Vragen, vooral veel vragen

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Jo-1986, Jul 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Hoi dames.

Ik heb het geluk nu 6 1/2 week zwanger te zijn. En mijn vriend en ik willen het nog aan niemand vertellen. Dat maakt het lastig want omdat mijn 1e kindje is zit ik natuurlijk met veel vragen.

Bijvoorbeeld, ik werk samen met mijn zus, we carpoolen 4 dagen in de week, hoe hou je dit verborgen terwijl je de laatste week elke dag super beroerd bent?

Ik ben vrij misselijk met vlagen, klopt het dat zoutjes en pepermunt helpen?

Is 9 week zwanger te vroeg om het je familie te vertellen?

Is het normaal dat ik al begin te janken bij een zielig verhaal op tv? Of ben ik nu gewoon idioot bezig?

Liefs

2. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

May 5, 2014
    1,974
    1,599
    113
    hoi meiden,

lastig he , dit is mijn 2de en we hebben het met 5 weken aan de opa's en oma's verteld en na de echo ( met 7 weken ) aan de tantes en de ooms. We waren ook vroeg met vertellen met onze oudste.

Ik ben deze zwangerschap eigelijk niet misselijk geweest bij mijn dochter wel heel erg.

Ik zou gewoon doen wat goed voelt, ieder lichaam en iedere zwangerschap is anders.

en ik denk dat de tranen om welke reden dan ook ( zielige film, zielig verhaal etc bij bijna iedere zwangere vrouw voorkomt komt dus door dat fijne hcg hormoon.)

geniet van je zwangerschap, en als je vragen hebt, stel ze gewoon, daar zijn die forums voor.

3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ik ben zelf 6w2d zwanger en ik vertel het na de (hopelijk) goede echo volgende week. Ik vind het ook moeilijk verborgen houden want ik werk fulltime en ik ben met vlagen ook extreem misselijk. Kan met moeite iets eten terwijl ik normaal echt een vreetzak ben. Dus mensen gaan het binnenkort wel merken, kan niet 6 weken lang zeggen dat ik me niet lekker voel.

Wat ik probeer te eten om de 2 uur zijn van die crackertjes van LU met niets erop, gewoon zodat ik wat in mijn maag heb zitten. En ik zuig veel op anta flu's. Kauwgom helpt ook wel. Voor de rest is het even doorbijten.

Bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook echt om alles huilen trouwens! Ook alles wat ik op tv voorbij zag komen en een beetje zielig vond. Nu heb ik daar helemaal geen last van. Ben wel snel geirriteerd :p

4. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Mijn vriend wil het echt pas vertellen rond de 8 week. Met de familie. Dat word dus ergens in de 1e week van augustus. En ik word nu al gillend gek omdat ik het mijn zus zo graag wil vertellen. En stiekem achter zijn rug om het vertellen vind ik niet kunnen

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wie zegt dat het te vroeg is.. nergens geen vast gestelde regels voor, dus lekker doen als jullie je daar goed bij voelen meid!

Huilen.. normaal. Er gebeurd een hele hoop in je lichaam nu en je hormonen liggen al overhoop, dus niets aan te doen. Ja.. eraan toegeven haha.

Pepermunt helpt inderdaad. Alleen wat bij de een helpt, helpt bij de ander niet. Is even uit proberen. Cracots schijnen ook te helpen!

Ohja! En gefeliciteerd!

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Wanneer je het verteld aan familie is voor iedereen verschillend. Hier meteen aan ouders en broers/zussen verteld, ze hadden wel geheimhoudingsplicht tot termijnecho.
    Als je erg misselijk bent zou je hiervoor wat bij de huisarts kunnen vragen. Of wellicht dat een cracker of iets anders kleins tussendoor eten helpt?

Ja dat huilen is niet gek, zijn je hormonen, ik was juist heel agressief en jankerig bij de eerste...

Oh en trouwens Gefeliciteerd met je zwangerschap

Jo-1986 likes this.
  7. LibelleClaire

Jul 5, 2017
    79
    104
    33
    Female
    Wij hebben het vrij snel na de positieve test verteld aan ouders/schoonouders, maar dat was met name omdat mijn moeder toen naar het buitenland ging en pas terug komt na mijn eerste echo... En ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar niet mee te laten delen in het geluk, mocht het voor die tijd mis gaan of mis blijken te zijn bij de echo. Helemaal omdat ze zo heeft meegeleefd tijdens mijn hormoontraject! Onze zussen hebben we het bij 5,5 week verteld. Daar kon ik het zelf ook echt niet voor verborgen houden...

Ieder zijn ding natuurlijk... Maar ik ben bijvoorbeeld HEEL blij dat ik het mijn zusje heb verteld. Zij heeft namelijk al een zoontje van 10 maanden en ik kon haar meteen de hemd van het lijf vragen (voor mij is het mijn eerste kindje), was echt heel erg fijn! Zij krijgt elke dag wel een paar apps met vragen van deze onzekere zwangere :D

Na de echo zullen we het mondjesmaat aan onze beste vrienden vertellen. En bij 12 weken mag het echt van de daken! Maar de meeste mensen die dichtbij ons staan zullen het dan wel weten denk ik.
    Mijn beste vriendin weet het ook al trouwens. Ik heb hele nare dingen meegemaakt in mijn leven, en ik vind het moeilijk om de mensen die zo dichtbij me staan niet te kunnen betrekken in iets wat nu mijn hele leven beheerst.

