Uitstrijkje bij bloedverlies tussen menstruaties

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LadyH88, 6 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Vandaag heb ik bij de huisarts een uitstrijkje laten maken al minstens 5maand achtereen heb ik bloedverlies tussen menstruaties door, gewoon random. som een drukkend gevoel in onderbuik, paar kilo afgevallen en afgelopen cyclus ineens 3wk later ongesteld ipv mijn keurige 28dagen cyclus.
    Ik vindt het toch wel spannend wat de uitslag zal zijn, wat als het niet goed is? Meerdere hier ervaring mee? Hadden jullie lichamelijk verder ook klachten?

2. Yaraatje

Yaraatje Actief lid

19 dec 2015
    347
    201
    43
    NULL
    NULL
    Hier dezelfde klachten gehad. Of tussendoor bloedverlies of langdurig bloedverlies rond menstruatie. Ook naar huisarts gegaan en een uitstrijkje gehad, uitslag was goed, niets aan de hand :thumup:. Verder had ik geen klachten.

Rare is dat het na het uitstrijkje 2 cyclussen weg is geweest, en nu lijkt het weer terug te komen.
    Huisarts haar verklaring was trouwens dat je cyclus soms gewoon veranderd, dus daar moest ik het dan maar mee doen.

3. Yaraatje

Yaraatje Actief lid

19 dec 2015
    347
    201
    43
    NULL
    NULL
    Oh, zie nu dat jij afgevallen bent. Ik ben afgelopen jaar ook 3 kilo afgevallen, en langzaam zakt het nog steeds. Had ik niet hieraan gekoppeld overigens.
    Ben jij veel afgevallen? Ik zit nu op 58 kilo met lengte van 1.77 m, dus voor mij is 3 kilo best veel.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben recent bij gynaecoloog geweest in verband met bloedverlies tussen menstruaties door. Had ook regelmatig drukkend gevoel in onderbuik en menstruatie-achtige krampen en menstruatie-achtige rugpijn.

Heb echo, kweken en uitstrijkje gehad. Bleek een cyste te hebben die de pijn verklaarde, en het bloedverlies bleek 'hormonaal' te zijn (schommelingen in hormonen). De cyste is vanzelf weer weggetrokken en hiermee ook grotendeels de pijn klachten. Het bloedverlies heeft zich nu gestabiliseerd tot 1 dag tussen menstruatie en eisprong. Omdat ik weet dat er niets engs gaande is en dit bloedverlies redelijk voorspelbaar is, heb ik besloten om het erbij te laten en het zo te accepteren (in mijn persoonlijke geval was enige behandeloptie nova sure methode, maar ik vond het nogal heftige ingreep voor een relatief klein probleem).

Had overigens geen last van afvallen.

Veel sterkte en succes! Hopelijk snel duidelijk en van je klachten af!

5. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Vreemd he? Mijn laatste cyclus was 22 jan, tot nu toe nog geen bloed verloren na die menstruatie. Misschien ben ik toch te vroeg naar de ha gegaan. Geen idee, wacht nog op de uitslag.
    Ik ben ook iets van 3 kilo afgevallen, ik ben 176, op dit moment rond de 59kg. Soortgelijk dus!
    Gelukkig was jou uitstrijkje goed!

Yaraatje vindt dit leuk.
  6. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Dank voor je reactie! Misschien is het afvallen ook niet hieraan gekoppeld hoor, geen idee. Ik heb soortgelijke klachten als jij omschrijft, alleen geen echte pijn. Meer drukkend gevoel. Ik wacht nog even af!

Deel Deze Pagina