Zo misselijk...

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Lalah, Mar 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lalah

Lalah Actief lid

Jan 30, 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben pril zwanger en ben zoooo misselijk.
    Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik dit helemaal niet! Een enkele keer toen ik probeerde boerenkool te eten tegen mijn zin in, kreeg ik spuugneigingen, maar dat was het.
    En nu de tweede zwangerschap. Super blij dat t ons weer gegund is.
    Ik ben alleen zo misselijk, weet niet wat me over komt. Overigens (nog) zonder spugen. Ik kan geen eten zien en ook niet koken voor mijn zoontje want word echt misselijk van de geuren. Ik merk dat mijn maag leeg is en ik wat moet eten maar word er gewoon naar van.
    Daarnaast is mijn zoontje nu erg verkouden en heeft driftbuien, merk dat ik het best zwaar vind zo. Gelukkig doet mijn man zn best, al heb ik net ruzie met m staan maken omdat hij vergeten was appelsap te kopen (dat helpt tegen de misselijkheid) en ben vervolgens in huilen uitgebarst. Ik weet niet zo goed hoe ik de (werk)dagen moet doorkomen als ik me zo beroerd voel. Het liefst lig ik stilletjes in bed.
    Wat een verschil met de eerste zwangerschap..wellicht zijn het er twee? Heb veel meer last van symptomen zoals bijv ook mijn borsten, tepels zijn donker en opgezwollen.
    Anyways...tips zijn welkom. Moest mijn verhaal even kwijt 😅

2. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    heb je al pilletjes geprobeerd
    je kan van die reis tabletjes tegen misselijkheid halen
    hebben bij mij geholpen

3. bibilv

bibilv Actief lid

Nov 3, 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap van week 7 tot week 12. Kon niet koken en geen eten ruiken. Egt heel misselijk maar zonder overgeven. Heb nu vast gember thee gehaald dat schijnt te helpen. Ik had ook van die polsbandjes van de Etos voor zwangerschapsmisselijkheid er zitten bolletjes op die als drukpunten werken. Dit hielp bij mij af en toe.
    En inderdaad iets homeopatische proberen voor misselijkheid. Vraag wel goed na of je het kan gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Succes de komende weken hopelijk gaat het snel over als je hcg stabiel is.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit had ik bij deze zwangerschap van week 6 tot week 18. Ik gebruikte emesafene en Primperan tegen het braken (want ik moest wel spugen). Maar vooral die nare, lege maag brak mij op.

Probeer toch te eten. Kleine beetjes. Een crackertje, stukje stokbrood met kaas, stukje meloen, een appeltje... licht verteerbare dingen. En neem waar je trek in hebt! Als dat kipnuggets zijn, gewoon doen.

En vergeet niet te drinken!

Veel sterkte, hopelijk ben je er snel vanaf!

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Gember is echt een wondermiddel. Stukjes van snijden en gekookt water bij doen zodat het als een thee trekt. Je kan het de hele dag drinken en is ook nog eens lekker.
    Ik heb er super veel baad bij gehad!

6. Mel7

Mel7 Bekend lid

Apr 12, 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Crackers en bananen hielpen bij mij goed tegen de misselijkheid :)

7. Vino

Vino Lid

Jan 23, 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Ik was bij de eerste wat misselijk maar dat is me allemaal voorbij gegaan omdat ik eigenlijk overspannen leek door werk, studie en voorzitterschap van mijn studievereniging. Toen kreeg ik een meisje
    Bij de 2de compleet nergens last van. Niks raars alleen zin in zoetigheid. Er kwam een jongen.
    Nu bij de 3de kan ik weinig eten, snel misselijk en weer heel moe. Zal het nu weer een meisje zijn? Haha.
    Maar het wisselt echt erg per zwangerschap. Vind het wel bijzonder.

8. Lalah

Lalah Actief lid

Jan 30, 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik probeer idd elke 2 uur wat te eten ondanks dat t me tegenstaat en daarna voel ik me toch iets beter.
    Gember vind ik echt heel erg vies dus ben bang dat dat niets wordt..😂
    Mijn smaak en reuk lijken ook wel veranderd, hebben jullie dat ook?
    Pindakaas stinkt ineens. Warm eten ruikt niet meer lekker.
    Ik heb soms wel trek maar kan niets bedenken om te eten want dan staat het me weer tegen.
    Een meisje zou trouwens leuk zijn 😉 maar volgens mij is t een fabel dat je dan misselijker bent

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Ik heb precies hetzelfde. 1e zwangerschap nergens last van gehad en nu vanaf week 7 kotsmisselijk. Morgen ben ik 13 weken en sinds een paar dagen merk ik verbetering. Het begint langzaam te verdwijnen. Helaas was het bij mij gewoon iets waar ik doorheen moest.

Het hielp wel om mijn maag niet helemaal leeg te laten worden en veel naar buiten te gaan. Gelukkig heb jij het weer mee nu.

Succes!

10. Pipwoezel

Pipwoezel Lid

Feb 28, 2017
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde als jij. Van af zondag ontzettend misselijk, maar nog niet over gegeven. Wel kokhals neigingen. Heb ook helemaal nergens zin in en alles staat me tegen. Dat lege gevoel maakt het erger, dus ik probeer appel en rijstwafels te eten. Ik lig nu ook het liefst de hele dag op bed, wachtend totdat rot gevoel over is. Maar heb hier ook nog een peuter rondlopen hihi! Ach uiteindelijk is het het allemaal waard!

11. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Ik ben nu 14 weken en vanaf de zesde week af en aan misselijk. De ene keer kan ik bv gewoon brood eten en de volgende keer maakt
    het me kotsmisselijk. met mijn dochter Was ik 9 maanden misselijk en dagelijks overgeven. Met mijn twee jongens nergens last van en nu weer behoorlijk ziek. Ik ben benieuwd :p

Probeer in ieder geval iets te vinden wat je kan verdragen al is dat een vette hamburger. Niet meteen drinken tijdens en vlak na het eten. En kleine licht verteerbare porties. Een lege maag kan ook misselijkheid opwekken. Cola komt toch het meeste voor als een succesvol middel en een droog rond beschuitje werkt vaak ook goed.

12. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik herken het precies! Afkeer van eten, geurtjes, voortdurende misselijkheid met bij mij wel heel veel kokhalzen en af en toe braken. Hier hielpen de Okugest pilletjes van VSM heel goed. Overigens kon ik bijna geen pilletjes slikken, die kwamen er dan weer uit. Maar die van Okugest zijn wel zo klein dat je ze makkelijk slikken kunt.
    Sterkte ermee!

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Hier geen moment misselijk geweest maar kon behoorlijk weeïg worden wanneer ik niet genoeg at of te lang niets at. Wat bij mij als een trein hielp:
    - vanillevla (geen yoghurt maar echt van die dikke, zoete vla)
    - cola (mét koolzuur).

Share This Page