Goed, lang verhaal kort, ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt. Als jij het na een positieve test al op Facebook wil zetten, of juist liever pas na 12 weken het aan je ouders verteld... Lekker doen!! Wel overleggen met je wederhelft natuurlijk. ;)

Ik zit op dit moment lekker een potje te janken bij een mooi piano muziekje op Classic FM. Dus nee, je bent naar mijn idee absoluut niet idioot bezig :thumup:

Succes!

Jo-1986 likes this.
  8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Moeilijk he om misselijkheid verborgen te houden.
    Het beste is dan toch om thuis alvast wat te eten, en te zorgen dat je een gevulde maag hebt als je bij je zus in de auto stapt!
    Zuigen op een zuur snoepje vind ik ook helpen.

Wij hebben het trouwens met 11 weken verteld, vorige week.
    Mijn streven is om te wachten tot de termijnecho goed blijkt te zien, die krijg je tussen de 10 en 12 weken...

Liefs enne gefeliciteerd! :)

9. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Ik heb pas de 17e van augustus mijn eerste echo. Maar zolang willen we eigenlijk niet wachten. Aangezien we ook op vakantie gaan en mijn schoonouders in onze woning zitten :)

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Stel nou het gaat mis. Dan ben je super verdrietig, dan wil je toch ook dat je zus weet waarom? Dat ze je kan steunen. Ik zie geen reden om het nog voor haar geheim te houden, vooral ook omdat je haar zo vaak ziet!

Jo-1986 likes this.
  11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Dat snap ik ook hoor...
    Maar ik heb persoonlijk geen goede ervaring met vroeg vertellen; mijn vorige zwangerschap bleek dus niet goed met de termijnecho, maar iedereen wist het al.
    Ik werd nog weken gefeliciteerd met de zwangerschap, ook toen ik allang een miskraam had gehad...

Ik zou het dan zelf vertellen aan de familie, en hen op het hart drukken het stil te houden tot je termijnecho. maar dat is mijn mening en ervaring, ik snap ook heel goed dat je het van de daken wilt schreeuwen! :D

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha je bent niet idioot, je bent zwanger. Hallooowww hormonen ;)

Kun je het evt je zus niet vertellen? Hier wisten de ouders, zwager en beste vriendinnen het met 5 weken. Beide keren en ik vond dat fijn. Voor de buitenwereld hebben we het tot 8 wekeb geheim gehouden.

13. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Dat lijkt mij ook, maar mijn vriend houd strak vast aan die 8 week. Terwijl ik misselijk op werk rond loop en mijn zus al een aantal keer gevraagd heeft of alles Ok is....

14. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Vriendje lief denkt daar helaas anders over.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm ja dan is dat heel lastig.

Wellicht zeggen dat je je al een poosje niet lekker voelt? Dat je dr volgende week voor naar de dokter gaat?

16. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    ML wilde ook niet dat anderen het al vroeg zouden weten, die wacht het liefst tot ruim 12 weken. Prima als hij z`n mond houd op z`n werk, dat is voor een man niet zo moeilijk. Maar als ik iedere 10 minuten `echt iets moet eten en in m`n nachtdienst kotsend over de wcpot hang dacht je toch zeker niet dat ik m`n mond hield terwijl alle collega`s a lang door hebben dat ik zwanger ben?

Dus heb ik het al vrij vroeg op m`n werk verteld en wisten mijn ouders en zusje het ook al vrij vlot. Toen heeft ML het zijn moeder verteld en een zus waar hij veel en goed contact mee heeft. Verder hebben we het na de goede echo van 11 weken wereldkundig gemaakt.

17. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Misschien moet ik het toch nog maar weer es aankaarten... :)

18. LibelleClaire

Jul 5, 2017
    79
    104
    33
    Female
    Ik zou het zeker nog eens bespreken. Je merkt pas hoe lastig het is om je misselijkheid en moeheid verborgen te houden als je eenmaal zwanger bent... Vind ik tenminste, ik had echt geen idee! ML weet niet hoe dat is, logisch ook. Maar misschien kan je hem nog 1 keer je dilemma uitleggen, wie weet kunnen jullie tot een compromis komen, dat je het bevoordeeld alleen aan je zus verteld en hij het misschien ook aan 1 iemand kan vertellen, als hij dat zou willen?

Succes!

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij onze eerste zwangerschap hebben we het ook gelijk vertelt. Dit bleek helaas mis te zijn met de echo. Ik heb het heel moeilijk gehad met het verdriet wat ik hun toen aandeed.
    Daarna ook altijd gewacht. Bij onze zoon hadden we een twijfel echo met 7 weken ook toen besloten te wachten tot de echo van 9 weken om het de familie te vertellen. De rest hebben we gewacht tot 12 weken grens.
    Bij deze zwangerschap was het heel lastig omdat we op vakantie gingen met de familie. En ik altijd in ben voor een spelletje en een wijntje. En nu geen wijn. Maar alles ontkent (ze hadden het allang door)
    En met de echo van 7 weken hebben we het vertelt tijdens de verjaardag van mijn man. En de rest met 16 weken vertelt.
    Maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Kan me heel erg voorstellen dat het onwijs lastig is als je met je zus carpoolt en dan misselijk bent.

20. Jo-1986

Jo-1986 Lid

May 9, 2017
    35
    2
    8
    Female
    Helaas, besproken, en hij is hier heel duidelijk in... ik moet nog maar even smoesjes verzinnen.... hij is bang dat we het te vroeg vertellen en dat het dan mis zou gaan.

Share This Page