien die het stijgen verklaart en dat het bloeden maar zsm mag stoppen he...
    heel veel sterkte en we lezen graag hoe het verder gaat...als je het wilt delen natuurlijk:)

4. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Ik vind hem ook echt heel erg mooi oplopen en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Ik duim met je mee!

5. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jaa inderdaad best gek! Ik verlang naar zon streepje en oplopende testjes en bij haar hopen we elke dag weer dat de test lichter is geworden..

Wow ja dat zou echt een geschenk zijn, maar daar gaan we voor 99,9% helaas niet vanuit. Sinds gisteren is het bloeden minder geworden, maar de dagen ervoor erg veel gevloeid, het voelde alsof ze leegliep zei ze. Dat zal een vruchtje niet kunnen overleven ben ik bang. Bovendien is dr hcg ook niet genoeg gestegen om van een goede zwangerschap te kunnen spreken (zelfs tussendoor wat afgenomen, waarnaar het weer toenam).

Ik laat morgen uiteraard weer van ons horen bedankt voor jullie medeleven!

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Blijft spannend dus. Is natuurlijk een lastig verhaal om van buitenaf helemaal te begrijpen. Hopelijk is er morgen meer duidelijkheid. Misschien een goede tip voor je zus om morgen een notitieboekje mee te nemen waarin ze kan opschrijven wat ze hoort. Dan kan ze dat later teruglezen. Of het gesprek even opnemen. Dat gebeurt steeds vaker. Kan enorm helpen bij een eventuele verwerking van wat er is gebeurd.

btw. Ben je zelf 5 dagen overtijd? :)

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wat een stress voor je zusje. Sterkte!

8. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Ikdus!

Dankjewel bioluun ook voor de tip had hem aan m'n zusje doorgeven! Haha nee m'n ei was veeel later dan verwacht maar heb m'n banner nog steeds niet aangepast. Vandaag 11dpo en helaas het eerste bruin roze al gespot:(

Nou m'n zusje heeft vandaag toch niet zoveel duidelijkheid gekregen. Hcg waarde gestegen van maandag 480 naar vandaag 540. Dus wel een stijging helaas (zoals de test ons ook liet zien), maar niet zon erge stijging als de meting hiervoor. De gyn wil dus toch geen knoop doorhakken maar wil maandag weer bloedprikken op hcg in de hoop dat het afgenomen is/minder hard gestegen is. Op de echo was niks te zien, behalve nog steeds vocht in de buikholte. M'n zusje is er erg klaar mee; ze snapt de keus van dr arts maar t duurt haar nu veel te lang die onzekerheid

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Het klinkt mij helaas heel erg bekend in de oren... hCG dat stijgt, maar niet zoals het zou moeten. Bloedverlies. Heb ik ook allemaal gehad en bij mij bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in mijn rechter eileider. Die is dan ook verwijderd. Hoop voor je zusje dat ze snel duidelijkheid krijgt!

Als ze nu en komende tijd geen kinderwens heeft zou ze ook nog kunnen overleggen of een injectie met methotrexaat een optie is. Dat is beduidend minder heftig dan een operatie. Op de website van Freya (https://www.freya.nl/brochures/eug-extra-uteriene-graviditeit-bbz-buitenbaarmoederlijke-zwangerschap/) staat hierover het volgende:

Op die site staat sowieso veel informatie over een BBZ

10. Number2

Number2 Fanatiek lid

Oct 10, 2016
    1,647
    495
    83
    Hi meis! Hoe is t met je zusje?

11. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Jee wat een spanning..!! Hoe is het nu met je zusje? Ben wel heel benieuwd wat er gister uit het bloedonderzoek gekomen is?

12. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Manaolana bedankt voor je reactie.. Wat heftig en naar dat je dat mee hebt moegen maken! Bedankt voor de informatie en de link we hebben de site samen gelezen!

Andere meiden erg lief de interesse!

Ze zou maandag gebeld worden, maar dat hadden ze op een of andere manier niet gered dus hebben ze dinsdag om 15u gebeld. Helaas bleek de hcg toch weet gestegen en ook harder dan daarvoor namelijk van vrijdag 540 naar maandag 640.. Geen afname en ook geen minder harde stijging waar de gyn op gehoopt had. Nu moet ze morgen terug voor nog een keer bloed prikken en een gesprek over de mogelijkheden. De gyn wil daar nu niet langer meer mee wachten en verwacht niet meer dat haar lichaam het zelf gaat doen. Waarschijnlijk zal het chemo worden omdat ze op echo's niet goed lijken te zien waar het zit. M'n zusje zit nog met veel vragen..

13. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Hier beetje hetzelfde gehad.
    Maandelijks netjes menstruatie.. Totdat ik bleef vloeien donker...veel pijn alles en symptomen van zwangerschap... Testen waren hier negatief..
    Huisarts negatief
    Huisarts post geweest kon niet lopen negatief.. Kwam een nierbekkenontsteking uit dus ab kuur maandag kon niks meer.. Savonds naar huisarts post opnieuw direct na zh ik had 1 aanwijzende plek waar ik pijn had en pas snachts duidelijk door middel van bloeduitslagen
    Ditmaal gaf urine test aan positief en was me hcg over 900..echo niks gezien eierstokken ook niet direct
    Nadat ze bloeduitslagen hadden zijn ze direct grondig met inwendige echo me eierstokken gaan controleren en idd links een vruchtje wat gegroeid was tot 8 wkn en kreeg met 10 wkn pas klachten.. Elke maand was ik ongesteld nergens last van.. Testen negatief terwijl ik wel klachten had zoals in rug enz.
    Moest gelijk blijven in zh en sochtends geprikt in hoop dat het zakte zo niet direct operatie..
    Had dus net allemaal gelukt wat het was gestegen

Wat ik niet snap de artsen vermoeden dus bbz maar wachten totdat het zakt maar stijgt.. Waarom niet direct aktie ondernemen want bbz is gevaarlijk en zeker met klachten en pijn.
    Hoe langer je wacht des te groter complicaties kan zijn

Wil je niet bang maken integendeel blijf hameren en dat ze gelijk actie moeten ondernemen...Met camera inwendig via kijkoperatie kunnen ze direct zien.. En dan kunnen ze de eierstok mischien nog wel besparen.

Hoop voor je zus dat ze snel duidelijkheid heeft en snel geholpen word

Sterkte

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Vreselijk voor je zus en voor jou om haar zo te zien.
    Ik hoop dat het nu gauw klaar is

15. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje draakje ook al zon heftig verhaal! Wat naar dat je dat meegemaakt hebt en wat schrikbarend dat alle testen in eerste instantie negatief waren. Je hebt gelijk bbz kan ook gevaarlijk zijn daarom hebben we afgelopen donderdag gehamerd op een kijkoperatie..

Ikdus bedankt lief!

Donderdag zijn we dus weer in ziekenhuis geweest. Hcg gestegen naar 702 en een echo gehad waarop rechts ineens een cyste van 3,5 cm te zien was. M'n zusje wilde niet zomaar chemo; ze voelt dat er van alles mis is in haar lijf en wil niet zomaar aan de chemo zonder te weten wat er aan de hand is, waar, of er schade is etc. Dus vandaag om 13 u een kijkoperatie. Ze heeft net nog een echo gehad; rechts was de cyste gegroeid naar 4,2 cm en nu was er links ineens een massa te zien van 3,5/4 bij 2/3 cm waarvan de gyn zei dat het van alles kan zijn bloedstolsels, restweefsel, littekenweefsel, de eug etc, maar het was in ieder geval verontrustend. M'n zusje maakt zich erg zorgen omdat nu beide kanten iets is ze heeft ook beide kanten pijn. Ik heb er niet zon goed gevoel bij.. Heb de hele ochtend al nare buikpijn.. Aan de linkerkant:(

16. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

Aug 23, 2015
    1,614
    1
    36
    Jeejtje wat klinkt het heftig allemaal! Ik wil jullie veel sterkte toewensen. Hopelijk valt de schade mee.... dikke digi knuf voor jullie ❤

17. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Och jee, wat naar al die onzekerheid!

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wat erg voor je zusje. Heel veel sterkte straks voor haar.

Houd je je eigen buikpijn ook een beetje in de gaten. Kan best stress zijn. Maar doe voorzichtig

19. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel heel lief sterkewensen en digi knuffels zijn fijn aangezien ze dit allemaal weinig deelt alleen met ons en onze ouders.. Ik zal ze doorgeven!
    Ikdus lief ik denk ook dat het stress is ik zal het in de gaten houden xx

20. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nou best goed nieuws voor m'n zusje; beide eileiders zitten er nog. De cyste rechts is doorgeprikt en die is positief gecheckt op doorgankelijkheid. Links waar die massa op de echo te zien was zit dus inderdaad een bbz in dr eileider waardoor die ook niet doorgankelijk was. De eileider zag er zodanig uit dat ze die wilde laten zitten en mbv chemo te zorgen dat de bbz weggaat. Daar moet ze vanaf donderdag mee starten. Er was heel erg veel bloed in haar buik te zien wat aan het stollen was waardoor alles aan mekaar verkleefde, zo was ook haar eileider geplakt aan de achterkant van de baarmoeder. Dit is allemaal schoongespoeld nu. Ze heeft nu nog wel pijn van de operatie maar het gaat al beter. Wij zijn dus erg opgelucht. De gyn gaf toe dat het goed was toch een kijk operatie gedaan te hebben, hier had ze voor de echo van vanmorgen nog over getwijfeld. In de toekomst zal duidelijk worden of de doorgankelijkheid van de linker eileider goed is en zal ze bij een volgende zwangerschap meteen moeten laten checken waar die zit. Nu hopen dat de hcg waarde snel zal dalen mbv de chemo..!

Share This Page